  • 11. Data: 2010-11-25 08:02:23
    Temat: Re: GAZ dostalem plan zaliczkowy na przyszly rok
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    news:aaac01d0-d8ac-4b88-8602-81deb501758b@p1g2000yqm
    .googlegroups.com...

    > Mysle ze w sam raz. Zajebisty salon masz :)

    Widzialem wieksze... w sumie niecale 120 m bo troche odeszlo na toalete,
    aneks, szafe i kotlownie - powiedzmy, ze wyjdzie 100m.

    >Pierwszy sezon, duzo niedorobek, szpar, itp itd, jedna
    > taryfa, brak sterownika pogodowego (i jakiegokolwiek innego). Mysle,
    > ze wyszlo pieknie - w tym sezonie moglbym spokojnie zejsc o polowe lub
    > mniej :-)

    Liczyles ile to wyjdzie na dwutaryfowym ? Jestem ciekaw jak to faktycznie z
    tym pradem wychodzi przy odpowiednio skonfigurowanym systemie.

    --
    Picasso

  • 12. Data: 2010-11-25 08:13:41
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Uważam że jest dobrze.

    W porownaniu z blokami wrecz rewelacyjnie.
    Mieszkanie na poznanskim piatkowie 87 m, tam place 390 zl miesiecznie za
    ogrzewanie przez caly rok. Wiec albo sasiedzi tak kradna albo studenci sie
    rozbestwili i buzuja przy otwartych oknach...

    > Ja mam dom niecałe 150m2 z garażem którego nie ogrzewam.
    > Przysłali mi teraz takie rozliczenie.
    > od V.2010 do 10.XI.2010 do zapłaty 320zł. - 6 miesięcy
    > od 10.XI.2010 do 31.XII.2010 prognoza na kwotę 710zł - 2 miesiące
    > od 1.I.2011 do 28.II.2011 prognoza II na kwotę 725zł - 2 miesiące
    > Data podłączenia gazu 10 listopad 2006 - stan licznika zero.
    > 10.XI.2010 stan licznika 5175m3
    > Przy czym koniec sierpnia 2008 uruchomienie solarów do ciepłej wody.

    U mnie za listopad i grudzien jest 807 zl wiec zakladajac powierzchnie 2 x
    wieksza powienienem miec jakies 1400 zl ... U mnie w cieple miesiace jest ok
    100 zl/mc, jestem ciekaw o ile zejda rachunki przy solarach w te miesiace.

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2010-11-25 08:21:24
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaką temp w domu utrzymujesz na codzień?

    W salonie za dnia 19-20, w sypialniach nawet mniej, zona nie toleruje
    wyzszych temperatur do spania. jedyne miejsce gdzie mam 24 to lazienka - ze
    wzgledu na dzieciaczki.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-11-25 08:23:49
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Chyba dobrze.
    > Ja płacę podobnie za ok 100m2 nieocieplonej starej chałupy ;)
    > Stare okna i drzwi i wszystko... a i piec gazowy archaiczny.
    > (jakiś 17 letni, bez pompki - grawitacja).

    Biorac pod uwage miejsce gdzie sie udzielasz chyba jestes na etapie budowy
    nowego... i cale szczescie :)

    --
    Picasso

  • 15. Data: 2010-11-25 08:36:32
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > zuzywasz okolo 2300 m3/rok
    > z tego zuwyasz jakies 1m3/24h gazu do cwu czyli 365 m3 masz juz
    > odjete czyli
    > zostaje 1935 m3 na sezon do ogrzewania
    > sezon to 6mc
    > czyli 322,5m3/mc
    > dzielimy przez 300m2
    > 1m3/m2 na mc
    > wartosc energetyczna gazu 38MJ/m3 daje nam 10,5 kWh/m3
    > 10,5kWh/m2/mc
    > w mc mamy 744 h
    > 14,1 W/m2
    > sam musisz sobie odpowiedzc na to pytanie czy duzo. Wyszlo ze masz dom

    W tym roku co wlaczylem pod koniec wrzesnia spokojnie mozna przyjac, ze
    grzejemy 7 miesiecy. Ja mam taki wynalazek co sie nazywa GZ45 - polskie
    wydobycie, wiec przytaczanie m3 bedzie wprowadzalo niepotrzebny chaos.

    Cos mi z tymi 14 litrami nie pasuje - w przytoczonym artykule chodzi o olej
    opalowy, ale maja racje - zazwyczaj energozerne domy sa o skomplikowanych
    ksztaltach.

    --
    Picasso

  • 16. Data: 2010-11-25 12:39:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 09:02, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:

    > Liczyles ile to wyjdzie na dwutaryfowym ? Jestem ciekaw jak to faktycznie z
    > tym pradem wychodzi przy odpowiednio skonfigurowanym systemie.

    Mysle ze przy dwutaryfowym zjechalbym z ceny o 1/3, czyli wyszloby nie
    8,2k tylko ok 5,4k pln. Z cena ogrzewania zjechalbym mocniej ale dojda
    wyzsze koszty "zwyklego" pradu (czajnik, kuchenka, oswietlenie, tv
    etc) w pierwszej taryfie. Wyszloby 450 pln / m-c. Calkiem fajnie,
    biorac pod uwage ze to praktycznie najwiekszy i jedyny koszt
    uzytkowania domu:) W tej chwili wychodzi mi 680 pln / mc. Tragedii nie
    ma - tyle samo mialem czynszu na dwupokojowym mieszkaniu 50m2, a
    pamietajmy ze grzalem drogim zrodlem ciepla i to w zupelnie malo
    rozsadny sposob :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2010-11-26 15:25:45
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > W salonie za dnia 19-20, w sypialniach nawet mniej, zona nie toleruje
    > wyzszych temperatur do spania. jedyne miejsce gdzie mam 24 to lazienka -
    > ze wzgledu na dzieciaczki.

    Pytałem ponieważ całkiem tanio wychodzi Ci to grzanie
    też mam porotherm 38

    wychodzi ok 6ton miału po ok 420zł
    z ktorym sie trzeba troche narobic,
    tyle, ze temp mam 23-24
    bylem pewnien ze gazem wyjdzie 4x wiecej
    po zajomych, ktorzy podobne domy mają
    i miesięcznie w mrozy wychodzi im po 1500zł
    i kominkiem dogrzewają

  • 18. Data: 2010-11-26 15:30:12
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > ogrzewanie przez caly rok. Wiec albo sasiedzi tak kradna albo studenci sie
    > rozbestwili i buzuja przy otwartych oknach...

    dutkają Cię na cacy, sam nie mogłem tego przeżyć i przeniosłem się do domu.

    Płaciłem miesięcznie po 340zł za ogrzewanie 50m2 a teraz płacę mniej za
    ogrzanie 260m2.

    Prezesi muszą z czegoś zyć

  • 19. Data: 2010-11-29 07:14:21
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-11-23 23:31, P_ablo pisze:
    > witam
    >
    > Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm
    > styro.
    >
    > Za caly rok 4300 zl...
    > Duzo?
    > Malo?
    > W sam raz ?

    mi przysłali plan na przyszły rok 900 zł. a gaz wykorzystuję tylko do
    gotowania i CWU (bojler gazowy).
    4300 - 900 = 3400 zł. W tym roku kupiłem węgiel za 3700 zł...

    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-11-30 11:31:31
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości >
    > Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm
    > styro.
    >
    > Za caly rok 4300 zl...

    Ile spalasz drewna w sezonie???