  • 11. Data: 2017-04-03 09:17:13
    Temat: Re: Fundamenty wylane w wodę podskurną przy trochę obsypanych skarpach.
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 09:04:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    nie zawali. Ale dla przeniesienia obciążeń z miejsc podejrzanych proponowałbym mur
    fundamentowy nie budować z bloczków, a wylać w szalunkach (odpowiednio zazbrojony).
    Oczywiscie na koszt wykonawcy.

    > A ew na każdą warstwe bloczków dwa pręty czy gotowe zbrojenie by nie pomogło?
    > Cos w ten deseń
    > http://muratordom.pl/galeria-artykulu/sciany-dzialow
    e-z-silikatow-murowanie-scian,9675/9412/30600/
    > Ew dodatkowy wieniec na bloczkach i powinno byc ok.

    > To dobra rada

    Dziękuję za podpowiedzi. Badenek niski ale strop lany 15cm więc waga (obciążenie
    fundamentów) może być nie mniejsze niż przy dużo wyższym ale ze stropami lekkimi.
    Największy niepokój budzi we mnie możliwość uplastycznienia gruntu pod ławami jak
    widać na niektórych zdjęciach bloczki na których było oparte zbrojenie zaczęły
    zapadać się w mokrym gruncie niektóre prawie na całej wysokości.

  • 12. Data: 2017-04-03 09:22:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 09:17:14 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

> [...]
    widać na niektórych zdjęciach bloczki na których było oparte zbrojenie zaczęły
    zapadać się w mokrym gruncie niektóre prawie na całej wysokości.

    A co kierbud na to?

  • 13. Data: 2017-04-03 09:35:50
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    Czy ja dobrze widzę?
    Odkopałeś sąsiednią ścianę szczytową na całej długości, wykop zalałeś wodą.
    Szczęścia pomyślności.

    Na jakim poziomie jest sąsiedni fundament?

  • 14. Data: 2017-04-03 09:36:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Apr 2017 20:41:37 +0200, KIKI

    > Hmm ja musiałem wylać ponownie ławy na ławach. Też był syf,
    > nie zrobili nic żeby odsączyć grunt. Była kiła mogiła.

    Ja się spodziewam podobnej sytuacji. Jak się przed tym zabezpieczyć?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2017-04-03 09:51:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 09:34:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 1 Apr 2017 20:41:37 +0200, KIKI

    > Ja się spodziewam podobnej sytuacji. Jak się przed tym zabezpieczyć?

    wykopać, pompować wodę jesli nachodzi, wylac najpierw chudziak dla
    ustabilizowania dna. Dopiero potem zabawa w zbrojenie, szalunki itp.

    b.

  • 16. Data: 2017-04-03 09:53:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > Cos w ten deseń
    > http://muratordom.pl/galeria-artykulu/sciany-dzialow
    e-z-silikatow-murowanie-scian,9675/9412/30600/

    a po co durnej roboty dokładać murarzom, skoro winni są ci od fundamentów.
    I wiadomo ze kazda rozmowa z wykonawcami skończy sie: " eeee panie, jest dobrze, od
    lat tak budujemy"

    b.

  • 17. Data: 2017-04-03 10:04:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Apr 2017 00:53:53 -0700 (PDT), Budyń

    > a po co durnej roboty dokładać murarzom, skoro winni są ci od fundamentów.

    Chyba łatwiej jest druty położyć między bloczkami niż wiązać i szalować.
    Nawet jeśli ma to zrobić ekipa murarzy, a płacić za to ekipa od fundamentów
    (sprawdzić czy nie jedno i to samo). BTW Nieckę do basenu mają mi robić
    właśnie poprzez bloczki przekładane drutami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2017-04-03 10:33:11
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 10:02:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > (sprawdzić czy nie jedno i to samo). BTW Nieckę do basenu mają mi robić
    > właśnie poprzez bloczki przekładane drutami.

    Do j
    Sąsiednia ściana nie odkopana na całej długości.
    Wody przy ścianie było 6cm przez 2 godziny.
    Dno mojej ławy fundamentowej zaczyna się powyżej rozpoczęcia góry ławy budynku
    sąsiedniego.

  • 19. Data: 2017-04-03 10:40:45
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 10:33:12 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

> [...]
    > Wody przy ścianie było 6cm przez 2 godziny.
    > Dno mojej ławy fundamentowej zaczyna się powyżej rozpoczęcia góry ławy budynku

    To samo co wykonawca.(nie znają się osobiście).
    Będzie Pan zadowolony, będzie dobrze, będzie Pan zadowolony (w tej sytuacji mnie już
    to nie śmieszy). A co do dodatkowych kosztów branych przez ekipy lub
    odpowiedzialności projektantów , kier bod itp. , takiej praktyczni egzekwowanej
    to skuteczność jest prawie żadna i trwa latami.

  • 20. Data: 2017-04-03 10:41:11
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2017 o 10:33, a...@g...com pisze:

> [...]
    > Wody przy ścianie było 6cm przez 2 godziny.
    > Dno mojej ławy fundamentowej zaczyna się powyżej rozpoczęcia góry ławy budynku

    Ile woda szkód narobiła to się dopiero okaże.
    Twoja ława powinna być na tym samym poziomie co sąsiednia. Co było w
    projekcie?
    Twoja ściana będzie "cisnąć" dodatkowo fundament sąsiedni i powodować
    dodatkowe osiadanie, a w konsekwencji może dojść do zarysowań, pęknięć.