  • 21. Data: 2020-01-28 22:15:26
    Temat: Re: Fotowoltaika a taryfa nocna - jak rozliczane?
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 20:09, Budyń pisze:

    > tak

    Weź tylko pod uwagę to, że szybciej zrobiony przez Ciebie prąd "zjedzą"
    Twoi sąsiedzi niż wypłynie on przez trafo w świat

    No chyba że na trafie wisi 100 domów i wszyscy są prosumentami

  • 22. Data: 2020-01-28 22:17:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 19:23:18 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Jest dom z dużym zużyciem energii w 2-giej taryfie (Energa - G12r, taniej w godz.
    13-16 i 22-7), głównie ze względu na ogrzewanie elektryczne akumulacyjne. Jak byłby
    w takiej sytuacji rozliczany nadmiar energii oddawanej do sieci?

    https://www.gramwzielone.pl/trendy/25658/jak-prosume
    ntow-w-taryfie-g12-rozliczy-energa

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2020-01-29 05:52:46
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 22:15, Pilocik pisze:

    > Weź tylko pod uwagę to, że szybciej zrobiony przez Ciebie prąd "zjedzą"
    > Twoi sąsiedzi niż wypłynie on przez trafo w świat

    Mam na transformatorze tylko jednego sąsiada, który też myśli o PV.
    --
    A S

  • 24. Data: 2020-01-29 12:14:32
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2020 22:17, Adam Sz. wrote:
> [...]
    w takiej sytuacji rozliczany nadmiar energii oddawanej do sieci?

    Ja nic z tych taryf nie rozumiem :-)
    Kiedy jest współczynnik 0.7, a kiedy 0.8 ?
    Co bardziej się opłaca: taryfa dzienna/nocna czy płaska ?

  • 25. Data: 2020-01-29 12:39:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 12:14:36 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    ntow-w-taryfie-g12-rozliczy-energa

    > Ja nic z tych taryf nie rozumiem :-)
    > Kiedy jest współczynnik 0.7, a kiedy 0.8 ?

    0,7 jak masz instalację o mocy powyżej 10kW. Jak poniżej to 0,8.

    > Co bardziej się opłaca: taryfa dzienna/nocna czy płaska ?

    Zależy od tego jak dystrybutor to rozlicza i jaki masz stosunek zużycia
    "taniej" do "drogiej" :) Nie wnikałem w energę bo mam Taurona. Jak
    liczyłem u siebie to bardziej opłaca mi się mimo wszystko dalej G12 -
    im większy będzie stosunek zużycia w "taniej" tym rachunek będzie niższy.

    U mnie taniej do drogiej wychodziło do tej pory 60:40, po zainstalowaniu
    fotowoltaiki powinno dojść spokojnie do 70:30. I wtedy jak np. mam
    zapotrzebowanie 11 tys kWh, wygeneruję 10 tys kWh, zużyje na bieżąco
    25% = 2,5 tys kWh, resztę (7,5 tys kWh) oddam do Taurona z czego odbiorę
    80% czyli 6 tys kWh. Czyli będę miał niedopłaty 11-2,5-6 = 2,5 tys kWh.
    I jeżeli będę miał zużycie 70:30 to policzą mi do dopłaty 1,75 tys kWh w
    taniej i 0,75 tys kWh w drogiej. Czyli przy moich obecnych cenach około
    1,2k PLN.

    Bez fotowoltaiki płaciłbym 5,6k pln, czyli rocznie oszczędzam 4,4k pln.
    Koszt foto 29k, zwrot po 6,6 latach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2020-01-29 13:00:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 12:39:48 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Koszt foto 29k, zwrot po 6,6 latach :)

    Optymista
    Liczysz już z dotacja "mój prąd" której pewnie jeszcze nie dostałeś i ze zwrotem 17%
    podatku który nie wiadomo czy dostaniesz w lutym/marcu 2021roku.

  • 27. Data: 2020-01-29 13:10:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 13:00:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Optymista
    > Liczysz już z dotacja "mój prąd" której pewnie jeszcze nie dostałeś i ze zwrotem
    17% podatku który nie wiadomo czy dostaniesz w lutym/marcu 2021roku.

    a dlaczego mialby zakladać ze nie dostanie tych pieniedzy?

    b.

  • 28. Data: 2020-01-29 13:22:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 13:10:04 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    17% podatku który nie wiadomo czy dostaniesz w lutym/marcu 2021roku.

    > a dlaczego mialby zakladać ze nie dostanie tych pieniedzy?

    Dotacje pewnie dostanie
    Ze zwrotem podatku różnie to bywa. zależy co tak kto w pitach wykazuje.
    Ja tylko zwróciłem uwagę ze trochę skórę na niedźwiedziu dzieli;)
    Za FV zapłacił juz, dotacja za kilka miesięcy a zwrot podatku jeśli już to za
    kilkanaście miesięcy. No chyba ze w grudniu z zapłata itp zdążył to jest szansa że w
    lutym br roku w pit to ujmie.

  • 29. Data: 2020-01-29 15:16:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do mnie trafia inny sposób liczenia. Teraz płacisz średnio za kilowatogodzine 50
    groszy. Jak zapłaciłes za Wata 4 złote to za osiem lat z cena z własnej instalacji
    dojdziesz do ceny kilowatogodziny na poziomie 50 groszy. Ale ze magazynujesz w sieci
    i dostajesz 80 za 100 to czas dojścia do ceny z sieci wydłuży się do prawie
    dziesięciu lat. Taka instalacja jaka masz nie amortyzuje się nigdy. Chociażby dlatego
    że amortyzacja jest pojęciem związanym z zastosowaniami komercyjnymi. W domowej
    instalacji za sto lat kilowatogodzina też będzie coś kosztowała bo będzie jej koszt
    wynikał z ceny zakupu instalacji podzielonej przez ilość prądu jaki wyprodukowała. Za
    to można mówić o oszczędności bo w Twoim przypadku po dziesięciu latach
    kilowatogodzina będzie Cie kosztowała mniej niż z sieci. Na to jak długi będzie czas
    po którym pojawia się oszczędności ma w przypadku jak ktoś już ma instalacje cena
    prądu w przyszłości i czy będzie ładnie świeciło Słońce.

  • 30. Data: 2020-01-29 15:16:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2020 12:39, Adam Sz. wrote:

    ntow-w-taryfie-g12-rozliczy-energa

    > 0,7 jak masz instalację o mocy powyżej 10kW. Jak poniżej to 0,8.

    A ile można mieć max jako prosument?

    Ja mam zużycie nieprzewidywalne ale bym musiał zamontować rejestrator
    żeby to sprawdzić.