  • 221. Data: 2019-12-08 13:21:55
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Dec 2019 04:06:58 -0800 (PST), Budyń

    > no tak - teraz bierzesz godzina po godzinie dane natężenia oswietlenia
    > uwzględniające zachmurzenie (linka gdzies mam) i masz doskonałą
    > wyliczankę na uzysk energii. To wlasciwie dalobyby sie sprzedać :-)

    Na szkoleniu z PV pokazywałem gościowi symulację cieni ze sketchupa na
    przykładie mojej chałupy i zacienienia dolnych dachów pod kątem sensowności
    instalowania tam paneli

    http://barway.pl/domcien.jpg

    (a wcześniej, czyli jakieś 5 lat temu, analizowałem dzięki temu
    nasłonecznienie pomieszczeń i dostosowanie okien żeby mi nie przegrzewało
    domu), z kolei ktoś inny tam zarzucił findmyshadow.com.

    Rodzicom ostatnio też w sketchupie planowałem rozłożenie paneli i
    zacienienie przez drzewo (stoi daleko, ale ma ze 20m wysokości). Włazi im
    na dach już w listopadzie. :/

    http://barway.pl/roddrze.jpg

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 222. Data: 2019-12-08 15:36:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 12:43:49 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Źródło?

    Ale co źródło? Że obiecali? No nie wiem tak gadali i pisali na początku,
    a czy będzie to kto to może wiedzieć.

    L.

  • 223. Data: 2019-12-08 15:36:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 02:47:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ja póki co sobie sam wrzuciłem do Sketchupa swój domek i bawię się w
    > symulacje zacienienia i projektowanie rozkładu paneli na dachu ;)
    >
    > https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-08_01-08-25-40751
    .gif

    Zajebioza :] Długo trzeba się nad czymś takim pastwić?
    Czasu nie ma ale kusi ;)

    L.

  • 224. Data: 2019-12-08 15:41:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 13:22:10 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Na szkoleniu z PV pokazywałem gościowi symulację cieni ze sketchupa na
    > przykładie mojej chałupy i zacienienia dolnych dachów pod kątem sensowności
    > instalowania tam paneli

    I co, strzelił karpika? Czy zachował kamienną minę typu "panie z czym do ludzi"? ;)

    > Rodzicom ostatnio też w sketchupie planowałem rozłożenie paneli i
    > zacienienie przez drzewo (stoi daleko, ale ma ze 20m wysokości). Włazi im
    > na dach już w listopadzie. :/

    Ja mam kupę drzew od wschodu, przez co ucina mi sporo z dziennego urobku
    wiosną, jesienią i zimą. Ale co z tego? Warunki jakie są takie są, optymalizatory (a
    właściwie mikrofalowniki) mam tylko na 8 modułach, reszta leci
    na klasycznym stringu. Działa, dupy sobie nie zawracam każdym watem. Jak będzie
    trzeba to sobie dołożę na zachodzie albo na szopie w ogrodzie (której jeszcze
    nie ma). Szkoda życia na przejmowanie się każdym cieniem ;)

    L.

  • 225. Data: 2019-12-08 15:48:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 15:36:52 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zajebioza :] Długo trzeba się nad czymś takim pastwić?
    > Czasu nie ma ale kusi ;)

    Pierwszy raz w życiu Sketchupa odpaliłem i zajęło mi to jakieś 2-3h,
    w porywach do czterech godzin :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 226. Data: 2019-12-09 08:50:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Dec 2019 06:41:01 -0800 (PST), Lisciasty

    > I co, strzelił karpika? Czy zachował kamienną
    > minę typu "panie z czym do ludzi"? ;)

    Nie mniej niż Ty. Też dopytywał czy to mocno skomplikowane do zrobienia. :P

> [...]
    > każdym watem. Jak będzie trzeba to sobie dołożę na zachodzie albo na
    > szopie w ogrodzie (której jeszcze nie ma). Szkoda życia na przejmowanie

    Więc z tego samego założenia wyszedłem i nie będę się spinać żeby walczyć o
    te najbardziej żenujące warunki. Szczególnie że już była decyzja o wycięciu
    tego drzewa, bo jest stare i przeogromne. Ale wieśnioki oprotestowali,
    nawet staruszkowie od sąsiadów niewybredne "pogruszki" dostawali (w tym o
    miastowych przybłędach itp.).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 227. Data: 2019-12-09 08:56:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Dec 2019 06:36:50 -0800 (PST), Lisciasty

    > Zajebioza :] Długo trzeba się nad czymś takim pastwić?
    > Czasu nie ma ale kusi ;)

    Przecież jak Ci w czerwcu bodajże podsyłałem mój projekt w sketchupie to
    się też o to pytałeś i nadal się dziwisz. ;P

    Do symulacji zacienienia wystarczy dach odwzorować (a konkretnie to połacie
    do zabudowy), a to w porywach pół godziny roboty jak się zna wymiary i kąt.
    Problem w tym, że nie zawsze to co w rzeczywistości zgadza się z projektem.
    Np. u moich staruszków w projekcie dach symetryczny, w rzeczywistości
    kalenica przesunięta na północ o 2m od osi symetrii. Dla paneli to akurat
    wyszło na plus.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 228. Data: 2019-12-09 09:17:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Dec 2019 06:36:11 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ale co źródło? Że obiecali? No nie wiem tak gadali
    > i pisali na początku, a czy będzie to kto to może
    > wiedzieć.

    No tak, bo ja sobie nie przypominam takich głosów, nie wspominając o mniej
    lub bardziej wiążących konkretach. Ergo, po co o tym pisać, skoro to palcem
    po wodzie pisane. Warto się natomiast skupić na ilości wpływających
    wniosków obecnie, bo data złożenia (o ile wniosek nie zostanie odrzucony
    przy weryfikacji) jest wiążąca. Jak w końcu zatrudnią ludzi, a ponoć robią
    aktualnie na przypał łapankę, to się w końcu "odkorkuje".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 229. Data: 2019-12-09 09:53:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.12.2019 o 08:50, Myjk pisze:

> [...]
    > tego drzewa, bo jest stare i przeogromne. Ale wieśnioki oprotestowali,
    > nawet staruszkowie od sąsiadów niewybredne "pogruszki" dostawali (w tym o

    Świat wokół ciebie się zmienia, zmieniają się pory roku - jak śpiewał
    Marek Grechuta. Budujące, że w tym zmieniającym się świecie to właśnie
    wieśniaki na swoim oprotestowały pomysły postfornalskiego suwerena,
    który dzięki komunie poszedł do miasta i teraz sra w domu. Że powtórzę:

    Góral pytany o wrażenia po wizycie u syna,
    który poszedł do miasta i ma mieszkanie w bloku:
    - ji tam, w domu srajom!

  • 230. Data: 2019-12-09 15:59:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Dec 2019 23:52:51 -0800 (PST), Lisciasty

    > A nabór wniosków jest chyba do 20 grudnia.

    Proceduralnie. Od nowego roku uruchomią ponownie.
    Choć kij wie czy czegoś nie zmienią, np. w kwocie dopłaty. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk