  • 21. Data: 2015-04-21 22:01:19
    Temat: Re: Fundament: Ławowy czy Płyta fundamentowa
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 20:38:37 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > 320 zł za m2. Nie tak tragicznie drogo, ale da się taniej.

    64kzł? hehehe - a jak twierdze ze plyta jest droga to mówią ze nie :)
    Nalezy rozwazyc zwykly fundament, dom z betonu komórkowego i dosc grube styro
    (15-20cm) pod wylewke podłogi parteru.
    Wyjdzie mniej wiecej tak samo ciepło i zapewne połowe taniej...

    b.

  • 22. Data: 2015-04-22 08:33:14
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 21.04.2015 o 19:53, JK pisze:
    > W dniu 13.04.2015 o 01:02, JK pisze:
    > [ciap]
    >
    > Dzisiaj dostałem wycenę jeśli chodzi o płytę fundamentową. Trochę mnie
    > zabiła 64tys za płytę o powierzchnię zabudowy 198m^2 tak około 14mx14m z
    > klocków lego izodom2000.
    >
    > Mógłby mi ktoś z budowniczych spróbować wymienić pozycje takiego
    > kosztorysu w miarę dokładnie?

    na podstawie Twoich danych mogę powiedzieć mniejwięcej..

    25cm betonu 200m^2 to jest 50kubików po około 200zł/m^3 = 10.000
    zbrojenia pewnie minimum 5 ton po (strzelam)~2.500zł/t = 12.500
    nie wiem po ile ten izodom, ale styrodur, jak byś dał 20cm to wychodzi
    go jakieś 40kubików co przy cenie(znów strzelam 400zł/m^3) daje 16.000zł
    opaska dookoła płyty jakimś "tańszym" styro dodatkowo ze 3..4 tyś..
    podbudowa - 50cm kamienia przy cenie ~50zł/t daje 10.000zł

    tak zgrubnie licząc sam materiał już jest ponad 50.000 a tu nie ma
    instalacji jakie pod płytą mają się znaleźć, oraz robocizny..

    dokładniej to masz w projekcie, oraz w lokalnej hurtowni.

  • 23. Data: 2015-04-22 10:20:27
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 19:53:47 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Dzisiaj dostałem wycenę jeśli chodzi o płytę fundamentową. Trochę mnie
    > zabiła 64tys za płytę o powierzchnię zabudowy 198m^2 tak około 14mx14m z
    > klocków lego izodom2000.

    To może warto rozważyć budowę piwnicy?

  • 24. Data: 2015-04-22 18:56:44
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 10:20, r...@g...com pisze:

    > To może warto rozważyć budowę piwnicy?

    Rozważyć ponownie warto ale podjąłem już decyzję o domu jednopoziomowym.

    Niech więc tak zostanie.

  • 25. Data: 2015-04-22 19:04:41
    Od: JK <j...@n...pl>

    > To może warto rozważyć budowę piwnicy?

    Rozważyć ponownie warto ale podjąłem już decyzję o domu jednopoziomowym
    ale cofać się w decyzjach można w nieskończoność.

    Niech więc tak zostanie. Amen.

  • 26. Data: 2015-04-22 19:14:07
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 08:33, albercik pisze:

> [...]

    > tak zgrubnie licząc sam materiał już jest ponad 50.000 a tu nie ma
    > instalacji jakie pod płytą mają się znaleźć, oraz robocizny..

    Konkret odpowiedź. Dzięki.

    Tak na szybko, zakładam:
    - przyłącze wodne,
    - przyłącze gazowe (na zapas).
    - przyłącze elekryczne,
    - przyłącze telekomunikacyjne światłowodzik i kilka wyjść światłowodem
    na kamery, światłowód+zasilanie
    - wyjście ze sterowaniem automatyką bramy (przyłącze do EIB)
    - kanalizację do przydomowej oczyszczalni scieków
    - podłączenie do GWC

    A ile mniej więcej może wziąć wykonawca za robociznę?

  • 27. Data: 2015-04-22 20:02:24
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 22 kwietnia 2015 19:04:44 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Rozważyć ponownie warto ale podjąłem już decyzję o domu jednopoziomowym
    > ale cofać się w decyzjach można w nieskończoność.
    >
    > Niech więc tak zostanie. Amen.

    Właśnie. Tylko krowa nie zmienia poglądów ;))

    Gdybyś faktycznie rozważał, to napisz jakie masz wyceny na piwnicę.

  • 28. Data: 2015-04-22 21:15:47
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 20:02, r...@g...com pisze:

    > Właśnie. Tylko krowa nie zmienia poglądów ;))
    >
    > Gdybyś faktycznie rozważał, to napisz jakie masz wyceny na piwnicę.

    Tak nie na poważnie:
    Ja nie rak, żebym chodził do tyłu do tyłu.
    Idąc tym tropem powinienem się zastanowić czy chcę się budować i żenić
    :D oraz czy skończyć liceum czy technikum.

    Chcę chatkę na jednym poziomie - bez piwnic.

    JK

  • 29. Data: 2015-04-23 08:31:43
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 19:14, JK pisze:

    > Tak na szybko, zakładam:
    > - przyłącze wodne,
    Zorientuj się w wodociągach czy nie mają jakiś tam swoich wymagań, ja
    zrobiłem przepust do miejsca mi wygodnego, a później się dowiedziałem że
    licznika mi nie zamontują dalej jak 1m od ściany zewnętrznej...

    > - przyłącze gazowe (na zapas).
    To najpierw się zorientuj czy to jest wykonalne, bo chyba żaden gazownik
    Ci się nie podłączy do rury która jest pod ziemią i nie wiadomo co się z
    nią dzieje..

    > - przyłącze elekryczne,
    > - przyłącze telekomunikacyjne światłowodzik i kilka wyjść światłowodem
    > na kamery, światłowód+zasilanie
    > - wyjście ze sterowaniem automatyką bramy (przyłącze do EIB)
    Zamiast ciągnąć przewody lepiej zrób przepusty np z rury PE(u mnie 32),
    ja mam pod płyta przepusty do strategicznych miejsc w ogrodzie
    (przyłącze tel/el, furtka, brama, oświetlenie podjazdu/ogrodu, taras,
    studnia, oraz do każdego narożnika domu) oraz w samej płycie(w betonie)
    do strategicznych miejsc w domu (do kilku wybranych narożników w
    pomieszczeniach + kuchnia pod zlewem, TV, wiatrołap przy drzwiach,
    wejście na taras itp). Dodatkowo ze studni rura do kotłowni.
    Wszystkie te przepusty wychodzą mi pod wnęką elektryczną.

    > - kanalizację do przydomowej oczyszczalni scieków
    Kanalizacje to rozmierz BARDZO dokładnie, a na wysokości betonu pionowy
    odcinek rur zastąp dwoma kolankami 30st w rurze osłonowej odpowiedniej
    średnicy, powstanie mimośród którym będziesz mógł precyzyjnie ustawić
    odpływ. U mnie, zaraz pod styro kanalizacja zmienia średnicę na "oczko"
    wyżej, z ubikacji na 160, z umywalek i innej drobnicy na 100. Nie
    zapomnij o kratkach ściekowych w kotłowni, garażu... Jak planujesz w
    łazience odpływ liniowy to od razu w betonie zostaw miejsce na syfon
    oraz wyprofiluj mniej-więcej spadki

    > - podłączenie do GWC
    Ja korzystając z dużej ilości kamienia pod domem wetknąłem weń dwie
    ponawiercane rury- zobaczymy czy zadziała, praktycznie mnie to nic nie
    kosztowało..

    Dodatkowo..
    W warstwie styroduru mam puszczony centralny odkurzacz oraz ciepłą i
    zimną wodę do odbiorników (w rowkach wyciętych w pierwszej warstwie
    oddalone od siebie nieco, więc idealnie zaizolowane)
    W miejscach strategicznych łącznie 9 czujników temperatury

    > A ile mniej więcej może wziąć wykonawca za robociznę?
    Ja nie pomogę bo robiłem sam, myślę jednak że "dyszkę" pewnie lekko a
    jak każesz mu robić to co napisałem powyżej i do tego będziesz marudzić
    że ma być równo i patrzeć na ręce to i "dwie dyszki" nie będzie dużo...

  • 30. Data: 2015-04-23 10:18:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2015 21:15:48 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Chcę chatkę na jednym poziomie - bez piwnic.

    Tez bylem uparty. Bardzo. Nie chcialem i ch**. Bo to niemodne. Z ojcem i jego
    kumplem kiedys sie o to nawet ostro poklocilem :D Ostatecznie wyszlo, ze spadek
    terenu mialem taki ze piwnice po prostu wyszly taniej, wiec zrobilem. Teraz
    wiem, ze mieli racje bo mam 140m2 pomieszczen 2,6m wysokich dodatkowo na
    rekreacje - zmiescila sie silownia, sauna, pomieszczenie z ping-pongiem
    i drugi garaz z kanalem (wjazd od tylu) :-)

    W gorace lato jest tam zawsze przyjemnie chlodno. Pamietaj, ze piwnica to nie
    musza byc tylko sloiki z kompotem i stadem pajakow i nie musi byc jej w ogole
    widac (strasznie mi sie nie podobaja okienka piwniczne na elewacji wiec
    nie mam ani jednego - 0 okien na powierzchni 140m2, a z zewnatrz domek wyglada
    jak bez piwnic :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.