  • 61. Data: 2016-01-13 15:01:50
    Temat: Re: Garaż blaszany
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 14:59:17 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie - roznica temperatur bedzie jeszcze wieksza (bo odetniesz blache izolacja
    > od cieplejszego wnetrza garazu). Kris daj juz spokoj :))

    Dlatego tez ociepla sie OD STRONY CHLODNEJ - zeby przegroda znajdowala sie
    w "strefie cieplej" i nie mogla sie na niej wykroplic woda.

    Jak mnie dalej bedziesz podpuszczal to Ci w OZC zrobie przegrode welna + blacha
    i pokaze dokladnie w jakich temperaturach wystapi punkt rosy i wykraplanie :D
    Ale nie chce mi sie. Daj juz spokoj :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2016-01-13 15:44:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    > od cieplejszego wnetrza garazu). Kris daj juz spokoj :))
    Wykrapla się od wewnątrz czyli w wodę zmienia się cieplejsze od blachy powietrrze w
    garażu.
    Wełna jak wiadomo izoluje więc do blach może wcale nie dojść to cieplejsze powietrze.
    Zresztą niby skąd cieplejsze- jedynie wtedy przez chwilę jak ciepłym autem wjedziesz
    No i też nie jest tak że teraz blacha ciągle jest zimniejsza od powietrza w garażu-
    słońce świeci blachę trochę nagrzewa
    Wiesz co-teraz tak soibie pomyślałem- na posesji mojej mamy są trzy pomieszczenia
    gospodarcze każde wielkości sporego garażu. Murowane ściany, dach był pierwotnie
    dechy+ papa ale 6-7 lat temu ze szwagrem zwaliliśmy to i położyliśmy blachę falista.
    Ja tam teraz nie mieszkam bywam tylko raz, dwa razy w tygodniu ale nie pamiętam aby
    coś kiedyś tam się wykraplało.
    W jednym z tych pomieszczeń jeszcze do ubiegłego roku stały moje maszyny?(wiertarka,
    przecinarka, spawarka itp.). Mam je teraz u siebie i nie widać na nich śladów rdzy
    itp. A gdyby tam się woda skraplała to by tak było. A stały tam od końca lat 90tych
    Po prostu nie było az tak dużych różnic temperatur chyba.
    Więc i nie demonizujmy z tą wilgocią i grzybem w garazu

  • 63. Data: 2016-01-13 15:46:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 15:01:50 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jak mnie dalej bedziesz podpuszczal to Ci w OZC zrobie przegrode welna + blacha
    > i pokaze dokladnie w jakich temperaturach wystapi punkt rosy i wykraplanie :D
    > Ale nie chce mi sie. Daj juz spokoj :)
    Ot to zrób to
    Tylko nie kombinuj z różnicą temperatur;)

  • 64. Data: 2016-01-13 16:05:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 15:44:37 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Wykrapla się od wewnątrz czyli w wodę zmienia się cieplejsze od blachy powietrrze w
    garażu.

    No dokladnie :)

    > Wełna jak wiadomo izoluje więc do blach może wcale nie dojść to cieplejsze
    powietrze.

    Izoluje tylko termicznie. Cieple powietrze zawsze bedzie przenikac (dyfuzja)
    w strone chlodniejszego, bo ma wyzsze cisnienie. Welna nie jest tu zadna
    przeszkoda.

    > Zresztą niby skąd cieplejsze- jedynie wtedy przez chwilę jak ciepłym autem
    wjedziesz

    Nie wiem skad - spytaj autora skad mu sie tego tyle wykrapla ze az pyta
    jak sie przed tym zabezpieczyc na grupie :-)

    > Ja tam teraz nie mieszkam bywam tylko raz, dwa razy w tygodniu ale nie pamiętam aby
    coś kiedyś tam się wykraplało.

    j/w. Mi sie tez nigdy nic nie wykroplilo ale autorowi watku sie wykrapla -
    moze dogrzewa czasem garaz? Nie wiem - ale na pewno polozenie welny od
    srodka nie rozwiaze jego problemu :-)

    [...]
    > Więc i nie demonizujmy z tą wilgocią i grzybem w garazu

    Powiedz to autorowi watku, ktoremu woda kapie na glowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2016-01-13 16:31:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-13 o 10:15, Adam Sz. pisze:
    > (...)
    > 1. Ocieplamy zawsze od strony chlodnej (chyba ze nie mozna i jestesmy w stanie
    > zapewnic jednorodny material izolacyjny bez zadnych szpar, w ktorych moglaby
    > sie wykroplic woda)
    > 2. Od zewnatrz - wentylujemy
    > 3. Od srodka - izolujemy

    Adamie, jako laik w tym temacie spytam:
    Jak więc ocieplić dach owego garażu, bo jakoś nie wyobrażam sobie, aby
    go od góry przykryć styropianem. Zaraz by go ptaki wydziobały ;)

    Miało by sens pokrycie styropianu jakąś papą?

    Kolega ma podobne dwie "blaszanki". W jednym dach jednospadowy, w drugim
    dwuspadowy; oba o małym kącie (płaskie). Kilkanaście cm poniżej dachu
    rozpiął "sufit" z jakiejś grubszej folii typu "pianka" - czasem w takie
    jest pakowana elektronika. Nic w zimie nie kapie - a kolega to taki
    człowiek, że jest chory, jak nic nie może zrobić. Czasami w niedzielę to
    przynosi jakiś gaźnik do domu, żeby przynajmniej pooglądać ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 66. Data: 2016-01-13 16:43:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 16:31:08 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Adamie, jako laik w tym temacie spytam:
    > Jak więc ocieplić dach owego garażu, bo jakoś nie wyobrażam sobie, aby
    > go od góry przykryć styropianem. Zaraz by go ptaki wydziobały ;)

    Ja generalnie tutaj sie zgodze z Krisem - w ogole nie ocieplac, a jedynie
    wentylowac :) Kratka na dole i kratka na gorze po przeciwnych stronach
    garazu i bedzie OK :)

    A jezeli np. masz w planach dogrzewanie - to wywalic blache i wstawic
    chocby te plyty warstwowe izolowane, ktore tu wczesniej Kris linkowal.
    Nie mam pomyslow jakby to inaczej ocieplic zeby mialo rece i nogi bo tez
    nigdy mi do glowy nie przyszlo, zeby blaszak ocieplac :-)

    > Miało by sens pokrycie styropianu jakąś papą?

    Nie znam sie na papach - wiem tylko ze niektore kladzie sie na goraco (wiadomo
    - odpada), a inne na lepik, ktory zwykle zawiera rozpuszczalnik (tez odpada
    bo wyzre caly styropian :)

    Generalnie jak ocieplasz to musisz traktowac to jak normalny dach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2016-01-13 16:46:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W samochodach woda nie kapie a powinna sie wykraplac na zimnym dachu.

  • 68. Data: 2016-01-13 16:54:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 16:46:46 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W samochodach woda nie kapie a powinna sie wykraplac na zimnym dachu.

    Wg tego co Adam tu prawi to pod podsufitką powinno być potężne siedlisko grzyba.
    W skodzie 100 kiedyś wycinałem w dachu otwór bo mi się szyberdachu zachciało i nie
    kojarzę aby tam blacha przez grzyba zżarta była. a auto było już co najmniej
    pełnoletnie

  • 69. Data: 2016-01-13 17:16:08
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 13.01.2016 o 14:59, Adam Sz. pisze:

    > Bedzie odwrotnie. W tej chwili blacha jeszcze jest w stanie ogrzac sie lekko
    > od garazu, w ktorym jest / bedzie zawsze w zimie cieplej, niz na zewnatrz.
    > Odrazu uprzedze pytanie - tak, zakladam ze pytajacemu chodzi o zime, bo taka
    > pore roku teraz mamy i w takiej porze roku wystepuje skraplanie sie wilgotnego
    > powietrza na zimnej blasze.

    Tu popełniasz błąd. Skraplanie występuje tylko wtedy gdy temp przekracza
    0°C. Gdy jest mróz wilgotność powietrza jest równa 0.

  • 70. Data: 2016-01-13 17:19:29
    Od: MK <m...@b...cn>

    > W samochodach woda nie kapie a powinna sie wykraplac na zimnym dachu.

    Na zimnych szybach się wykrapla. Poza tym samochód jest silnie
    wentylowany i często posiada klimę która mocno obniża wilgotność powietrza.