  • 31. Data: 2017-04-03 12:02:05
    Temat: Re: Fundamenty wylane w wodę podskurną przy trochę obsypanych skarpach.
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 10:40, a...@g...com wrote:

    > A co kierbud na to?
    > To samo co wykonawca.(nie znają się osobiście).
    > Będzie Pan zadowolony, będzie dobrze, będzie Pan zadowolony (w tej sytuacji mnie
    już to nie śmieszy). A co do dodatkowych kosztów branych przez ekipy lub
    odpowiedzialności projektantów , kier bod itp. , takiej praktyczni egzekwowanej
    > to skuteczność jest prawie żadna i trwa latami.

    Wystarczyło żebym ja przyszedł i bym do wylewania nie dopuścił :-)
    Te ławy wsparte na tych bloczkach, w tym błotnym syfie, moim zdaniem nie
    działają.
    Nie wiem czy coś zmieni stawianie zbrojonego muru. Może rozłoży nacisk
    równomiernie. Ale bez wylania ścianek z gruchy i dodatkowego ich
    zbrojenia się nie obejdzie.

  • 32. Data: 2017-04-03 12:03:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 10:43, Kris wrote:

    > Zastosuj metodę paragonową
    > Jeśli nie wiesz co to za metoda to poszukaj archiwalnych postów użytkownika Kiki

    Jak przychodzi do rozliczenia to zamiast gotówki dajesz paragony za
    materiał, który musiałeś dodatkowo, ponadplanowo kupić.
    Wręczasz je i już.

  • 33. Data: 2017-04-03 12:05:13
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 10:49, Kris wrote:
    > Są do tego gotowe elementy
    > http://mikulska.pl/grafiki/powiekszenia/murfir-rnd.j
    pg
    > Zarówno ty jak i autor ątku poszukajcie sobie popsty nijakiego tornada- Człowiek
    znał się na rzeczy i dokładnie te etapy opisywał.
    > Tyle że parę lat już go na grupie nie widać.

    A co się stało z Tornadem? Focha złapał?

  • 34. Data: 2017-04-03 12:06:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 09:35, j wrote:
    > Czy ja dobrze widzę?
    > Odkopałeś sąsiednią ścianę szczytową na całej długości, wykop zalałeś wodą.
    > Szczęścia pomyślności.

    Dokładnie. Nie dosyć, że własny źle zrobił to sąsiadów załatwił :-)
    Oby miał ubezpieczenie OC.

  • 35. Data: 2017-04-03 12:10:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 09:36, Myjk wrote:
    > Sat, 1 Apr 2017 20:41:37 +0200, KIKI

    > Ja się spodziewam podobnej sytuacji. Jak się przed tym zabezpieczyć?

    Mnie wynająć jako inspektora :-)
    Ale teraz mam podwójne ławy i żadnego zarysowania nigdzie nie mam. Jak
    to zobaczyłem co zrobili to wywaliłem ekipę.
    Fundamenty te drugie nadzorowałem sam. Wyszły ekstra.
    Później ekipa budowlana była OK.
    Dopiero ociepleniowcy i wykończeniowcy narobili gnoju. Było niby
    ocieplone, a wiało na poddaszu.
    Kilka lat to naprawiałem sukcesywnie rozbierając kolejno pokoje..

  • 36. Data: 2017-04-03 12:13:36
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 11:55:52 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Pewnie nic, pewnie tak jak mój ten pierwszy razem z inspektorem.
    >
    > Skoro my widzimy a kierbud nie widzi to co od niego wymagać więcej?
    > Zawsze mówiłem, że na budowie jest negatywna selekcja.

    Macie ze wszystkim rację ale kto w obecnej chwili będzie chciał dalej budować dom na
    spapranych fundamentach przez kogoś innego. Wykonawcy mają dużo pracy więc nie biorą
    zleceń sprawiających kłopoty.

  • 37. Data: 2017-04-03 12:16:01
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 09:51, Budyń wrote:

    > wykopać, pompować wodę jesli nachodzi, wylac najpierw chudziak dla
    > ustabilizowania dna. Dopiero potem zabawa w zbrojenie, szalunki itp.
    >

    > b.

    No właśnie. Są pompy szlamówki zatapialne. Tak jak mówi Budyń.
    Ja przy drugich lawach najpierw odkopałem te stare i zrobiłem drenarkę.
    Zasypałem kamykami i żwirem. I dopiero lałem na tym drugi fundament.
    Teraz jest super. Żadnej wilgoci w piwnicy.

    Już nie jednemu pilnowałem budowy ale jestem mądry po własnych
    przejściach. Miałem taki sam syf, błoto i gnoje zalali w taki syf i
    jeszcze za cienko betonu oraz krzywo. Różnica poziomów była 13 cm.

  • 38. Data: 2017-04-03 12:20:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Apr 2017 12:10:51 +0200, KIKI

    > Mnie wynająć jako inspektora :-)

    Spoko, właśnie udało się udostępnieć obraz z kamery online,
    będzie można podglądać bez jeżdżenia na budowę. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2017-04-03 12:24:41
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 12:13, a...@g...com wrote:

    > Macie ze wszystkim rację ale kto w obecnej chwili będzie chciał dalej budować dom
    na spapranych fundamentach przez kogoś innego. Wykonawcy mają dużo pracy więc nie
    biorą zleceń sprawiających kłopoty.

    Budowę należy odpuścić teraz i przygotować plan naprawczy.
    Ja bym wziął koparkę, usunął ziemie dookoła i w środku tych ław tyle ile
    sięgnie.
    Zrobił bym najpierw drenarz.
    Później bym poczekał co się dzieje z wodą i na to bym wylał wzmocnione
    jakoś ścianki fundamentowe.
    Ale po odsączeniu ta ława się zapadnie więc pewnie trzeba będzie
    poczynić dalsze kroki.

    Przerwij to zanim stracisz więcej pieniędzy.
    Nie masz też uziomu fundamentowego. Kolejny kłopot.

  • 40. Data: 2017-04-03 12:37:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 12:13, a...@g...com wrote:

    > Macie ze wszystkim rację ale kto w obecnej chwili będzie chciał dalej budować dom
    na spapranych fundamentach

    Jeszcze raz ci mówie wstrzymaj roboty budowlane.

    Zacząłeś budowę i masz syndrom małolaty. To takie coś np. ty masz 40
    lat a małolata 16-18.
    (O ile jej nie płacisz tylko robicie to z miłości, to nie jesteś
    przestępcą :-)
    No i ta małolata nie jest zdecydowana ale tobie już stoi że zaraz
    eksplodujesz. Powiesz jej wszystko i zgdodzisz się na wszystko byle jej
    wsadzić :-)

    Tak samo robisz z budową. Weż na wstrzymanie.
    Rozwalisz dom sąsiadom, bo im się może porysować i sobie.

    Musisz teraz najpierw osuszyć grunt i naprawić ławy. Masz tam rogi
    zbrojeń bez zawiniętych prętów. Ławy pływają w gównie, a tobie stoi
    fujara byle szybciej rosły mury.