  • 71. Data: 2012-02-12 09:38:51
    Temat: Re: Fwd: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:op.v9j5osb51cvm6g@lap...
    >Mozesz dać folię tak ja się normalnie daje pod panele, piasek
    >jak będzie suchy i równo rozsypany to nie będzie klawiszował.

    nigdy takiego wynalazku nie widziałem, tak na czuja to bym sie zabezpieczał
    przed klawiszowaniem :/

    >Źle, pisaek jest plastyczny jako całość, gips jak popeka to będzie
    >za twardy, może uszkadzać rurki, zostań przy piasu a jak chcesz lepiej

    dobra, bede o tym myślał. W każdym razie pomysł jest, thx :-)

    b.

  • 72. Data: 2012-02-12 10:21:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Nie mam pojecia, nie liczylem tego - liczenie kubatury na moim
    > poddaszu to wyzsza matematyka ;-)

    > 120m2/h non stop. Wietrze ale mury maja potezna akumulacyjnosc (dwa
    > betonowe stropy 170m2, dwoje par duzych betonowych schodow etc).
    > pozdr.

    No to nie wietrzysz :)
    Ja się na wentylacji mechanicznej nie znam, ale mam przed nosem projekt
    wentylacji mech. do mojego domu. Projektant przyjął prawie 1 wymianę powietrza
    na godzinę (600m3/h przy kubaturze 770m3).
    Ja rozumiem, że przy 2 osobach na 300m2 nie jest to potrzebne, ale 120m3/h to
    żadna wymiana. Wystarczy na łazienkę i kuchnię.

    --
    Bartek

  • 73. Data: 2012-02-12 10:57:08
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    2g2000vbc.googlegroups.com...
    >Nie mam pojecia, nie liczylem tego - liczenie kubatury na moim
    >poddaszu to wyzsza matematyka ;-)

    OZC nie wyliczył?

    Ponawiam prośbę, napisz ile m2 ogrzewasz. Poddasze grzejesz podłogówką czy
    'stratami" parteru?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 74. Data: 2012-02-12 11:03:50
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Ja się na wentylacji mechanicznej nie znam, ale mam przed nosem projekt
    > wentylacji mech. do mojego domu. Projektant przyjął prawie 1 wymianę
    > powietrza na godzinę (600m3/h przy kubaturze 770m3).

    na tym to polega ze projektujesz pod jakis max, ale mozesz wietrzyc tyle ile
    ci pasuje dla uznanego przez ciebie komfortu. Te 120m3/h wygląda na
    wiarygodną komfortową wartosc.

    > Ja rozumiem, że przy 2 osobach na 300m2 nie jest to potrzebne, ale 120m3/h
    > to żadna wymiana. Wystarczy na łazienkę i kuchnię.

    tak ci sie wydaje -a adam mieszka i ustawił po swojemu. Prawdopodobnie
    ustawiłbyś tak samo. Na razie to znasz sie tylko teoretycznie i tylko jakas
    cyfra sie swieci. Jak pomieszkasz to bedziesz wiedział która cyfra jest ta
    bardziejsza ;)

    b.

  • 75. Data: 2012-02-12 11:51:14
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-11 07:17, kiki pisze:
    > Hehe dokładnie tak :-)
    > A ci od pomp mają komfortowe 20-21 stopni :-) A w nocy strach wyjść z
    > łóżka, bo pewnie 15 :-)

    Nie przykładaj do każdego swojej miary...

    Akumulacyjność ogrzewania podłogowego zaprzecza temu, co napisałeś.
    Chyba, że w ciągu dnia było by 16st. w pomieszczeniu, w którym w nocy
    jest 15st. ;)

    yarecky.

  • 76. Data: 2012-02-12 11:56:32
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-12 11:57, Kris pisze:
    g2000vbc.googlegroups.com...

    > OZC nie wyliczył?
    >
    > Ponawiam prośbę, napisz ile m2 ogrzewasz. Poddasze grzejesz podłogówką
> [...]

    My grzejemy poddasze podłogówką. Od tego sezonu.
    W poprzednim grzało się stratami z parteru i było tam 16-18st.
    Zużycie prądu w tym roku wzrosło o ok. 30%.

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 77. Data: 2012-02-12 12:22:16
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "yarecky" napisał w wiadomości grup

    >My grzejemy poddasze podłogówką. Od tego sezonu.
    >W poprzednim grzało się stratami z parteru i było tam 16-18st.

    To podobnie jak teraz u Adama

    >Zużycie prądu w tym roku wzrosło o ok. 30%.

    I to się mniej więcej wg mnie zgadza. A Adamowi OZC podaje ze jak odpali
    podłogówkę na górze to zużycie wzrośnie minimalnie. Dlatego drążę temat.
    Czyli jak podejrzewam Adam nie grzeje na razie 300 metrów jak pisze a grzeje
    ok 150 pewnie.

  • 78. Data: 2012-02-12 13:02:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-02-2012 o 10:38:51 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > nigdy takiego wynalazku nie widzia?em, tak na czuja to bym sie
    > zabezpiecza?
    > przed klawiszowaniem :/
    A bo my się źle zrozumieliśmy, ten co mu radziłem miał strop
    drewniany i ja mu proponowałem na to jeszcze cienkie osb
    aby wzmocnić strop i zmniejszyć klawiszowanie poza tym on chciał
    na to chyba dać deski.
    Dla paneli to oczywiście jest za słabe i pon panele te 8 osb trzeba
    dać, wtedy będzie ok.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 79. Data: 2012-02-12 18:54:11
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote in message
> [...]
    > podłogówkę na górze to zużycie wzrośnie minimalnie. Dlatego drążę temat.
    > Czyli jak podejrzewam Adam nie grzeje na razie 300 metrów jak pisze a

    W tym ma garaże 75m2 to pewnie grzeje z 80 :-)

    Sąsiad dzisiaj mówił, że w te ostatnie mrozy pompa nie dawała rady.

  • 80. Data: 2012-02-12 18:55:09
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "yarecky" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Akumulacyjność ogrzewania podłogowego zaprzecza temu, co napisałeś.
    > Chyba, że w ciągu dnia było by 16st. w pomieszczeniu, w którym w nocy jest

    Przecież podłogówka po godzinie jest już zimna.