  • 71. Data: 2016-03-18 16:38:10
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 15:23, Kris pisze:

    > Dom z trzema kominami to widok tak zadki(ale pasuje do marketingowych wyliczeń) jak
    BMW z działającymi kierunkowskazami;)

    Jade sobie dzisiaj rano za miasteczkiem. W gminnej miejscowosci katem
    oka widze jak z posesji przy drodze wyjezdza BMW E60 z mlodym kierowca.
    Mysle sobie, BMW, mlody kierowca to wiem co bedzie dalej. :-)
    Przejechalem moze 500 m, patrze w lusterku siedzi na zderzaku. Jade
    dalej. Z przodu wysepka, przejscie. Za wysepka 200 m dalej tablica
    koniec miejscowosci. Przede mna piec samochodow. Przed tablica konca
    miejscowosci E60 525 widze w lewym lusterku. Pelna pyta tak zwana. Przez
    piec kolejnych kilometrow slalom z wyprzedzaniem pojedynczych samochodow
    w krotkich przerwach miedzy samochodami jadacymi z przeciwka. Bez sensu
    oczywiszie bo za chwile miasto. Kawalek dalej przed miastem widze na
    stacji paliw jak mody kierowca, ktory wyprzedzal mnie kilka minut
    wczesniej tankuje samochod. Tak mu sie do dystrybutora spieszylo.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2016-03-18 19:58:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-03-16 o 22:41, Budyń pisze:
    > Do sprężu jeszcze nie dotarłem.

    To pikuś.
    Dotrzyj do akustyki. Ta instalacja na grubych rurach świetnie nadaje się
    do podsłuchiwania domowników w innych pokojach.

    Tego chcesz?

    --
    MN

  • 73. Data: 2016-03-18 21:30:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 19:58:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > To pikuś.
    > Dotrzyj do akustyki. Ta instalacja na grubych rurach świetnie nadaje się
    > do podsłuchiwania domowników w innych pokojach.
    >
    > Tego chcesz?

    juz dotarłem do rur 80ek, nie bedzie tak źle :) Przepływ na koncówkach wychodzni
    nieco poniżej 2m/s

    b.

  • 74. Data: 2016-03-18 21:34:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 21:30:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > juz dotarłem do rur 80ek, nie bedzie tak źle :) Przepływ na koncówkach
    > wychodzni nieco poniżej 2m/s

    Ale faktycznie chcesz robić na blaszanych sztywniakach?
    To trochę średniowiecze wentylacyjne, tak mię się wydaje.

    L.

  • 75. Data: 2016-03-18 21:38:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 21:34:17 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale faktycznie chcesz robić na blaszanych sztywniakach?
    > To trochę średniowiecze wentylacyjne, tak mię się wydaje.

    na aluflexach wszystkie odejscia, 100 i 80. Zastanawialem sie nad rurami spiro 150
    jako główny ciąg - czyli byłaby to 13m prosta rura z której odchodziłyby odejscia.
    2 komplety -w te i we wte.

    b.

  • 76. Data: 2016-03-18 22:11:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-03-18 o 21:38, Budyń pisze:

    > na aluflexach wszystkie odejscia, 100 i 80. Zastanawialem sie nad rurami spiro 150
    jako główny ciąg - czyli byłaby to 13m prosta rura z której odchodziłyby odejscia.
    > 2 komplety -w te i we wte.

    Fatalne rozwiązanie. Pod kątem akustycznym i nie tylko.

    --
    MN

  • 77. Data: 2016-03-18 23:07:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 22:11:54 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    150 jako główny ciąg - czyli byłaby to 13m prosta rura z której odchodziłyby
    odejscia.

    > Fatalne rozwiązanie. Pod kątem akustycznym i nie tylko.

    zamiennie mogę dac aluflexy 150 - rozwin temat o tej fatalnosci

    b.

  • 78. Data: 2016-03-19 06:53:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-03-18 o 23:07, Budyń pisze:

    150 jako główny ciąg - czyli byłaby to 13m prosta rura z której odchodziłyby
    odejscia.

    > zamiennie mogę dac aluflexy 150 - rozwin temat o tej fatalnosci

    Rury o stałym przekroju są falowodem - czyli dobrze przenoszą fale
    mechaniczne (akustyczne). Na statkach takie rury stosowało się do
    komunikacji głosowej między różnymi pomieszczeniami, np. mostek i
    maszynownia. Jeśli chcesz pokoje łączyć do "rury zbiorczej" znaczy to,
    że odcinki między pokojami będą bardzo krótkie, np 4m. Dźwięk będzie
    mógł przenikać między pomieszczeniami.

    Rury plastikowe są lekko karbowane od środka, ale przede wszystkim
    odległości między pokojami są znacznie większe - bo każda rura idzie do
    rozdzielni i dopiero potem wraca do innego pokoju więc mamy nie 4m ale
    np. 10 albo i więcej.

    Ponadto rury metalowe wymagają jakichś regulatorów przepływu, które
    uniemożliwiają ewentualne czyszczenie kanału. Są za to tańsze, ale
    różnica w cenie też nie jest jakaś poważna, bo 150m rury plastikowej to
    wydatek rzędu 1300 zł.

    --
    MN

  • 79. Data: 2016-03-19 07:57:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 06:53:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > uniemożliwiają ewentualne czyszczenie kanału. Są za to tańsze, ale
    > różnica w cenie też nie jest jakaś poważna, bo 150m rury plastikowej to
    Jak czyścic 150metrów(w kawałkach) rury?

  • 80. Data: 2016-03-19 08:03:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-17 o 16:04, Budyń pisze:
> [...]
    cieplny. W każdym razie pochmurny dzień również grzeje -tylko słabo.

    > no to jest to promieniowe czy nie? Jesli jest to cudów nie ma - na cos pada i sie
    przekształca w ciepło bądz prąd ... Ale widze ze nie dotre do ciebie :)

    Uwaga, będzie trudne słowo. "Foton".

    --
    Pete