  • 11. Data: 2009-01-09 14:20:42
    Temat: Re: Fuga nie stwardniała
    Od: e...@g...com

    ZbyszekZ, wielkie dzięki za odpowiedź. Ale rozumiem, że mieszasz
    mechanicznie, a nie ręcznie? A jak dodam najpierw za mało wody i
    zobaczę, że za gęsta jest to mogę dodać trochę wody jeszcze, czy
    raczej wsypywać fugę do wody i zagęszczeć mieszankę? Czy to ma jakieś
    znaczenie?

    Pzdr,
    eMckeN

  • 12. Data: 2009-01-09 14:46:54
    Od: "kiki" <...@...c>

    <e...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
[...]

    U mnie nikt nie mieszał fugi mechanicznie. Rozrabiali worki na czuja i fuga
    była raczej żadka ale wiązała dosyć szybko. Co innego, że było ciepło.

  • 13. Data: 2009-01-09 15:00:32
    Od: rjka <r...@o...pl>

    e...@g...com pisze:

    > Hmm, podłoże było suche, co do rzadkości fugi to raczej za rzadka nie
    > była, prędzej zbyt gęsta, ale w sumie nie wiem jaka powinna być. Na
    > opakowaniu są proporcje, ale typu do 2kg (całej paczki) dolać 1,15L
    > wody (wartości piszę z pamięci). Ja nie miałem całej paczki, a ciężko
    > wyliczyć odpowiednie proporcje objętościowe, nie znając gęstości fugi.
    > Dlatego mieszałem na oko, dolewałem wody, aż fuga dała się rozrobić do
    > jednolitej masy o gęstości coś jak budyń.
    >
    > Pozdrawiam,
    > eMckeN

    a nie mozesz zwazyc tego co Ci zostalo?
    skoro cala paczka to 2 kilo i 1,15l
    no to prosta proporcja

    ja robilem atlasem i mialem budyn (czekoladowy :)
    po 30 minutach starlem wigotna gabka brudy na kafelkach i lekko
    wyrownalem fugi i na nastepny dzien byly twarde

    nie wiem jak jest z fugami ale zauwazylem ze np gipsu nie mozna
    dosypywac do wody (lepiej na odwrot dolac wode ale tez nie za dobrze to
    wplywa na efekt koncowy - najlepiej dobrac od razu prawidlowo)

  • 14. Data: 2009-01-09 15:21:36
    Od: e...@g...com

    > a nie mozesz zwazyc tego co Ci zostalo?
    > skoro cala paczka to 2 kilo i 1,15l
    > no to prosta proporcja

    Proporcja prosta, ale trzeba by mieć dokładną wagę, a takiej nie mam.

    > ja robilem atlasem i mialem budyn (czekoladowy :)
    > po 30 minutach starlem wigotna gabka brudy na kafelkach i lekko
    > wyrownalem fugi i na nastepny dzien byly twarde

    No właśnie, ja zostawiłem kafelki brudne na 24h, i następnego dnia
    mogłem spokojnie je sobie gąbką zmywać, wyrównywać fugę itd.

    > nie wiem jak jest z fugami ale zauwazylem ze np gipsu nie mozna
    > dosypywac do wody (lepiej na odwrot dolac wode ale tez nie za dobrze to
    > wplywa na efekt koncowy - najlepiej dobrac od razu prawidlowo)

    Ja dolewałem wody, tzn. wsypywałem fugę, do niej wodę, rozmieszałem,
    jak było za mało wody to dodawałem i już. Wody dodawałem tylko raz.

    eMckeN

  • 15. Data: 2009-01-10 20:43:54
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał

    Dlatego mieszałem na oko, dolewałem wody, aż fuga dała się rozrobić do
    jednolitej masy o gęstości coś jak budyń.

    A nie doczytałeś, że nie wolno dolewać wody do zaprawy?
    Zaprawę wsypuje się do wody, a jak zrobisz za gęstą, to nie wolno dolewać
    wody.

    Myślę, że to jest przyczyna.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 16. Data: 2009-01-10 23:11:25
    Od: a...@g...com

    On 10 Sty, 21:43, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

    > A nie doczytałeś, że nie wolno dolewać wody do zaprawy?
    > Zaprawę wsypuje się do wody, a jak zrobisz za gęstą, to nie wolno dolewać
    > wody.
    >
    > Myślę, że to jest przyczyna.

    A herbate cukrujesz przed zalaniem wody, czy po ? A moze nie ma to
    zadnego znaczenia ? ;-)
    W ciagu tych 5 minut mieszania, czy sie doda troche wody, czy nie -
    nie ma to zadnego praktycznego znaczenia. Mysle, ze na opakowaniu
    pisze "nie dodawac wody" tylko wtedy, kiedy miesza sie zgodnie z
    proporcjami i zeby komus sie nie wydawalo, ze to za geste.. Liczy sie
    przede wszystkim odpowiednia konsystencja, czyli zawartosc wody. Jak
    przesadzisz z woda - to ta odparowujac zostawi mikroszczeliny i fuga
    moze nie byc szczelna, a o to w fudze glownie chodzi ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2009-01-11 00:01:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 21:43:54 +0100, wolim napisał(a):

    > A nie doczytałeś, że nie wolno dolewać wody do zaprawy?
    > Zaprawę wsypuje się do wody, a jak zrobisz za gęstą, to nie wolno dolewać
    > wody.

    W przypadku gipsu. Ale tu jest cement i jemu to nie przeszkadza.

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2009-01-12 06:03:51
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam!
    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    Witam,

> [...]
    >Wymieszałem fugę, odczekałem 3 min., wymieszałem jeszcze raz,
    >nałożyłem na kilka szczelin. Po tym jak wstępnie zaschła (nalot na
    >kafelkach) przetarłem wilgotną gąbką. Zostawiłem to na noc i
    >następnego dnia chciałem oczyścić kafelki. Ale okazało się, że myjąc
    >kafelki wilgotną gąbką fuga po prostu nadal się wymywa ze szczelin.
    >Myślałem, że powinna zaschnąć i stwardnieć, a ona po namoczeniu, a
    >nawet bez namoczenia daje wydrapywać się paznokciem. W starym
    >mieszkaniu fugi są bardzo twarde, może śrubokrętem by się je
    >uszkodziło, ale nie paznokciem. Czy ktoś wie gdzie popełniam błąd?

    Moj fachman od fugowania powiedzial mi, abym podczas kupowania
    fugi bacznie zwracal uwage na termin jej przydatnosci (ktory wcale nie jest
    dlugi).
    W jednym sklepie juz po zaplaceniu to dopiero zbadalem i calosc zwracalem.

    Adam

  • 19. Data: 2009-01-13 09:37:56
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    Dziękuję za wszyskie odpowiedzi. Instrukcję doczytałem, ale tam jest
    napisane, żeby wymieszać, odczekać 3 minuty i wymieszać jeszcze raz.
    Jest napisane, aby nie dolewać już później wody, czyli po tym drugim
    mieszaniu. Nie jest napisane czy wsypywać fugę do wody czy wlewać wodę
    do fugi, więc zdaje się, że nie ma to żadnego znaczenia. Nie jest też
    napisane, że nie można dolewać trochę wody czy dosypywać fugi przy tym
    pierwszym mieszaniu i podzielam zdanie, że nie powinno to mieć
    większego znaczenia, o ile to pierwsze mieszanie nie trwa jakoś długo.

    Z analizy całego wątku wnioskuję, że problemem może być rzeczywiście
    zbyt duża ilość wody, spróbuję z mniejszą ilością i zobaczymy.

    eMckeN