  • 1. Data: 2015-02-12 09:32:52
    Temat: GU10 LED
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jest ktoś na bieżąco? Kupował ostatnio może coś konkretnego polecić?
    Na portalu aukcyjnym sporo tego jest rozrzut cenowy tez spory a może ktoś ostatnio
    doktoryzował temat i cos konkretnie poleci. 4-5W

  • 2. Data: 2015-02-12 09:47:50
    Temat: Re: GU10 LED
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 lutego 2015 09:32:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Jest ktoś na bieżąco? Kupował ostatnio może coś konkretnego polecić?
    > Na portalu aukcyjnym sporo tego jest rozrzut cenowy tez spory a może ktoś >ostatnio
    doktoryzował temat i cos konkretnie poleci. 4-5W

    A może ktoś od chińskich braci ostatnio kupował? Potrzebne jest tego ze 25-30szt to
    może warto bezpośrednio.

  • 3. Data: 2015-02-12 11:57:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-12 o 09:32, Kris pisze:
    > Jest ktoś na bieżąco? Kupował ostatnio może coś konkretnego polecić?
    > Na portalu aukcyjnym sporo tego jest rozrzut cenowy tez spory a może ktoś ostatnio
    doktoryzował temat i cos konkretnie poleci. 4-5W

    Widzę spory postęp w LED-ach. Coraz lepsze światło i coraz tańsze.
    Ostatnio kupowałem w Castoramie "dwupak" LED ciepły biały 5W.
    Bardzo dobrze się sprawdziły, no i cena poniżej 10 zł za szt.
    Kupowałem też LED 3W na 12V od chińskich braci po 6 zł/szt + wysyłka, te
    świecą o połowę słabiej i strasznie się grzeją.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-02-12 11:59:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-02-12 o 09:32, Kris pisze:
    > Jest ktoś na bieżąco? Kupował ostatnio może coś konkretnego polecić?

    Philips :-P

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2015-02-12 13:56:37
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-02-12 o 11:57, Jacek pisze:

> [...]
    > Kupowałem też LED 3W na 12V od chińskich braci po 6 zł/szt + wysyłka, te
    > świecą o połowę słabiej i strasznie się grzeją.

    Z ledami z ryżu występuje jeszcze problem zakłóceń - u mnie strasznie
    szumi radio po włączeniu oświetlenia ledowego.

    --
    M.

  • 6. Data: 2015-02-12 14:43:48
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Na portalu aukcyjnym sporo tego jest rozrzut cenowy tez spory a może ktoś
    >ostatnio doktoryzował temat i cos konkretnie poleci. 4-5W

    na zwykly gwint kupilem juz pare.
    w ikea - polecam chwale sobie. ale w miare drogo cos z 35 zik.
    i za ok polowe tego w Casto taki dwupak. te juz daja swiatlo bardziej
    trupie, ale ujdzie.
    aktualnie jednak kupilbym w ikea, lub gdziekolwiek jakies firmowe....

  • 7. Data: 2015-02-12 14:54:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 lutego 2015 13:57:15 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > Z ledami z ryżu występuje jeszcze problem zakłóceń - u mnie strasznie
    > szumi radio po włączeniu oświetlenia ledowego.
    Zamówiłem takie:
    http://www.aliexpress.com/item/free-shipping-9w-10w-
    12w-GU10-led-SMD3528-48-60LEDS-220V-240V-gu-10-Spotl
    ight-Led/32257452857.html

    po 1 szt 4W,9W,10W,12W- 4 białe i 4 "ciepłe białe"
    Łącznie 8szt za 20USD
    Będę miał okazję przetestować popatrzeć jak świeca i wtedy być może dla siebie do
    domu również coś zamówię. Przy cenach poniżej 10zł/szt może mieć to już jakikolwiek
    sens, tym bardziej że zwykły halogen kosztuje niewiele mniej.
    A odnośnie halogenów, w połowie 2008 zamontowałem w domu łącznie 14 opraw z
    halogenami GU10 właśnie.
    W listopadzie/ grudniu 2014 czyli po 6,5roku padło łącznie 7szt, 2 szt padły w
    styczniu. W ubiegłych latach jakieś pojedyncze egzemplarze o ile dobrze pamiętam.
    Więc żywotność halogenów GU10 to niewiele ponad 6 lat. Zamontowane w kuchni,
    łazienkach więc w miejscach gdzie stosunkowo często się gasi/zapala światło. Tylko że
    to chyba halogeny 50W więc w ledach to pewnie będzie 9W realnie a tu już poniżej 10zł
    się leda nie dostanie

  • 8. Data: 2015-02-12 15:20:03
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2015 00:32:52 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Jest ktoś na bieżąco? Kupował ostatnio może coś konkretnego polecić?
    > Na portalu aukcyjnym sporo tego jest rozrzut cenowy tez spory a może ktoś ostatnio
    doktoryzował temat i cos konkretnie poleci. 4-5W

    Niedawno kupowałem - całe 70 sztuk.
    Kupiłem takie:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=4923514766
    ŻARÓWKA GU10 4W 24 LED 2835 SMD 380lm CIEPŁA

    Pasowało mi to, że mają ten "dekielek" i nie patrzy się na gołe punkty led,
    co wypala mi oczy.

    Jedno ale, to to, że niby ciepły biały, ale jednak trochę trupio blado.
    Mają mieć 3000K - ale nie odpalałem innych do porównania.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2015-02-13 11:52:29
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-12 o 14:54, Kris pisze:
> [...]
    domu również coś zamówię. Przy cenach poniżej 10zł/szt może mieć to już jakikolwiek
    sens, tym bardziej że zwykły halogen kosztuje niewiele mniej.

    ja kupiłem "Kobi Żarówka LED GU10 14 SMD 3016 6,5W (65W) 500lm 230V
    barwa zimna 3474" (do kuchni 9szt.) odczuwalnie jaśniej niż halogen 50W,
    zakłóceń brak

> [...]
    to chyba halogeny 50W więc w ledach to pewnie będzie 9W realnie a tu już poniżej 10zł

    a na 10 halogenów kupionych ok. rok temu połowa przestała świecić...
    no i przy ledach grzejnik trzeba więcej odkręcać bo nie ogrzewają
    pomieszczenia ;)

    Łukasz

  • 10. Data: 2015-02-13 11:54:40
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-12 o 14:43, abn140 pisze:

> [...]
    > trupie, ale ujdzie.
    > aktualnie jednak kupilbym w ikea, lub gdziekolwiek jakies firmowe....

    ja kupiłem " Force light Żarówka LED E27 12 SMD 2835 10W (100W) 806lm
    230V barwa ciepła 8573" bo już nerwowo nie wytrzymywałem tego, że
    standardowe żarówki wytrzymują miesiąc...
    Świeci super.

    Łukasz