  • 271. Data: 2019-12-21 17:50:32
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 17:41:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Wydaje mi się jednak, że to ma wytrzymałość conajmniej taką jak sama szyna.
    > Zgiąć się - nie ma szans bo łącznik to ceownik, musiałby się złamać.

    Tak czy siak można go opierdolić za partactwo i szukanie gównooszczędności
    tam gdzie ich nie ma :]

    > Więc albo wytrzyma albo całkiem pier**nie ;)
    > pozdr.

    Rób foty po kolei co on tam stroi, zwłaszcza ciekawi mnie elektryka.

    L.

  • 272. Data: 2019-12-21 18:04:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 17:50:33 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Rób foty po kolei co on tam stroi, zwłaszcza ciekawi mnie elektryka.

    Elektryka jest już (praaawie) cała gotowa, mamy kable pociągnięte do
    rozdzielki, w rozdzielce zabezpieczenia AC + DC. I rozłącznik (między
    falownikiem, a głównym rozłącznikiem w domu). Kable między panelami
    ciągnął tak żeby "nie powstała pętla indukcyjna". W poniedziałek jeszcze
    przyjedzie podłączyć wsjo do falownika (który w poniedziałek powinien
    kurierem dojechać ;) i ma w ~godzinę na dachu skończyć przeciągać
    przewody między połaciami (panele są na trzech). Co do elektryki to tu
    chyba IMO trudno coś spartaczyć, choć kto wie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 273. Data: 2019-12-21 18:29:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.12.2019 17:50, Lisciasty wrote:

    > Rób foty po kolei co on tam stroi, zwłaszcza ciekawi mnie elektryka.

    Zawsze mówię, że by foty robić :-)

  • 274. Data: 2019-12-21 18:31:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.12.2019 18:04, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > przewody między połaciami (panele są na trzech). Co do elektryki to tu
    > chyba IMO trudno coś spartaczyć, choć kto wie ;)

    Rozwiń o tej pętli indukcyjnej, że niby co?

  • 275. Data: 2019-12-21 19:00:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 18:32:57 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Rozwiń o tej pętli indukcyjnej, że niby co?

    Wiesz co, nie wiem dokładnie o co chodziło, nie dociekałem. Ale mówił, że
    na tej połaci:

    http://lisciasty.firehost.pl/fotowoltaika1.jpg

    Musiał się narobić i zużyć więcej kabla żeby nie zrobić owej pętli
    indukcyjnej.

    Tu układ paneli będzie mniej więcej taki:

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-21_18-57-48-75621
    .png

    Jeżeli chodzi o elektrykę to facet na pewno wie co mówi - na pewno z niego
    lepszy elektryk niż monter konstrukcji dachowych ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 276. Data: 2019-12-21 19:16:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 18:32:57 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Rozwiń o tej pętli indukcyjnej, że niby co?

    Jak przewody są położone "w kółko" to w przypadku gdy trafi piorun
    może się wygenerować wysokie napięcie, bo teoretycznie zadziała to
    jak antena. Dlatego żeby to zminimalizować wrzuca się więcej przewodu
    żeby iść bokami. Jak dla mnie to jest audiovoodo, bo raz że prawdopodobieństwo
    pieprznięcia pioruna w chałupę jest nikłe, a dwa że jak już pieprznie to
    nie pomogą ani cudactwa z przewodami ani przepięciówki typu pierwszego,
    bo i tak wszystko się usmaży. Ale z drugiej strony poza nieco większą ilością
    roboty i kilkudziesięcioma metrami przewodu więcej nie wymaga to jakiegoś dużego
    zachodu, to można robić :>

    L.

  • 277. Data: 2019-12-21 20:39:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    A ja u siebie na jednym kablu co na dach sięgnie dałem pętle extra bo prąd pionuna ma
    charakter prądu wysokiej częstotliwości i przez cewkę nie przelata :)

    b.

  • 278. Data: 2019-12-21 20:42:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 20:39:20 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > A ja u siebie na jednym kablu co na dach sięgnie dałem pętle extra bo prąd
    > pionuna ma charakter prądu wysokiej częstotliwości i przez cewkę nie przelata :)

    A widzisz, na to nie wpadłem. Jak widać każdą teorię można przekuć w praktykę
    po swojemu :]

    L.

  • 279. Data: 2019-12-21 21:19:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie to mnie zastanawia po co podwójny dach (i podwójne koszty), skoro panele nie
    przepuszczają wody, śniegu i wiatru.
    Zapewne niebawem pojawią się panele integralne, stanowiące jednocześnie poszycie
    dachowe.
    Takie dachówko-panele, czy blacho-panele, czy nawet papo-panele z rolki, a później i
    panelo-okna, gdzie szyba będzie elementem
    fotowoltaicznym ;-)

    -----

  • 280. Data: 2019-12-21 21:25:10
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.12.2019 20:42, Lisciasty wrote:

    > A widzisz, na to nie wpadłem. Jak widać każdą teorię można przekuć w praktykę
    > po swojemu :]
    >
    > L.

    Ja tak nieśmiało tylko pytam :-) A w takim UK wszędzie gniazdka są
    łączone w ring. Czyli zasilane sa obu stron dokładnie w kółko. I co ma
    ten elektryk do powiedzenia?