  • 161. Data: 2019-12-03 16:09:44
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 14:59:38 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Po pierwsze podałem zarobki w PL i US jednej i tej samej osoby. Po drugie,
    > sprawdź ponownie wartości. Podałem 160-200 tys. zł rocznie -- to nie jest
    > przeciętny zjadacz, tylko taki co zarobi 13-17 tys. zł miesięcznie.

    Jeszcze kwestia czy brutto czy netto :>
    Nie chce mi się ciągnąć tego tematu bo za dużo zmiennych a za mało danych,
    poza tym kłócić się we dwóch to nuda. Czekam na podsumowanie kosztu
    foto z importu na gotowo, jak się okaże że od wiosny będzie taka amba
    jak na to się zanosi, to sam się zgłoszę po kontener ;P

    L.

  • 162. Data: 2019-12-03 16:12:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 15:15:15 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Nie sa warszawskie. Warszawskie są jeszcze wyższe, nawet 7500/kWp.

    Nie wiem jaką masz metodę zbierania danych. Robiliśmy obmiary na spółdzielni
    w Warszawie i żeby ich trochę spławić dałem cenę chyba 5k za kW. Nie odezwali
    się, zatem pewnikiem było za drogo :>
    W okolicach Wrocławia ludzie potrafią dostać oferty poniżej 4k za kW. Nie wiem
    na jakim sprzęcie i kto to robi bo nie mam czasu się tym interesować,
    ale fakt jest faktem.

    L.

  • 163. Data: 2019-12-03 16:27:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 07:09:44 -0800 (PST), Lisciasty

    > Czekam na podsumowanie kosztu foto z importu na gotowo, jak się okaże że
    > od wiosny będzie taka amba jak na to się zanosi, to sam się zgłoszę po
    > kontener ;P

    Ma być. :P Wiesz, to wszystko są mimo wszystko zbyt małe wartości (typu
    60kWp kompletów) aby było mocno konkurencyjnie jak by chciał KIKI, dopiero
    przy 120kWp samych paneli zaczyna to wyglądać całkiem dobrze i markowe
    panele można mieć w cenie niszowych paździochów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 164. Data: 2019-12-03 16:38:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 07:12:49 -0800 (PST), Lisciasty

    > Nie wiem jaką masz metodę zbierania danych.

    Siedzę na paru grupach i forach, co chwilę ktoś
    przybywa z pipidówka i pyta czy dobra cena.
    I powtarzam, to nie są ceny warszawskie
    ani nawet okolice.

    Niemniej czy Grodzisk Mazowiecki czy Radom to
    się jeszcze łapie do Warszawy (poza tym że mają
    rejestrację na W)? No bo nie dalej jak 2 tygodnie
    temu byłem na imprezie i sobie oglądałem instalację
    za 5500/kWp. Pomijam jakość wykonania, bo to nie
    jest przedmiotem, niemniej wyglądało to słabo.

    > Robiliśmy obmiary na spółdzielni w Warszawie
    > i żeby ich trochę spławić dałem cenę chyba
    > 5k za kW. Nie odezwali się, zatem pewnikiem
    > było za drogo :>

    Nadmienisz jaka moc? Poza tym co innego spółdzielnia
    a co innego dom jednorodzinny. Nie wspomnę, ze w takich
    spółdzielniach to i tak wygrywa przyjaciel królika,
    także nie ma się co dziwić że nie odpisali. :P

    > W okolicach Wrocławia ludzie potrafią dostać oferty poniżej 4k za kW.
    > Nie wiem na jakim sprzęcie i kto to robi bo nie mam czasu się tym
    > interesować, ale fakt jest faktem.

    Ale 4k to nadal jest dużo, dużo za dużo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 165. Data: 2019-12-03 16:49:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 16:38:43 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Siedzę na paru grupach i forach, co chwilę ktoś
    > przybywa z pipidówka i pyta czy dobra cena.
    > I powtarzam, to nie są ceny warszawskie
    > ani nawet okolice.

    Po pipidówach grasują sprzedawczyki Columbusa, Fotona i innych
    molochów, wciskają ludziom instalacje nawet po 7 tys/kW. Widać
    jakoś to działa, skoro ciągle szukają nowych sprzedawczyków i oferują
    8-9 tys. miesięcznie pensji ;)

    > No bo nie dalej jak 2 tygodnie
    > temu byłem na imprezie i sobie oglądałem instalację
    > za 5500/kWp. Pomijam jakość wykonania, bo to nie
    > jest przedmiotem, niemniej wyglądało to słabo.

    Jak widzę instalacje w okolicy to jest pół na pół.
    Albo spieprzone, albo ładne.

    > Nadmienisz jaka moc? Poza tym co innego spółdzielnia
    > a co innego dom jednorodzinny. Nie wspomnę, ze w takich
    > spółdzielniach to i tak wygrywa przyjaciel królika,
    > także nie ma się co dziwić że nie odpisali. :P

    Ze 20kW na blok chyba, nie wiem ile sumarycznie chcieli tych bloków.
    I to wspólnota, a nie spółdzielnia, machnęło mi się.
    Ale że jest jakiś znajomy królika to wykluczyć nie mogę :>

    > Ale 4k to nadal jest dużo, dużo za dużo.

    A cena za samochód 30 tys to mało a 60 tys to dużo? Przy czym
    nieważne jaki to samochód, a w obu przypadkach może być inny? :>
    Podawanie kwot wyrwanych z kontekstu, nie znając realiów dachu i sprzętu
    jest kompletnie bez sensu.

    L.

  • 166. Data: 2019-12-03 17:05:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 07:49:44 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > molochów, wciskają ludziom instalacje nawet po 7 tys/kW. Widać
    > jakoś to działa, skoro ciągle szukają nowych sprzedawczyków i oferują

    Aha, czyli "warszafka" źle, pipidówki też źle. To gdzie tych dobrych cen
    szukać -- tylko na ślunzku?

    > Jak widzę instalacje w okolicy to jest pół na pół.
    > Albo spieprzone, albo ładne.

    Czyli wszystkie spieprzone? ;P

    > Ze 20kW na blok chyba, nie wiem ile sumarycznie chcieli tych bloków.
    > I to wspólnota, a nie spółdzielnia, machnęło mi się.
    > Ale że jest jakiś znajomy królika to wykluczyć nie mogę :>

    No to dodawajże takie szczegóły. :P Bo przy jednej instalacji 20kWp to
    spokojnie można zjechać do 4k (nie wspomnę co jeśli jest to opcja rozwojowa
    na więcej) nawet w Wawie, a Ty się dziwisz że Cię za 5k odwalili.

> [...]
    > nieważne jaki to samochód, a w obu przypadkach może być inny? :>
    > Podawanie kwot wyrwanych z kontekstu, nie znając realiów dachu

    No ale sam wyżej taką technikę przyjąłeś -- podałeś cenę za niewiadomo jaki
    sprzęt, niewiadomo jakiej wielkości i wykazałeś jako regułę. Znaczy
    wielkość już wiadomo jaka była -- 2x większa niż tutaj dyskutujemy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 167. Data: 2019-12-03 17:12:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 17:05:46 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Aha, czyli "warszafka" źle, pipidówki też źle. To gdzie tych dobrych cen
    > szukać -- tylko na ślunzku?

    No pisałem że np. we Wrocku. A całego kraju nie śledzę :>

    > Czyli wszystkie spieprzone? ;P

    Czasem cała seria. Krzywe, szyny wystają, moduły pionowo pomieszane
    z poziomymi i inne wynalazki.

    > No to dodawajże takie szczegóły. :P Bo przy jednej instalacji 20kWp to
    > spokojnie można zjechać do 4k (nie wspomnę co jeśli jest to opcja rozwojowa
    > na więcej) nawet w Wawie, a Ty się dziwisz że Cię za 5k odwalili.

    No ale halo halo, kto pisał że w Wawie 7,5k? I że nie ma taniej?
    To w końcu można za 4k w Wawie czy nie? :>

    > No ale sam wyżej taką technikę przyjąłeś -- podałeś cenę za niewiadomo jaki
    > sprzęt, niewiadomo jakiej wielkości i wykazałeś jako regułę. Znaczy
    > wielkość już wiadomo jaka była -- 2x większa niż tutaj dyskutujemy.

    Odnośnie instalacji robionych przez molochy? Tam akurat wiadomo co jest.
    Chińczyki z niskiej półki.

    L.

  • 168. Data: 2019-12-03 17:50:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 08:12:47 -0800 (PST), Lisciasty

    > No pisałem że np. we Wrocku. A całego kraju nie śledzę :>

    Gdzie nie napiszę to masz jakieś swojskie wyjaśnienie, tu stolyca i orają
    na bogaczach co kasy nie liczą, w innych miejscach oraja głupków wioskowych
    co kasy liczyć nie umioo. Tylko u siebie widać sami prawi i sprawiedliwi.
    :P

    > No ale halo halo, kto pisał że w Wawie 7,5k? I że nie ma taniej?

    Ty twierdziłeś że 4500-5500 są warszawskie. Tymczasem to przeciętne średnie
    krajowe w instalacji do 10kWp. Raz jest więcej, raz mniej, ale śrenia jest
    jaka jest. Sam rzuciłeś 5k "na odczepne" przy 20kWp a potem się dziwisz
    jakie ceny w obiegu rynkowym są.

    > To w końcu można za 4k w Wawie czy nie? :>

    Ja twierdzę od początku, że można nawet za 3k.

    > Odnośnie instalacji robionych przez molochy? Tam akurat wiadomo co jest.
    > Chińczyki z niskiej półki.

    Nie wiem co do mnie piszesz, bo nie dyskutowaliśmy o molochach tylko o
    małych instalacjach indywidualnych na domach jednorodzinnych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 169. Data: 2019-12-03 17:53:22
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-12-03 o 16:27, Myjk pisze:
> [...]
    > przy 120kWp samych paneli zaczyna to wyglądać całkiem dobrze i markowe
    > panele można mieć w cenie niszowych paździochów.

    Ok to ilu w końcu się zgłosiło? zapisałeś chętnych może jakaś lista
    potwierdzonych by się zdała nie mam na razie pomysłu jak "towarzystwo"
    zebrać (chyba że na wódkę) to pewnie większość się zjawi nawet w piątek
    heheh (ja dopiero w następny bo tej już zajęty ;))

    Nie mniej 1400 kWp brutto to jest strzał w 10 i oczywiście może nie
    wypali na 100% ale zakładaj wariant duży koszt będzie bardziej
    przybliżony dale cena też bardziej znośna i zobaczymy jak się lista
    rozrośnie moment ;)

    Robak

  • 170. Data: 2019-12-03 17:59:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 17:50:32 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > co kasy liczyć nie umioo. Tylko u siebie widać sami prawi i sprawiedliwi.

    To jest wybitnie subiektywne, ja nie mam czasu na jeżdżenie po kraju
    i pytanie lokalsów po ile foto. Tak sam na tych forach i innych
    dziwnych miejscach. Jest to jakaś próbka ale słaba.

> [...]
    > jaka jest. Sam rzuciłeś 5k "na odczepne" przy 20kWp a potem się dziwisz

    Nie do końca na odczepne. Co innego kłaść Kowalskiemu na blasze, a co innego
    na nowym budynku wielorodzinnym, gdzie trzeba zrobić projekt budowlany
    (sprawdzić czy dach wytrzyma balast), użerać się i przerabiać odgromówkę,
    znaleźć sposób żeby wtachać cały szmelc wysoko, a potem zejść przewodami na dół.
    Przerobić rozdzielnię, upchnąć gdzieś swoje klamoty. I dać jeszcze 5 lat
    rękojmi że dach nie pocieknie. To wszytko kosztuje i finalnie może wyjść
    tak, że się na tym popłynie.

    > Nie wiem co do mnie piszesz, bo nie dyskutowaliśmy o molochach tylko o
    > małych instalacjach indywidualnych na domach jednorodzinnych.

    A to ja też nie wiem do czego nawiązałeś, było chociaż wstawić cytat.

    L.