  • 71. Data: 2012-03-06 12:35:33
    Temat: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > ja zaryzykuję stwierdzenie, że lud jest głupi i sam nie wie co jest dla
    > niego dobre, ba... nawet nie wie czego chce,

    Może i głupi, może i nie wie... co Cię to obchodzi?
    Chcącemu nie dzieje się krzywda - czyż nie?
    Chcesz ludziom pomagać w wyborze? Rób to za własne pieniądze a nie każ
    zrzucać się na to tym którzy tego nie chcą lub których na to nie stać.

    Pozdr.

  • 72. Data: 2012-03-06 13:05:34
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Przeszkadza Ci to, że ludzie coś kupują za namową, wróżki, profesora,
    > reklamy, whatever?

    Nie, po prostu dałem Ci przykład, że nie jest tak, że korporacje robią
    to co ludzie chcą kupić, tylko że ludzie kupują to co wychodzi z
    korporacji - widziałeś ile kosztuje litr kranówy w butelce ?

    > :-)
    > Dobrte pytanie. Świadczy choć trochę o tym, że jednak ten wolny rynek
    > nie jest chyba taki zły ;-)

    Nie, pytanie jest takie, że jeśli się głosi hasło utworzenia czegoś, to
    trzeba to coś zdefiniować.

    > Korporacje są mocne bynajmniej nie na wolnym rynku, przecież to jest
    > bardzo klarowne.
    > Na WR jest bardzo silna konkurencja...

    > ...która nie pozwala na tworzenie się oligopoli. W każdym razie nie na
    > dłuższą metę, bo istnieje bardzo duża pokusa, żeby *dla zysku* wyrwać
    > się z układu... sprzedać coś pod stołem itp.
    ale dlaczego ? Można więcej zarabiać w oligopolu niż szarpać się z
    konkurencją.

    > :-)
    > Co tam debile, skoro nawet tu na grupie niewielu rozumie o co chodzi w
    > wolnym rynku ;-)

    > "deregulacja znosząca zakaz" uzdrowiła sytuację odnośnie do prohibicji w
    > USA.
    > Czyli brak państwa i regulacji był dobry.

    Deregulacja znosząca zakaz wprowadziła handlarzy energią w USA co jest
    złe. Ale to skomplikowane prawda ?

    > Pozdr.
    Super, więc powiedz jak stworzyć wolny rynek, kopsnij przepis będziesz
    wielki. A i jeszcze by ten WR utrzymał się dłużej niż rok - zakładając
    nawet utopijny argument, że nie będzie wpływu państwa na gospodarkę.
    (które notabene również jest podmiotem tego rynku).

    pozdrawiam
    rafał

  • 73. Data: 2012-03-06 13:17:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > nawet utopijny argument, że nie będzie wpływu państwa na gospodarkę.
    > (które notabene również jest podmiotem tego rynku).

    Wilczek zrobił niezłą ustawę o wolności gosp. wespół z komunistą (sic!)
    Rakowskim.
    To że nie utrzymało się to długo to inna sprawa.
    Ja mówię o tym co jest złe.
    W demokracji prędzej czy później w siłę urośnie socjalizm, który prowadzi w
    prostej linii do bankructwa.
    Można o tym mówić i liczyć naiwnie, że coś się zmieni albo nie robić nic ale
    z tej drugiej opcji na pewno nie będą zadowolone moje dzieci.

  • 74. Data: 2012-03-06 14:03:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 13:20:09 +0100, s_13 napisał(a):

    > ja zaryzykuję stwierdzenie, że lud jest głupi i sam nie wie co jest dla
    > niego dobre, ba... nawet nie wie czego chce, o czym świadczy powyższy
    > paradoks...

    OK, czyli TY, jako element ludu też nie wiesz, zatem czemu się odzywasz?

    > zapytaj, czy ludzie chcą szkodliwych, rakotwórczych konserwantów czy też
    > słodzików w żywności, większość powie, że nie... ale ta sama większość
    > będzie to żarła, bo jest trochę tańsze niż równie dostępne zdrowsze, ale
    > droższe...

    O, właśnie - zapytaj ludzi, czy chcą tanio i kiepsko, czy drogo i dobrze.
    Potem sprawdź, czy powiedzieli prawdę weryfikując empirycznie. Wyjdzie, że
    kłamią.
    I co, chcesz być zmuszony do kupowania drogo?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 75. Data: 2012-03-06 14:04:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 12:14:07 +0100, rrr napisał(a):

    > Odszkodowanie z definicji pełni funkcję kompensacyjną, więc nie możesz
    > się na nim wzbogacić.

    Więc zmieńmy definicję i będzie cacy, nieprawdaż?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 76. Data: 2012-03-06 14:06:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 13:22:08 +0100, s_13 napisał(a):

    > a dlaczego... wogóle nie powinno być odszkodowań, przecież wolny rynek
    > jest... możesz sam wybierać i decydować, że źle wybrałeś miej pretensje
    > tylko do siebie... :-)

    Odszkodowanie jest wówczas, kidy ktoś łamie umowę.
    Jeśli na przykład oferuje zdrową żywnośc, a sprzedaje truciznę.

    Jesli sprzedaje truciznę jako truciznę - nikomu nic do tego.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 77. Data: 2012-03-06 14:09:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2012 15:04, Adam Płaszczyca pisze:

    > Więc zmieńmy definicję i będzie cacy, nieprawdaż?

    Pewnie - możemy też zmienić definicję "bezdomnych" na "dyslokowanych
    obiboków", a definicję bandytów na osoby z rozstrojem nerwowym i
    zlikwidujemy problem bezdomności i bandytyzmu ;->

  • 78. Data: 2012-03-06 14:49:58
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Więc zmieńmy definicję i będzie cacy, nieprawdaż?

    ty jednak dureń jesteś...

    pozdrawiam
    s_13

  • 79. Data: 2012-03-06 14:53:54
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Odszkodowanie jest wówczas, kidy ktoś łamie umowę.
    > Jeśli na przykład oferuje zdrową żywnośc, a sprzedaje truciznę.

    Nie, wtedy jest raczej IMHO zadośćuczynienie.

    > Jesli sprzedaje truciznę jako truciznę - nikomu nic do tego.
    Jeśli posiada odpowiednie zezwolenia, a tu znów problem regulacji. :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 80. Data: 2012-03-06 14:57:34
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Można o tym mówić i liczyć naiwnie, że coś się zmieni albo nie robić nic
    > ale z tej drugiej opcji na pewno nie będą zadowolone moje dzieci.

    Ale miałeś powiedzieć co to jest wolny rynek i jak go wprowadzić.
    Może jak dasz receptę ktoś mądry przeczyta i tak zrobi. Jak na razie
    piszesz wciąż jak by było dobrze gdyby był WR ale jak na razie tylko
    szermujesz hasłami.

    Ustawa Wilczka, rzeczywiście najlepsza jaką mieliśmy do tej pory
    absolutnie nie była doskonała, nie wprowadzała WR a jedynie dawała spore
    możliwości. Jednakże twierdzenie, że to był WR jest dużym nadużyciem.

    pozdrawiam
    rafał