  • 1. Data: 2017-04-01 20:37:27
    Temat: Fundamenty wylane w wodę podskurną przy trochę obsypanych skarpach.
    Od: p...@g...com

    Witam
    Trzy dni temu wylano mi fundamenty do gruntu.
    Pojechałem zapłacić za beton, wykop był płytki i suchy.
    Po powrocie zastałem wykop częściowo zalany wodą podskórną.
    Zbrojenia były na bloczkach fundamentowych na dnie było raczej błoto z wodą.
    Niestety beton był już w drodze w pompie i dwóch gruszkach.
    Kierowcy tak błądzili, że przyjechali po ponad godzinie, w tym czasie skarpy się
    gdzie niegadzie poobrywały. Budowlańcy starali się jakoś to wybierać ale nie
    wyglądało to dobrze. Zostało to wszystko tak zalane beton B25 W8.
    Badań gruntu nie było. Dom niski parterowy ale ze strychem i stropem ciężkim lanym 15
    cm.
    Nie wiem co dalej robić czy ten dom w przyszłości nie osiądzie i cały nie popęka?
    Wiem, że tego nie wiecie ale może ktoś zna podobne sytuacje i wie jak one się
    zakończyły ? Mogę przesłać na priv zdjęcia chociaż były zrobione jak sytuacja była
    jeszcze dużo lepsza niż podczas wylewania.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-04-01 20:41:37
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.04.2017 20:37, p...@g...com wrote:
> [...]
    zakończyły ? Mogę przesłać na priv zdjęcia chociaż były zrobione jak sytuacja była
    jeszcze dużo lepsza niż podczas wylewania.

    Hmm ja musiałem wylać ponownie ławy na ławach. Też był syf, nie zrobili
    nic żeby odsączyć grunt. Była kiła mogiła.

  • 3. Data: 2017-04-01 21:07:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 20:37:28 UTC+2 użytkownik p...@g...com napisał:
> [...]
    zakończyły ? Mogę przesłać na priv zdjęcia chociaż były zrobione jak sytuacja była
    jeszcze dużo lepsza niż podczas wylewania.

    pokaz te foty, sie cos skomentuje

    b.

  • 4. Data: 2017-04-02 16:43:54
    Od: a...@g...com

    W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 21:07:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    zakończyły ? Mogę przesłać na priv zdjęcia chociaż były zrobione jak sytuacja była
    jeszcze dużo lepsza niż podczas wylewania.

    https://drive.google.com/drive/folders/0B8O87XJb0XAh
    a21qLUJ4elFLcHM

  • 5. Data: 2017-04-02 19:35:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > https://drive.google.com/drive/folders/0B8O87XJb0XAh
    a21qLUJ4elFLcHM

    Poproś o dostęp,
    nie nie będę prosił :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-04-03 06:53:25
    Od: a...@g...com

    W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 19:35:58 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Poproś o dostęp,
    > nie nie będę prosił :(
    >
    > --
    > Pozdr
    > Janusz

    Przepraszam pierwszy raz wklejam zdjęcia, zaraz postaram się zmienić dostęp.

  • 7. Data: 2017-04-03 07:41:22
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 06:53:26 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > Przepraszam pierwszy raz wklejam zdjęcia, zaraz postaram się zmienić dostęp.

    Zdjęcia są widoczne dla wszystkich.

  • 8. Data: 2017-04-03 07:45:58
    Od: p...@g...com

  • 9. Data: 2017-04-03 08:45:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 07:45:59 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:

    > https://drive.google.com/drive/folders/0B8O87XJb0XAh
    a21qLUJ4elFLcHM

    wiec to jest tak średnia ujnia. Ponieważ nie stawiasz wiezowca to zapewne nic sie nie
    zawali. Ale dla przeniesienia obciążeń z miejsc podejrzanych proponowałbym mur
    fundamentowy nie budować z bloczków, a wylać w szalunkach (odpowiednio zazbrojony).
    Oczywiscie na koszt wykonawcy.

    Koniecznie omów sprawe ze swoim kierownikiem budowy - jesli masz prawdziwego, a nie
    takiego który kwity podpisuje tylko.

    b.

  • 10. Data: 2017-04-03 09:04:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 08:45:51 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    fundamentowy nie budować z bloczków, a wylać w szalunkach (odpowiednio zazbrojony).

    A ew na każdą warstwe bloczków dwa pręty czy gotowe zbrojenie by nie pomogło?
    Cos w ten deseń
    http://muratordom.pl/galeria-artykulu/sciany-dzialow
    e-z-silikatow-murowanie-scian,9675/9412/30600/
    Ew dodatkowy wieniec na bloczkach i powinno byc ok.

    > Koniecznie omów sprawe ze swoim kierownikiem budowy

    To dobra rada