  • 51. Data: 2020-01-30 10:25:24
    Temat: Re: Fotowoltaika a taryfa nocna - jak rozliczane?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 19:09:35 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To gorka zapłaciłes za prąd za krótszy okres niż jak byś zapłacił 41 tysięcy. Z
    drugiej strony już mówili że chcą wprowadzić opłatę od mocy falownika.

    Chcą wprowadzić opłatę za moc falownika ale zlikwidować "haracz" 20%.
    Jak to wyjdzie dla użytkownika to się okaże, wstępne obliczenia jakie
    widziałem były dla mojego przypadku optymistyczne.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2020-01-30 11:41:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.01.2020 10:22, Adam Sz. wrote:

    > Skąd wziąłeś ten limit 300m2? Nie ma żadnego limitu powierzchni :)
    >
    > https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/podatki-osobiste
    /pit/2984973,Ulga-termomodernizacyjna-zasady-limity-
    rozliczenie.html

    > pozdr.

    Odliczenie PIT podobno do 300m2

  • 53. Data: 2020-01-30 13:07:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-01-30 o 10:22, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/podatki-osobiste
    /pit/2984973,Ulga-termomodernizacyjna-zasady-limity-

    A w liniowym ta ulga przysługuje?

    --
    Pete

  • 54. Data: 2020-01-30 13:18:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 11:41:30 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Odliczenie PIT podobno do 300m2

    Nigdzie nie ma określonego takiego limitu :) Jest wyłącznie limit kwotowy
    - max 53k pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2020-01-30 13:20:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 13:07:36 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > A w liniowym ta ulga przysługuje?

    Tak, przysługuje. I masz wtedy faktycznie 19% zwrotu, a nie 17%, hue hue ;>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2020-01-30 19:04:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 10:22:52 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Skąd wziąłeś ten limit 300m2? Nie ma żadnego limitu powierzchni :)

    Oczywiście że jest limit powierzchni. Powyżej 300m2 nie należy się
    montaż na 8% VAT.

    L.

  • 57. Data: 2020-01-30 19:07:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 10:22:03 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Ja rozumiem :-) Czytałem ale co konkretnie w tym programatorze?

    Pewnie opornik. Oni teraz wszyscy stosują takie gówniano-chujowe
    rozwiązania na zasilanie elektroniki, puszczają 230V przez
    kondzior i opornik i tym czymś zasilają sterownik. Pady oporników
    to częsta przyczyna awarii bo tam nikt się nie przejmuje ile W
    ten opornik może wytrzymać.

    L.

  • 58. Data: 2020-01-30 21:11:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.01.2020 13:20, Adam Sz. wrote:
    > Tak, przysługuje. I masz wtedy faktycznie 19% zwrotu, a nie 17%, hue hue ;>
    > pozdr.

    A jak płacę podatek solidarnościowy, to też mogę odliczyć?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 59. Data: 2020-01-30 21:16:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nikt do tej pory nie poruszał temat zużycia paneli a to wydaje się ciekawe. Podobno
    panele zuzywają się ok. 0,5 % rocznie. To prawda?
    Kadar

  • 60. Data: 2020-01-30 21:43:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 21:16:38 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > Nikt do tej pory nie poruszał temat zużycia paneli a to wydaje się ciekawe.
    > Podobno panele zuzywają się ok. 0,5 % rocznie. To prawda?

    Zależy od modelu i producenta. Niby mają się degradować, u mnie na razie
    tego nie widać po 3 latach. Jak zaczną to będę widział :>

    L.