  • 31. Data: 2016-03-17 11:33:29
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-17 o 11:22, Lisciasty pisze:

    > Jakąś ciepłą mgłę nawiewa rano z lasu czy bagna, a szyba zimna np?

    Bywa nie raz. U mnie jesienia i wiosna.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2016-03-17 12:25:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-16 o 16:42, Budyń pisze:

    > tako rzecze fizyka - zwlaszcza lekcje na których sie nie było :>

    A mniej uszczypliwie?

    --
    Pete

  • 33. Data: 2016-03-17 12:36:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 11:22:29 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jakąś ciepłą mgłę nawiewa rano z lasu czy bagna, a szyba zimna np?

    No ok ale ile to trwa - pol godziny, godzine? Slonce wyjdzie to zaraz ta rosa
    zniknie. Ktos tu stwarza sztuczny problem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2016-03-17 12:43:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 12:25:45 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > A mniej uszczypliwie?

    mniej uszczypliwie to znaczy:
    jesli ze chmur nie ma ciepła (promieniowania) to i panel nic nie wyłapie.

    A panel przekształca promieniowanie w prund z dosc słabą sprawnoscią czyli ciepla z
    chmur musi byc znacznie wiecej niz prundu z panela.

    b.

  • 35. Data: 2016-03-17 12:44:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Bezsensu, jak sie moze rosic zewnetrzna strona? :-)

    sie klócisz z faktami? Ja ci przysle fotke zjawiska a ty mi flaszke - idziesz na to?
    :)

    b.

  • 36. Data: 2016-03-17 15:05:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-17 o 12:43, Budyń pisze:

    > mniej uszczypliwie to znaczy:
    > jesli ze chmur nie ma ciepła (promieniowania) to i panel nic nie wyłapie.

    Hola hola. Jaka jest sprawność paneli fotowoltaicznych na zachmurzonym
    niebie to ok 10%. W tym przypadku żadne promieniowanie nie ogrzeje dywanu.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2016-03-17 15:13:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 15:05:58 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Hola hola. Jaka jest sprawność paneli fotowoltaicznych na zachmurzonym
    > niebie to ok 10%. W tym przypadku żadne promieniowanie nie ogrzeje dywanu.

    10% mówisz? No to przez okno wpadnie 100% minus przepuszczalność okna (ok. 50%)
    zatem i tak będzie 400% lepiej niz to fotocostam.
    No i tu nie mówimy, ile przez okno wyleci -bo tu już zaczyna być istotny bilans
    cieplny. W każdym razie pochmurny dzień również grzeje -tylko słabo.

    b.

  • 38. Data: 2016-03-17 15:45:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-17 o 15:13, Budyń pisze:

> [...]
    cieplny. W każdym razie pochmurny dzień również grzeje -tylko słabo.

    Grzeje ciepłem otoczenia. A nie promieniowania. Panel zagospodaruje oba
    źródła.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2016-03-17 15:46:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 12:44:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > sie klócisz z faktami? Ja ci przysle fotke zjawiska a ty mi flaszke - idziesz na
    to? :)

    Nie no ok - moze wystapic przez chwile w jakichs specyficznych warunkach.
    Upieram sie jednak, ze to nie jest zaden problem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-03-17 15:59:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-17 o 15:46, Adam Sz. pisze:

    > Nie no ok - moze wystapic przez chwile w jakichs specyficznych warunkach.
    > Upieram sie jednak, ze to nie jest zaden problem :)

    Po prostu flaaaachy Ci szkoda...

    Pozdro.. TK