  • 1. Data: 2011-03-23 20:47:45
    Temat: Frezowanie komina i rodzaj wkładów
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    Witam

    Stanąłem przed koniecznością zwiększenia średnicy komina (z cegieł).
    Wybór padł na frezowanie ze względu na najmniejszy bałagan i szybkość.
    W mojej okolicy jest firma, która się tym zajmuje. Za samą robociznę
    orientacyjnie krzyknęli mi ok. 200 zł za metr + ok. 250 zł/mb materiały
    (czyli rury, kolanka do połączenia z kotłem, trójnik na wyczystkę i inne
    pierdoły). O ile co do ceny robocizny nie mam większych zastrzeżeń, to
    zastanawia mnie cena i jakość materiałów. Producentem tych wkładów
    wysokotemperaturowych jest Wobex. Z tego co wyczytałem na ich stronie to
    cena katalogowa mniej więcej pokrywa się, ale nie wiem jak jest z
    jakością. Dla średnicy, która mnie interesuje (180 mm) jest to 0.8 mm.
    Wydaje mi się, że jest to trochę za mało. Bardziej przemawia do mnie
    min. 1.0 mm. Zdaję sobię sprawę, że dużo zależy od sposobu palenia i
    użytego opału (węgiel i drewno).
    Mam więc pytanie: Czy za podobną cenę za metr bieżący można znaleźć
    lepszy jakościowo wkład? Wykonawca zarzeka się, że od ośmiu lat je
    montują i mieli w tym czasie tylko jedną reklamację.
    Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z tym tematem i może wyraźić swoją
    opinię?

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 2. Data: 2011-03-24 08:22:00
    Temat: Re: Frezowanie komina i rodzaj wkładów
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Za sam robocizn
    > orientacyjnie krzykn li mi ok. 200 z za metr + ok. 250 z /mb materia y

    te pieniądze wystarczą na nowy komin systemowy i wykonanie go od
    nowa...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-03-25 09:32:58
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-03-24 09:22, s_13 pisze:

    > te pieniądze wystarczą na nowy komin systemowy i wykonanie go od
    > nowa...

    Ta... i na remont połowy domu też...
    Zdaje się chłop tam mieszka...

    --