  • 51. Data: 2016-03-18 10:09:47
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 09:52:49 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ta mniej więcej tak to pasuje. Ale często widzę że ludziki liczą
    > po prostu 2Pa na metr rury, nieważne jaki przekrój i przepływ,
    > co dla mnie jest już totalnie na małpę ale może jest w tym jakiś sens :P

    tyle ze to 4x za dużo (dla 40m3/h i rury 100)
    Zaczyna sie nieco rozjaśniac :)

    b.

  • 52. Data: 2016-03-18 10:24:00
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-03-17 10:50, Adam Sz. pisze:
    Jakim cudem? :-)

    Pewnie pani stała na polu jak to opisywała.
    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2016-03-18 12:11:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 09:15, Budyń pisze:
> [...]
    grawitacyjna dziala bezkosztowo.

    > oczywiscie -nawet wtedy gdy nie dziala wcale . I wtedy gdy niepotrzebnie usuwa z
    budynku ciepło.

    Po pierwsze to nie wiem jak moze nie dzialac wcale, po drugie to usywane
    cieplo z budynku zestawiamy z kosztami inwestycyjnymi.

    > tak jest - zaoszczedzone 10zł prundu pompki nie wolno porównywac do 2ton wegla
    przepalonych niepotrzebnie. W wyniku manipulacji ma wyjsc ze jest bezpłatnie :)

    Przesadzasz.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2016-03-18 12:31:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 12:11:17 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    grawitacyjna dziala bezkosztowo.

    > Po pierwsze to nie wiem jak moze nie dzialac wcale,

    latem gdy temperatura powietrza jest wieksza niz w budynku to nie fizyki na dzialanie
    :)

    >po drugie to usywane
    > cieplo z budynku zestawiamy z kosztami inwestycyjnymi.

    a to kominy wentylacyjne nie kosztują? Czyli tak pojmując wen. grawitacyjna też nie
    jest za darmo.

    przepalonych niepotrzebnie. W wyniku manipulacji ma wyjsc ze jest bezpłatnie :)

    > Przesadzasz.

    Ile przesadzam? Moze troche. Ale ma ktos z was obieg grawitacyjny? Nie, bo piec musi
    byc niżej - a piwnic sie nie buduje. Wiec to tylko grawitacyjna darmowa teoria :)

    b.

  • 55. Data: 2016-03-18 12:47:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 12:31, Budyń pisze:
    grawitacyjna dziala bezkosztowo.

    > latem gdy temperatura powietrza jest wieksza niz w budynku to nie fizyki na
    dzialanie :)

    Moje kratki nie znaja sie na fizyce za bardzo, ale wiem, ze musze je
    czyscic regularnie co miesiac, niezaleznie od pory roku. Co wiecej w
    Twoim uproszczeniu latem powinno wiac z wentylacji.

    > a to kominy wentylacyjne nie kosztują? Czyli tak pojmując wen. grawitacyjna też nie
    jest za darmo.

    Jako, ze jakas musi byc to przyjmujemy rozwiazanie inwestycyjnie drozsze
    i liczymy jaki to ma sens w porownaniu do bazowego zera.

> [...]
    musi byc niżej - a piwnic sie nie buduje. Wiec to tylko grawitacyjna darmowa teoria

    Ona tylko z nazwy jest grawitacyjna. Picuch wcale nie musi byc nizej.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2016-03-18 12:58:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 12:31:02 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > latem gdy temperatura powietrza jest wieksza niz w budynku to nie fizyki na
    dzialanie :)
    Ale tez i o stratach na wentylacji nie ma mowy. A went mech latem koszty generuje;)

  • 57. Data: 2016-03-18 13:08:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 12:58:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ale tez i o stratach na wentylacji nie ma mowy. A went mech latem koszty generuje;)

    Ale oszczedza w zime wiecej niz kosztuje w lato :-)
    Moja teraz chodzi caly czas na 200m3/h (kiedys mialem mniej ale ustawilem
    wiecej bo pranie schnie w max pare godzin) i zuzywa 50W. 1kWh srednio 0,4 pln
    to dziennie kosztuje 0,48 pln, rocznie 175 pln :)

    Zescie zas temat zaczeli....
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2016-03-18 13:21:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 13:08, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > wiecej bo pranie schnie w max pare godzin) i zuzywa 50W. 1kWh srednio 0,4 pln
    > to dziennie kosztuje 0,48 pln, rocznie 175 pln :)

    Tylko nie rekuperatory znowu... :-)

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2016-03-18 13:58:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 12:47:20 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    musi byc niżej - a piwnic sie nie buduje. Wiec to tylko grawitacyjna darmowa teoria
    :)

    > Ona tylko z nazwy jest grawitacyjna. Picuch wcale nie musi byc nizej.

    no to ja nie wiem o czym mowisz -grawitacyjna to grawitacyjna, no wiesz taka bez
    pompy

    b.

  • 60. Data: 2016-03-18 14:06:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 13:58, Budyń pisze:
> [...]
    :)

    > no to ja nie wiem o czym mowisz -grawitacyjna to grawitacyjna, no wiesz taka bez

    No o tym. Cieple leci do gory bez pompy. Piec nie musi byc nizej.
    Wystarczy roznica temperatur miedzy zasilaniem i powrotem kotla.

    Pozdro.. TK