  • 21. Data: 2013-06-25 15:57:38
    Temat: Re: Fuksje!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:24:26 +0200, Trybun napisał(a):

    > No tak, Ty to robisz nieomal zawodowo;-) , a ja nawet nie mam donicy. A
    > więc donica, wygospodarowanie miejsca w domu.. Pewnie wymaga miejsca
    > słonecznego,

    Fuksja lubi półcień i cień. Jednak taki z chwilami słonecznymi :-)
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

  • 22. Data: 2013-06-29 11:22:44
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-25 15:56, Ikselka pisze:

> [...]
    > Moje w pierwszym roku miało przynajmniej metr jak pamiętam. Gdybym go rok w
    > rok nie przycinała, to miałoby chyba ze 3 metry i to rozgałęzionej korony -
    > po tych kilku latach.
    > Avocado jest żarłoczne, może dokarm - kup Florovit uniwersalny w płynie,
    > dawaj mu zalecaną tam dawkę przy KAŻDYM podlewaniu latem, do sierpnia.
    > Potem połowę mniej nawozu i połowę mniej podlewania. Na pocz. października
    > do domu.
    > O, może Ci nie rośnie, bo w domu trzymasz cały czas? Ono potrzebuje latem
    > być na dworze, na słońcu. I wtedy duuużo pije i je :-)

    No niestety, obecny egzemplarz ma duże opory do rośnięcia w górę.. Za to
    cały czas muszę wycinać boczne odrosty, poprzednie drzewko które miałem
    rosło bardziej równomiernie. No prawdę mówiąc, jedyny nawóz jaki używam
    to azofoska, może istotnie brakuje mu jakichś składników do prawidłowego
    wzrostu, dzięki za info o tym Florovicie.

    Nie, trzymam je na świeżym powietrzu przez okres lata, do domu wróci
    jesienią, tak postępowałem z nim od początku. I jedna uwaga - na lato
    przesadzam je do gruntu, a później znowu do doniczki i do domu, ale
    chyba to nie jest przyczyną tego że tak słabo rośnie?

    > Moje kilka razy spadło z tarasu (ne było bariery) i sie połąmało, wdała się
    > jakaś infekcja grzybowa i już dalej tylko marniało. Nabrałam ochoty na
    > powtórzenie uprawy, jutro kupie jakiś dojrzały owocek :-)

    Bardzo wdzięczna roślina we wschodzeniu. Praktycznie zawsze wschodzi.

    > Oj tak, warto.
    > Miałam też mango, ale mi się liście średnio podobały.

    A w przypadku mango można liczyć na owocowanie?

  • 23. Data: 2013-06-29 11:24:20
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-25 15:57, Ikselka pisze:

    > Fuksja lubi półcień i cień. Jednak taki z chwilami słonecznymi :-)

    No skoro tak, to znajdzie się miejsce dla niej w domu. Od poniedziałku
    zacznę się rozglądać za jakąś ślicznotką o imieniu Fuksja;-)

  • 24. Data: 2013-06-29 11:42:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 11:22:44 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > to azofoska, może istotnie brakuje mu jakichś składników do prawidłowego
    > wzrostu, dzięki za info o tym Florovicie.

    Azofoska ma w składzie raczej to samo, co Florovit, więc może sprawa lezy w
    odmianie tego awokado, albo po prostu takie Ci się trafiło.

> [...]
    > przesadzam je do gruntu, a później znowu do doniczki i do domu, ale
    > chyba to nie jest przyczyną tego że tak słabo rośnie?

    A, no raczej to - wątpię aby awokado lubiło ciągłe uszkadzanie korzeni.

    > A w przypadku mango można liczyć na owocowanie?

    Raczej też nie. Nie te warunki (szklarnia może by coś dała), no i z siewki
    raczej nic z tego.

  • 25. Data: 2013-06-29 11:43:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 11:24:20 +0200, Trybun napisał(a):

    > No skoro tak, to znajdzie się miejsce dla niej w domu. Od poniedziałku
    > zacznę się rozglądać za jakąś ślicznotką o imieniu Fuksja;-)

    Może stać na zachodnim, wschodnim lub nawet północnym oknie, byle nie na
    południowym. Jesli chcesz wyhodować drzewko, to szukaj odmiany ze sztywnymi
    pędami :-)

  • 26. Data: 2013-07-06 10:40:50
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-29 11:42, Ikselka pisze:

    > Azofoska ma w składzie raczej to samo, co Florovit, więc może sprawa lezy w
    > odmianie tego awokado, albo po prostu takie Ci się trafiło.

    Być może tak, nawet wykiełkowało inaczej niż to poprzednie, mianowicie
    wypuściło nie jeden a trzy pędy.. Tak że dwa musiałem usunąć. Może to
    jakaś odmiana krzaczasta, albo coś w tym stylu..

    > A, no raczej to - wątpię aby awokado lubiło ciągłe uszkadzanie korzeni.

    No tak...

    > Raczej też nie. Nie te warunki (szklarnia może by coś dała), no i z siewki
    > raczej nic z tego.

    Czyli skoro zero owocowania, a i wyglądem nie zachwyca to skreślam z
    listy:-)

  • 27. Data: 2013-07-06 10:41:36
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-29 11:43, Ikselka pisze:

    > Może stać na zachodnim, wschodnim lub nawet północnym oknie, byle nie na
    > południowym. Jesli chcesz wyhodować drzewko, to szukaj odmiany ze sztywnymi
    > pędami :-)

    Dzięki za info:-)

  • 28. Data: 2013-07-06 15:37:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

    > No tak...

    Hejka. Te słowa *raczej to samo* przenoszą dyskusję na najwyższy poziom
    absurdu.
    Pozdrawiam abstrakcyjnie Ja...cki

  • 29. Data: 2013-07-07 09:01:25
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-07-06 15:37, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

    > Hejka. Te słowa *raczej to samo* przenoszą dyskusję na najwyższy
    > poziom absurdu.
    > Pozdrawiam abstrakcyjnie Ja...cki

    Hejka. Jedyny absurd w tym wątku to Twoje krytyczne uwagi.

  • 30. Data: 2013-07-07 12:03:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 09:01:25 +0200, Trybun napisał(a):

    > Hejka. Jedyny absurd w tym wątku to Twoje krytyczne uwagi.

    To idiota, nic więcej.

    http://www.inco.pl/temp/pliki/nawozy/inne/02-03-2009
    _zestawienie_skladnikow.pdf
    Pozycja 1 i 3.

    Pozwolisz że owemu dziwolągowi polecę powyższe za Twym pośrednictwem, bo go
    mam w kf.