  • 51. Data: 2012-03-06 10:50:26
    Temat: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2012 17:45:21 +0100, Robert napisał(a):

    > Czyli summa summarum trzeba kogoś "utrzymywać".
    > Albo wspomnianych "urzędników", albo sądy.
    > Nie wiem, co gorsze...

    Ja wiem - urzędników.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 52. Data: 2012-03-06 10:51:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2012 20:12:54 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > nikt nikogo by nie zmuszał :)
    >
    > Nawet byś nie wiedział co zawiera ta farba bo nikt by przeciez nie zmusił
    > producentów do umieszczania takich informacji.

    Kupujesz niekiedy warzywa? Powiedz, kto jest ministrem aprowizacji i kto je
    normuje?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 53. Data: 2012-03-06 10:52:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2012 20:15:31 +0100, Robert napisał(a):

    > Nikt nikogo by nie zmuszał.
    > "Kowalski" wyprodukowałby farbę, na której opakowaniu słowem nie wspomniałby
    > o jej "extra" właściwościach.
    > Kupiłbyś ten "produkt", kupiliby go setki innych. I dopiero po latach
    > mogłoby się okazać, jaki świetny zakup zrobili...

    No i? To chyba moja sprawa co kupuję? Przecież to nei problem zapytać
    sprzedawcy.
    Problem jaki jest teraz to ten, że sprzedawca może bezkarnie kłamać.
    W proponowanym rozwiązaniu już nei może, a konkurencja nie śpi i sama by
    lewe produkty ścigała.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 54. Data: 2012-03-06 10:54:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 10:39:22 +0100, s_13 napisał(a):

    > ale to właśnie "wolny" rynek wykończy tych rolników, bo te 70% nie chcących
    > GMO, kupi wyroby, nie bardzo przyglądając się składowi, a bardziej cenie...

    Ale rozumiesz, że 'wolny rynek' to konsumenci, którzy własnie w ten sposób
    głosują?
    Że jeśli ktoś kupuje taniej GMO, to znaczy, że właśnie tak chce?

    I może zauważysz, że to, iż mamy biedadronki wcale nie oznacza, że Alma
    oraz Piotr I Paweł znikają z rynku, bo przecież można kupić tanie gówno.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 55. Data: 2012-03-06 10:55:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2012 19:24:46 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > przecież rynek by wszystko wyregulował

    Istotnie. Państwo powinno tylko pilnować przestrzegania umów i egzekwować
    kary umowne w razie nieprzestrzegania.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 56. Data: 2012-03-06 10:57:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 09:55:13 +0100, quent napisał(a):

    > Takie sprawy powinny załatwiać tylko sądy.
    > Ale, co b. ważne, kara za celowe wprowadzanie w błąd powinna być ogromna
    > (sic!) tak aby była przestrogą.

    Przede wszystkim - mamy w prawie debilny zapis, że odszkodowanie nie może
    sprawić wzbogacenia. Durnota. Odszkodowanie powinno byc korzyścią dla
    skarżącego, to motywacja, żeby ludziom opłacało się bić o swoje.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 57. Data: 2012-03-06 11:03:03
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Korporacja stwarza potrzeby, ludzie kupują.

    Przeszkadza Ci to, że ludzie coś kupują za namową, wróżki, profesora,
    reklamy, whatever?

    > Oczywiście i jak chciałbyś stworzyć wolny rynek ?

    :-)
    Dobrte pytanie. Świadczy choć trochę o tym, że jednak ten wolny rynek nie
    jest chyba taki zły ;-)

    > Znikając korporacje ? przecież to jest sprzeczne.

    Korporacje są mocne bynajmniej nie na wolnym rynku, przecież to jest bardzo
    klarowne.
    Na WR jest bardzo silna konkurencja...

    > A jeśli na wolnym rynku pojawia się wystarczająco mocny gracz wystarczy,
    > że albo kupi konkurencję, albo się z nią zmówi i znów po wolnym rynku.

    ...która nie pozwala na tworzenie się oligopoli. W każdym razie nie na
    dłuższą metę, bo istnieje bardzo duża pokusa, żeby *dla zysku* wyrwać się z
    układu... sprzedać coś pod stołem itp.

    > Wolny rynek to jedynie model ekonomiczny pozwalający zrozumieć debilom
    > uproszczone zależności za pomocą dwóch prostych lub jednej krzywej.

    :-)
    Co tam debile, skoro nawet tu na grupie niewielu rozumie o co chodzi w
    wolnym rynku ;-)

    > Ale tu nie potrzebny jest przepis dopuszczający, wystarczy deregulacja
    > znosząca zakaz. i wtedy jesteśmy w d...Czyli brak państwa i regulacji jest
    > zły.

    "deregulacja znosząca zakaz" uzdrowiła sytuację odnośnie do prohibicji w
    USA.
    Czyli brak państwa i regulacji był dobry.

    Pozdr.

  • 58. Data: 2012-03-06 11:05:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
    .
    > Przede wszystkim - mamy w prawie debilny zapis, że odszkodowanie nie może
    > sprawić wzbogacenia. Durnota. Odszkodowanie powinno byc korzyścią dla
    > skarżącego, to motywacja, żeby ludziom opłacało się bić o swoje.

    Nie wiedziałem o tym nawet.
    Ehh ileż to takich kwiatków jeszcze by się znalazło. :-/

  • 59. Data: 2012-03-06 11:08:04
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > I może zauważysz, że to, iż mamy biedadronki wcale nie oznacza, że Alma
    > oraz Piotr I Paweł znikają z rynku, bo przecież można kupić tanie gówno.

    Co więcej... uważam, że wolność gospodarcza przysporzy klientów raczej
    "Almie" niż "Biedzie".

  • 60. Data: 2012-03-06 11:14:07
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    > Przede wszystkim - mamy w prawie debilny zapis, że odszkodowanie nie może
    > sprawić wzbogacenia. Durnota. Odszkodowanie powinno byc korzyścią dla
    > skarżącego, to motywacja, żeby ludziom opłacało się bić o swoje.

    Odszkodowanie z definicji pełni funkcję kompensacyjną, więc nie możesz
    się na nim wzbogacić.

    pozdrawiam
    rafał