  • 11. Data: 2010-03-03 11:58:45
    Temat: Re: Funadement na palach
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:ebccd59d-b13e-4e98-936d-db80c8ce9543@q21g2000yq
    m.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Opcja 1.
    > Ramka zelbetonowa - prety zbrojeniowe i beton - grubosc jakies 30 cm.
    >
    > Opcja 2
    > Murowac z bloczkow betonowych ramke na wysokosc 2 bloczkow (bloczki
    > 35x24x12). - grubosc 2x12 = 24 cm
    > Jesli dam slupy co 1 m to jeden bloczek bedzie wisial tylko na piachu.
    > Moze zagescic ilosc slupow co 80 cm. Wtedy kazdy bloczek w 1 wartwie
    > bedzie sie wspieral na slupie a kolejna wartwa bloczkow przycisnie
    > pierwsza.
    >
    > Wolalbym opcje nr 2 ale czy byloby dobrze ?

    obie kombinacje sa... kombinacjami
    po pierwszej zimie moga byc klopoty
    ja bym zrobil fundament na plycie zeby nie ryc w ziemi i na tym postawil
    najszybciej i efektywnie najtaniej
    tyle ze wiertnica sie nie przyda ;-)

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 12. Data: 2010-03-03 12:03:08
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 3 Mar, 12:58, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > obie kombinacje sa... kombinacjami
    > po pierwszej zimie moga byc klopoty
    > ja bym zrobil fundament na plycie zeby nie ryc w ziemi i na tym postawil

    Czyli co. Zbieram jakas warstwe ziemi np 20 cm. I wylewam beton z
    siatka zbrojeniowa.
    A pozniej na to mur ?

  • 13. Data: 2010-03-03 12:09:54
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    <cut>
    Czyli co. Zbieram jakas warstwe ziemi np 20 cm. I wylewam beton z
    siatka zbrojeniowa.
    A pozniej na to mur ?

    no prawie
    zbierasz humus plus jakies 20 cm
    dalej zalezy od piasku jaki masz jak gruby i przemieszany ze zwirem to jak
    raz, jak drobny to trzeba by podsypac cos przepuszczalnego
    na to gruba folia, zbrojenie i lejesz beton
    jak kiedys tam chcesz miec cieplo to cala plyte na twardym styro wylewasz.
    pogooglaj fundament plytowy albo legalet (zasada ta sama)

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 14. Data: 2010-03-03 12:21:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 3 Mar, 13:09, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jak kiedys tam chcesz miec cieplo to cala plyte na twardym styro wylewasz.
    > pogooglaj fundament plytowy albo legalet (zasada ta sama)

    hmm, ale zbrojenia wydzie wiecej a przy mikropalach zbrojenie mi
    odchodzi, izlacje robie miedzy drugim rzedem bloczkow betonowych a
    bloczkami komorkowymi.

  • 15. Data: 2010-03-03 12:32:40
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > hmm, ale zbrojenia wydzie wiecej a przy mikropalach zbrojenie mi
    > odchodzi, izlacje robie miedzy drugim rzedem bloczkow betonowych a
    > bloczkami komorkowymi.

    a posadzka?
    bo z tego co piszesz to sciany stana na bloczkach
    miedzy palami jesli beda poprostu na ziemi to nie dosc ze ci to przemarznie
    to i wypchnac moze...
    a pale i tak musisz zazbroic
    no i tak widze ze roboty duzo wiecej ci wychodzi...

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 16. Data: 2010-03-03 13:36:23
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomoscinews:39034048-c13e-44ce-994d-eefa7b1e8cb0@
> [...]
    > to i wypchnac moze...
    > a pale i tak musisz zazbroic
    > no i tak widze ze roboty duzo wiecej ci wychodzi...

    tak sobie mysle ze pierwsza warstwa bloczkow calkowiecie w ziemi,
    druga ponad ziemia. A pozniej normalnie izolacja pozioma i beton
    komorkowy.
    Co do posadzki to na koncu po przykryciu daszkiem, wybranie humusu
    jakies 15 cm, folia, posadzka z siatka. Wazne jest to ze nie musze
    odrazu posadzki lac tylko wpierw sciany, dach, posadzka.
    Kojenosc prac jakie widze to:
    1. Wytyczenie
    2. wykopanie rowku pod pierwsza warstwe bloczkow (okolo 20 cm).
    3. Wywiercenie pali i zalanie betonem /bez zbrojenia/
    4. Polozenie pierwszej wartwy bloczkow i na niej pret zbrojeniowy fi4
    - bloczki maja sie wspierac koncami na palach
    5. Polozenie drugiej warstwy bloczkow i izolacji poziomej
    6. Murowanie scian gr 24 cm- miedzy ostatnia i przedostania warstwa
    pret zbrojeniowy fi 4
    7. Polozenie murlaty 160x160- na kolki fishera z masa lub inne kotwy
    8. Polozenie krokwi - 18x8 i mocowanie ich na blachy do murlaty
    9. Deskowanie
    10. Papa. - pozniej na to blachodachowka
    11. Doszczelnienie mur - dach
    12. Wybranie humusu z srodka jakies 15 cm
    13. Wylanie chudziaka
    14. Kable elektr, tynki, okna, drzwi, wypadaloby jeszcze wentylacja
    14. wylozenie foli czarnej grubej i stropianu 5 cm
    15. Wylanie gotowej posadzki z siatka zbrojeniowa
    16. Ocieplenie scian styro 10 cm z siatka i tynkiem
    Koniec budynku nr1

  • 17. Data: 2010-03-03 14:39:27
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 3 Mar, 14:36, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > 15. Wylanie gotowej posadzki z siatka zbrojeniowa
    > 16. Ocieplenie scian styro 10 cm z siatka i tynkiem
    > Koniec budynku nr1- Ukryj cytowany tekst -

    Wyrysowalem jak to widze /fundament - ple zaglebione na 1,2m nad nimi
    bloczki betonowe/
    http://docs.google.com/leaf?id=0BxOokoql8qOGYjVmOTI2
    NjctNjc4Yy00Yzc3LTgwOTAtNzVhNWEzMDJlYTk4&hl=pl
    http://docs.google.com/leaf?id=0BxOokoql8qOGMjE0MzM3
    ZTUtMzcxNC00OTgyLTliMmEtMjVjOTMyZTViZjFj&hl=pl

  • 18. Data: 2010-03-03 15:19:54
    Od: "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]

    NjctNjc4Yy00Yzc3LTgwOTAtNzVhNWEzMDJlYTk4&hl=pl
    http://docs.google.com/leaf?id=0BxOokoql8qOGMjE0MzM3
    ZTUtMzcxNC00OTgyLTliMmEtMjVjOTMyZTViZjFj&hl=pl

    Nośność takiego pala to maks. 300kg czyli 0.3T w piaskach średnich, może
    jakies 0.7T w żwirze. Trzeba by przeliczyć jaki ciężar z konstrukcji
    przypadnie na jeden pal. Rozwiązanie z bloczkami odpada ze względu na
    możliwość nierównomiernego osiadania poszczególnych pali. Jesli juz pale to
    i tak musi być na nich ława żelbetowa bo inaczej ściana się porysuje. W
    przypadku domu jednorodzinnego w przeciętnych warunkach gruntowych
    nieopłacalne.

  • 19. Data: 2010-03-03 15:29:06
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    [cut]
[...]

    no bylo tak odrazu
    tylko po co Ci w takim ukladzie pale?
    nie spelniaja zadnej roli
    zasada jest taka:
    strefa przemarzania od 0,8 do 1,2 m
    co to znaczy:
    jesli jesienia bedzie mokro to taka warstwa zamarza na lod
    a lod jak wiadomo ma dziwna wlasciwosc zwiekszania objetosci
    efekt: wszystko Ci popeka, poprostu ziemia pod bloczkami tak jakby
    "spuchnie" i to zazwyczaj nierownomiernie,
    i to nie zarty bo sila lodu jest ogromna i kilkanascie ton to pikus dla
    zamarznietego gruntu
    niedawno robilem taki dziwny budynek gdzie przy wejsciu do piwnicy lawa
    (zbrojona) byla 40 cm pod poziomem terenu na odcinku 1,5 m, czyli powyzej
    strefy przemarzania.
    po kombinacjach i obliczeniach wyszlo mi zbrojenie
    24 szt. fi 16.... przy przekroju lawy 30x40 cm...

    jesli ma to postac troche a na dodatek planujesz polaczenie kiedys tych
    budynkow to radze albo plyte albo zwykly fundament, bo takie kombinacje to
    zamiast zaoszczedzic to dolozysz do tego...
    BTW poglad ze postawisz jeden drugi trzeci itp. na zloszenie tez jest
    bledny, podejzewam ze juz przy drugim zgloszeniu dostaniesz zwrotke ze nie
    ma zgody, no maks przy trzecim.

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 20. Data: 2010-03-03 16:30:05
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 3 Mar, 09:00, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Opcja 1.
    > Ramka zelbetonowa - prety zbrojeniowe i beton - grubosc jakies 30 cm.

    opcja 1 bardzo dobra, tylko proponuję następujące modyfikacje:
    - pale do głębokości 1,5 m poniżej DOCELOWEGO poziomu terenu wokół
    budynku
    - rozstaw 1 do 1,2 m
    - na tym belka żelbetowa 24x30-35h, zbrojenie jak wrzucisz 4#12 dołem
    i górą + strzemionka 6 co 15cm będzie aż nadto, jak chcesz mogę Ci
    dokładnie policzyć
    - papę robisz na tej belce żelbetowej, więc nic nie podciągnie. Spód
    belki daj cirka na poziomie docelowego terenu bądź minimalnie niżej,
    będziesz miał bloczki lekko wyniesione czyli od śniegu jakoś tam
    zabezpieczone. Belki możesz nie izolować, 100 lat wytrzyma a dalej
    niech się wnuki martwią.

    dlaczego zalecam większą głębokość? bo 1,0m (dla większości kraju) to
    umowna głębokość przemarzania, i faktycznie budynki ogrzewane raczej
    nie pekają wskutek wysadzin nawet gdy zima jest długa i mroźna (jak 3
    lata temu, gdy grunt zamarzał nawet do 2m) bo budynek trochę jednak
    grunt ogrzewa. W przypadku bud. gosp z natury nie ogrzewanego do +20 i
    do tego na palach, lepiej posadowić nieco głębiej.

    Podobny system (tylko nie pale, ale betonowe masywy rozstawione co
    3-5m po obwodzie ścian i na tym prefabrykowane belki żelbetowe) jest
    bardzo popularny we Francji, bo ułatwia i czyni bezpieczniejszym prace
    ziemne i chyba trochę tańsze, zwłaszcza jeśli grunt jest skalisty a
    tam to norma.