  • 31. Data: 2015-03-24 14:35:07
    Temat: Re: Fronty mebli kuchennych
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-24 o 14:13, Adam Sz. pisze:

    > Choc ja robilem sobie najpierw wizualizacje w PRO100. Dynaplan to juz rozrys
    > konkretnych szafek i mocowan (prowadnic szuflad, czy podnosnikow do polek).
    > Jak nie masz typowych polek otwieranych na bok (a w nowych kuchniach takich
    > juz sie zupelnie nie uzywa) to w ogole nie potrzebujesz frezu o ktorym wyzej
    > Kris z Ergiem rozmawiaja - caly osprzet montowany jest tylko i wylacznie na
    > wkretach :)

    Kuchnie to ja mam juz ze cztery lata. Mysle raczej o garderobie w
    sypialni i pokoju mlodego. Nie jestem pewny, czy ten program w ogole mi
    sie do czegos przyda. Garderoby to wszak nieco inne systemy. No ale
    zapisze sie i obadam co i jak.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2015-03-24 14:45:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Takie zawiasy
    > Wiercisz otwór pod puszkę, wkładasz puszkę dokręcasz ją dwoma wkrętami.

    Ja mam takie:
    http://akcesoria-rogala.pl/files/prod/51530c053ffad.
    jpg

    Niestety nie znalazłem zdjęcia otwartego. Zamiast dwóch śrubek są dwa bolce
    które wchodzą w otwory a w środkowej "puszcze" jest sprężyna i łapki które
    po zamknięciu tej dźwigni całość ładnie blokują. Zaleta - nie muszę
    przykręcać śrubek, wada - otwory muszą być naprawdę idealnie wywiercone.

    > A o to chodzi. Krawędzie blatu po wycięciu otworu pomalowałem grubo
    > lakierem nitro(bo taki miałem) więc myślę że przed wilgocią to na kilka
    > lat zabezpieczy.

    Ok

    > Generalnie jednak w szafce pod zlewem wilgoci w nadmiarze się nie
    > spodziewam

    Nikt się nie spodziewa Hiszpańskiej inkwizycji...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2015-03-24 14:53:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jak nie masz typowych polek otwieranych na bok (a w nowych kuchniach
    > takich
    > juz sie zupelnie nie uzywa)

    A jak się w "nowych kuchniach" otwiera szafki znajdujące się pod sufitem?

    Tak z ciekawości pytam :-)

    Bp mam np. zabudową do sufitu i nic ciekawszego niż tradycyjne otwierane
    drzwiczki nie znalazłem. *

    * - owszem widziałem systemy opuszczanych półek ale po pierwsze tylko do
    płytkich szafek, a po drugie one wymagają uchylania drzwi do góry co przy
    szafkach znajdujących się pod sufitem skutecznie uniemożliwia ich
    późniejsze zamknięcie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2015-03-24 15:30:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 14:53:35 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > A jak się w "nowych kuchniach" otwiera szafki znajdujące się pod sufitem?
    >
    > Tak z ciekawości pytam :-)

    A np. tak:

    http://www.dacter.pl/podnosniki/aventos_hf01.jpg

    Sa oczywiscie wersje ktore moga byc montowane w szafce polozonej 0cm od
    sufitu tak zeby nie walic frontem po suficie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2015-03-24 16:04:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 14:13:11 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > juz sie zupelnie nie uzywa)

    Masz na myśli szafkę otwieraną na bok? Taką?
    http://cdn2.muratordom.smcloud.net/t/photos/thumbnai
    ls/32706/regulacja_zawiasow_300x200_crop_rozmiar-nie
    standardowy.jpg
    A jakie się teraz w nowoczesnych kuchniach używa?
    Generalnie wygodniejsze są szuflady ale zawsze jakieś szafki otwierane na boki
    widuje.

  • 36. Data: 2015-03-24 19:00:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 16:04:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > A jakie się teraz w nowoczesnych kuchniach używa?
    > Generalnie wygodniejsze są szuflady ale zawsze jakieś szafki otwierane na boki

    Tak. Takich juz praktycznie nie zobaczysz bo sa niewygodne :-)

    Dol to wysuwane (100% wysuw, cichy domyk) szuflady, gora to w wiekszosci
    podnoszone do gory (tez cichy domyk + front zostaje w takiej pozycji w jakiej
    go otworzysz - z jednym / dwoma frontami). Polki otwierane na bok sa
    po prostu niewygodne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2015-03-24 22:43:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-24 o 19:00, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > go otworzysz - z jednym / dwoma frontami). Polki otwierane na bok sa

    E tam.
    Mam jedno, drugie, trzecie i czwarte (o ile bylo). Nie widze szczegolnej
    roznicy w gornej, plytkiej szafce otwieranej na bok czy do gory i w
    ktorej trzyma sie szklanki/kubki/kawe/herbate. Nie wspomne juz, ze
    wizualnie czesto lepiej wygladaja z dwoma eleganckimi uchwytami niz
    jeden metrowy front podnoszony do gory. Nie widze tez zadnej
    rewolucyjnej technologii w wysuwaniu wiadra na smieci wzgledem
    otwierania szafki na bok i wstawiania tam wiekszego wiadra. Pojemniki na
    sortowanie smieci jest moze dobre dla dwojga emerytow/singli ew. mlodego
    malzenstwa. Wszystkie wynalazki sa fajne, ale bez przesady. Tradycyjne
    rozwiazania czesto wcale nie sa gorsze.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2015-03-25 00:29:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 22:43:28 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > sortowanie smieci jest moze dobre dla dwojga emerytow/singli ew. mlodego
    > malzenstwa. Wszystkie wynalazki sa fajne, ale bez przesady. Tradycyjne

    Wysuwane wiadro (ja mam dwa - jedno ogolne, drugie na plastiki i metal) jest
    baaardzo wygodne - nie musisz sie schylac, masz wszystko "na widoku" :) Oprocz
    tego wyjezdza tez zmiotka z szufelka i pojemnik na srodki czystosci (tablety
    do zmywarki, nablyszczacz, sol, czy plyn do mycia naczyn). Kucac / schylac
    sie za kazdym razem po to? NIGDY! :)

    Te standardowe pojemniki do sortowania sa do niczego bo sa po prostu za male.
    Dlatego ja mam dwa duze wiadra - plastikow i metalu jest najwiecej i ta
    metoda sprawdza sie doskonale. Butelek / szkla jest b. malo i wynosimy go
    odrazu do worka w garazu, podobnie z wiekszymi kartonami. A jak jest cos
    drobnego to wyrzucam do ogolnego i tyle :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2015-03-25 08:20:47
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2015 11:00:17 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Tak. Takich juz praktycznie nie zobaczysz bo sa niewygodne :-)

    Pitolenie. Przerabiałem ten temat na swoim przykładzie. Miałem wszystkie
    szafki górne otwierane do góry. Jestem słusznego wzrostu i powiem tyle,
    "gó..cio to warte". Ani to wygodne, ani użyteczne jak Ci drzwiczki w
    pozycji otwartej lądują na wysokości oczu. W kuchni w kolejnym domu
    zrobiłem wszystko na górze otwierane standardowo.

    Inna sprawa dół, cargo jest wygodne, narożnych karuzel nie robiliśmy, bo to
    strata miejsca. Wysuwany kosz jak najbardziej oki.

    Co innego, że różni ludzie potrzebują różnych kuchni. Mam znajomych, co
    zrobili całą kuchnię śnieżno biało i blat czarny kamień. Wszystko systemowo
    za chore pieniądze. Efekt estetyczny łaaał, ale robili to właśnie dla
    efektu, bo na codzień ograniczają się w tej kuchni do odgrzania pizzy i
    włączenia ekspresu:)

    --
    scruffty

  • 40. Data: 2015-03-25 09:37:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A np. tak:

    > http://www.dacter.pl/podnosniki/aventos_hf01.jpg

    Eee, spodziewałem się czegoś nowego. To znam i mnie nie przekonuje do
    górnych półek, Szafka ma 60cm głębokości. Nie wiem jak inni ale ja na
    górnych pólkach trzymam najrzadziej używane rzeczy i są to np. jakieś ozdoby
    świąteczne zapakowane w pudła. tak otwarte "drzwiczki" jak na tym zdjęciu
    skutecznie utrudniają wysunięcie pudła z górnej półki. A znowu jak są nie
    łamane to aby je zamknąć trzeba sięgać hen pod sufit.

    To ja już wolę zamontować klasyczne drzwiczki. Tym bardziej że z zewnątrz
    nie widać różnicy i kuchnia może wyglądać wygląda równie "nowocześnie".

    Pozdrawiam
    Ergie