  • 31. Data: 2021-09-23 12:56:34
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 10:52, Janusz wrote:
    > Może też mieć 'słabe N'

    Jeśli to czarny miernik z hipermarketu, z pomiarem beta tranystorów to
    ta ewentualnoc jest druga. Pierwsza, to gówniany miernik.

  • 32. Data: 2021-09-23 15:12:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 12:56, heby pisze:

    > Jeśli to czarny miernik z hipermarketu, z pomiarem beta tranystorów to
    > ta ewentualnoc jest druga. Pierwsza, to gówniany miernik.
    Raczej aż tak złe one nie są, ale może mieć padniętą baterię wtedy
    zawyżają pomiar, ale nie aż tyle :(

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2021-09-23 15:51:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 23 września 2021 o 15:12:39 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Raczej aż tak złe one nie są, ale może mieć padniętą baterię wtedy
    > zawyżają pomiar, ale nie aż tyle :(

    zawsze można zmierzyć dla porównania napięcie miedzy fazą a jakimś porządnym
    uziemieniem , np. inst.odgromowa, przewód wpuszczony do studni...;)

  • 34. Data: 2021-09-23 16:01:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2021 o 23:17, heby pisze:

    > Stosować generowanie energii z PV w celu wyłączenia PV...

    > Co by tu jeszcze bardziej absurdalnego wymyśleć, co...

    A o gaszeniu pożaru pożarem słyszałeś?

  • 35. Data: 2021-09-23 17:09:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 16:01, nadir wrote:
    > A o gaszeniu pożaru pożarem słyszałeś?

    No patrz, a myślałem że nie przebijesz. Zawsze jest coś pod mułem, zawsze.

  • 36. Data: 2021-09-23 17:11:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 września 2021 o 11:52:57 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    SN i zasila okolicę
    > Nic nie robią i nic nie zrobią. Mają do wyboru albo rozbudować sieć,
    > albo karać.
    >
    > No i co tu wybrać, co wybrać...
    >
    > Gdyby ta banda idiotów miała o czymkolwiek pojęcie, to w momencie szału
    > ostatnich 3 lat na PV dorzuciła by wymóg do otrzymania dotacji: zdalnego
    > odpinania, na poziomie falownika.
    >
    > Ale nie dorzuciła do wymogów. Teraz mogą pocałować w dupę prosumentów.
    >
    > Ktoś w tym chorym kraju wpadł na pomysł zbudowania kilku dodatkowych
    > elektrowni szczytowo-pompowych?
    odłączyć prosumenta z powodu łamania warunków umowy i przy ponownym podłączeniu
    zażądać falownika ze sterowaniem z ich strony ;)
> [...]
    > dystrybucję zakresie napięć.
    >
    > Problemem nie jest przekraczanie napięć przez prosumwntów, tylko
    > *PODOBNO* niezdolnośc elektrowni na węgiel do szybkiego reagowania na
    > zmiany mocy PV. Wyczytałem jakies popłakiwania dystrybutorów, jak to im
    > wirujace masy nie chcą zmieniac prędkości i kotłownie zmieniać
    > temperatur na żądanie.
    >
    > Jesli to jest na serio, to ludzie sterujący energetyką w tym kraju nie
    > powinni zajmowac stanowisk kierowniczych nawet w sklepie z butami. Po co
    > zachęcali wzystkich do montowania PV? Jakiś plan mieli, na wiecej niż
    Napięcie w sieć możesz wbijać dowolne bo oddawanie prądu do sieci nie ma związku z
    tym że napięcie z generatora jest wyższe od napięcia w sieci. Sieć z prądem
    przemiennym to nie akumulator który się ładuje ze źródła o wyższym napieciu. Wiedza o
    działaniu sieci i produkcji do niej prądu nie jest powszechna tylko specjalistyczna.
    Nie uczą w podstawówce jak to robią. Dlatego ci co nie wiedzą uważają że im więcej
    podniosą napięcie to będzie dla nich lepiej a dla sąsiada co nie podniósł będzie
    gorzej.

  • 37. Data: 2021-09-23 17:28:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 17:11, Zenek Kapelinder wrote:
    > Napięcie w sieć możesz wbijać dowolne

    Nie. Określają to parametry użytkowania mojego falwonika PV. W każdym
    falwoniku istnieje zestaw parametrów który jest pilnowany przez niego,
    aby nie wyjsc poza normę. Jednym z nich jest napięcie skuteczne.
    Parametry może zmienić uprawniony instalator.

    > bo oddawanie prądu do sieci nie ma związku z tym że napięcie z generatora jest
    wyższe od napięcia w sieci.

    Interesujaca teoria. Pozwolisz, że nazwę to bredniami. Kierunek
    transmisji energii między dwoma obwodami zależy od znaku różnicy ich
    napięć. Sprawdza się to zarówno w obwodzie DC jak i AC zredukowanym do
    parametrów skutecznych.

    Zwórć uwagę na słowo "skutecznych". Nie chwilowych.

    Zupełnie bez znaczenia jest, czy to źródła DC czy AC. Rachunek zawiera
    co prawda przesuniecie fazowe i parametry chwilowe, ale ono w prawidłowo
    pracującym falwoniku NIE MAJĄ NIC DO RZECZY. Możesz śmiało traktować
    obwód typowego falwonika PV jako obwód DC po redukcji do wartości
    skutecznych. Przesuniecie napięcia falownika względem napięcia w sieci
    jest równe 0 i jest sztucznie utrzymywane przez oprogramowanie falownika
    dokładnie na takiej wartości.

    Możesz się zainteresować ile energii biernej produkuje falownik w
    nominalnych warunkach pracy. Zero.

    > Sieć z prądem przemiennym to nie akumulator który się ładuje ze źródła o wyższym
    napieciu.

    Mimo to posiadamy aparat matematyczny który potrafi do zredukować do
    prostej arytmetyki gdzie dokłądnie takie zjawisko zachodzi. Kierunek
    transmisji energii zależy od różnicy napięć skutecznych. Jeśli
    zagadnienie jest niesynchroniczne i niefazowe, to sprawa jest tylko
    odrobinę trudniejsza. Ogarniają to w pierwszej klasie technikum.
    Ogarniali to za moich czasów.

    > Wiedza o działaniu sieci i produkcji do niej prądu nie jest powszechna tylko
    specjalistyczna. Nie uczą w podstawówce jak to robią.

    Nie muszą. Wiedza o tym jak działa prąd przemienny to relatywnie
    trywialny rachunek na liczbach zespolonych, ogarnia się to w wieku 16
    lat i wielu z nas go ogarniało, a może i ogarnia dalej.

    > Dlatego ci co nie wiedzą uważają że im więcej podniosą napięcie to będzie dla nich
    lepiej a dla sąsiada co nie podniósł będzie gorzej.

    Nie wiem o kim mówisz, może o własnych urojeniach.

  • 38. Data: 2021-09-23 17:36:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 17:11 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Napięcie w sieć możesz wbijać dowolne bo oddawanie prądu do sieci nie ma
    > związku z tym że napięcie z generatora jest wyższe od napięcia w sieci.

    To jak wg Ciebie falownik oddaje napięcie do sieci?

    TG

  • 39. Data: 2021-09-23 18:16:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 września 2021 o 17:36:54 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > To jak wg Ciebie falownik oddaje napięcie do sieci?
    >

    > TG
    Sinusoida z falownika wyprzedza sinusoidę w sieci. To tak najprościej. Przykład, jak
    ktoś go zrozumieć to będzie wiedział jak działa oddawanie prądu do sieci. Na wiezy,
    dachu itp jest silnik trójfazowy taki jak w krajzedze. Na osi ma śmigło. Jeśli
    sasilić silnik z sieci to śmigło zacznie się obracać i całość będzie robiła że duży
    nikomu niepotrzebny wentylator na dachu. Ale jeśli pojawi się wiatr który spowoduje
    że silnik chciałby obracać się szybciej niż to wynika z jego konstrukcji i
    częstotliwości sieci to stanie się on generatorem. Czy w czasie kiedy stanie się
    generatorem będzie rosło napięcie na jego zaciskach. Nie bo napięcie na zaciskach
    wymusza sieć. Każde podłączenie obciążenia do sieci powoduje hamowanie generatorów w
    elektrowniach i spadek częstotliwości. Każde podłączenie urządzenia generującego prąd
    do sieci powoduje że częstotliwość w sieci będzie rosła bo generatory w elektrowniach
    będą miały lżej i przy takim samym dopływie pary będą chciały się obracać szybciej.
    Najważniejszym parametrem sieci energetycznych jest częstotliwość bo elektrownie
    rozliczane są z ilości wyprodukowanych okresów. Jak częstotliwość w sieci spada to
    trzeba dołożyć pary do turbiny a jak rośnie odłączyć fotowoltaike. W fotowoltaice
    sens mają tylko instalacje z magazynami energii.

  • 40. Data: 2021-09-23 18:27:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 18:16, Zenek Kapelinder wrote:
    > Sinusoida z falownika wyprzedza sinusoidę w sieci.

    Wtedy pojawia się moc bierna. Falowniki jej nie produkuja.