  • 21. Data: 2016-01-12 15:22:47
    Temat: Re: Garaż blaszany
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 14:52:05 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nie ma szans zeby nie zostala zadna pusta przestrzen. Tam gdzie zostanie >bedzie
    uwieziona woda i po czasie plesn i grzybek :)
    Ok olać więc styropian i naprysnąć na blachę piany.
    Teraz powinno być ok
    > Dlatego: OCIEPLAMY ZAWSZE OD STRONY CHLODNIEJSZEJ :-)
    Jak się da to ok, nie zawsze się jednak da

  • 22. Data: 2016-01-12 15:31:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 14:52:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Przestrzen nad welna musialaby byc wentylowana. Inaczej bedzie tam piekne
    > siedlisko grzyba po czasie :)
    Tak z ciekawości.
    Wełna skalna i blacha(zimą temeratura blachy często ujemna, latem blacha nagrzana do
    kilkudziesięciu pewnie stopni)- gdzie ten grzyb tam miałby się rozwijać?

  • 23. Data: 2016-01-12 15:34:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 15:31:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak z ciekawości.
    > Wełna skalna i blacha(zimą temeratura blachy często ujemna, latem blacha nagrzana
    do kilkudziesięciu pewnie stopni)- gdzie ten grzyb tam miałby się rozwijać?

    Tak sobie myśłę- włna często w składach na zewnątrz na placu stoi. Rolka wełny
    przykryta folią(analogicznie wełna przykryta blachą).
    Te rolki powinny więc być zagrzybione.
    Myle się?

  • 24. Data: 2016-01-12 16:08:05
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 12.01.2016 o 15:34, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Tak sobie myśłę- włna często w składach na zewnątrz na placu stoi. Rolka wełny
    przykryta folią(analogicznie wełna przykryta blachą).

    Owszem, zapominasz o czynniku czasu.

  • 25. Data: 2016-01-12 16:55:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 16:08:04 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    przykryta folią(analogicznie wełna przykryta blachą).

    > Owszem, zapominasz o czynniku czasu.
    Producenci płyt warstwowych też?
    Pierwszy link z brzegu
    http://www.plyty-abo.pl/kat_warstwowe_dachowe.php

  • 26. Data: 2016-01-12 16:56:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 15:34:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak sobie myśłę- włna często w składach na zewnątrz na placu stoi. Rolka wełny
    przykryta folią(analogicznie wełna przykryta blachą).
    > Te rolki powinny więc być zagrzybione.
    > Myle się?

    A skad by tam sie miala wilgoc wziac, skoro z obu stron przegrody temperatura
    jest taka sama? :) Zapominasz o roznicy temperatur - to przez roznice
    temperatur i wychodzacy punkt rosy pomiedzy ociepleniem, a przegroda wykrapla
    sie i stoi woda, ktora nie majac sie jak wydostac - staje sie siedliskiem
    grzyba. Welna w worku na zewnatrz z wszystkich stron ma identyczna temperature
    - tam nie ma sie jak i skad wykroplic woda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2016-01-12 16:57:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 16:55:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Producenci płyt warstwowych też?
    > Pierwszy link z brzegu
    > http://www.plyty-abo.pl/kat_warstwowe_dachowe.php

    Ale jak widzisz tam nie ma ani milimetra wolnej przestrzeni wiec woda nie ma
    gdzie sie wykroplic :) Nigdy tak zwykla pianka styropianu nie przykleisz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2016-01-12 16:57:17
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 29. Data: 2016-01-12 17:02:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 16:57:08 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale jak widzisz tam nie ma ani milimetra wolnej przestrzeni wiec woda nie ma
    > gdzie sie wykroplic :) Nigdy tak zwykla pianka styropianu nie przykleisz.
    Pisałem też o stelażu i wełnie na co odpowiedziałeś o wentylacji wełny i grzybie.
    Pytam ponownie- skąd tam na styku blachy i wełny grzyb?

  • 30. Data: 2016-01-12 17:11:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 17:02:23 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Pisałem też o stelażu i wełnie na co odpowiedziałeś o wentylacji wełny i grzybie.
    Pytam ponownie- skąd tam na styku blachy i wełny grzyb?

    krisu, daj spokój :) Gdybys zrobił szczelnie (dla pary) to będzie dobrze.
    Teoretycznie sie da. Ale nie zrobisz.

    Możnaby natrysnąć od wewnątrz piankę PUR, najlepiej zamknietokomorową, tez byłoby
    dobrze.
    A styropianu tak nie zamocujesz.

    b.