  • 1. Data: 2009-04-01 12:31:35
    Temat: Garaż blaszany - pozwolenie na budowę, pomocy? :)
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    udało mi się otrzymać warunki zabudowy... teraz jednakże muszę walczyć o
    pozwolenie na budowę. W urzędzie stwierdzono, że mam zatrudnić osobę
    uprawnioną aby sporządzić mapy, itd. Czy to nie jest już chore?

    Niech ktoś mi poradzi krok po kroku co teraz potrzebuje.

    Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,
    Nex@pl

  • 2. Data: 2009-04-01 13:23:33
    Temat: Re: Garaż blaszany - pozwolenie na budowę, pomocy? :)
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    > uprawnioną aby sporządzić mapy, itd. Czy to nie jest już chore?
    >
    > Niech ktoś mi poradzi krok po kroku co teraz potrzebuje.

    Trochę wysiłku...
    Patrz mój post z 30 kwietnia.

  • 3. Data: 2009-04-01 13:26:01
    Od: arch <s...@w...pl>

    sorki...z 30 marca oczywiście

  • 4. Data: 2009-04-01 17:09:11
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    arch pisze:
    Ok, czytałem, ale nadal mam wiele wątpliwości:

    - znajdź geodetę i zleć mu wykonanie mapy do celów projektowych - 3-4
    egz.

    ile to kosztuje?

    - 4 egz. projektu budowlanego budynku (gotowy lub indywidualny) - twój
    wybór

    Co ma być w takim projekcie?

    - uzgodnienie wjazdu na działke z właściwym zarządca drogi,
    no i oczywiście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania
    nieruchomościa na cele budowlane i wniosek o pozwolenie na budowę.

    ?

    Dodam, że garaż blaszany ma powstać w ciągu garaży, które już stoją i
    również są blaszane.

  • 5. Data: 2009-04-01 17:30:27
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    A jaka powierzchnia zabudowy tego garażu?

  • 6. Data: 2009-04-01 17:55:13
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ok, czytałem, ale nadal mam wiele wątpliwości:
    >
    > - znajdź geodetę i zleć mu wykonanie mapy do celów projektowych - 3-4

    zalezy jakaq dzialka ale z tego co piszesz w 1k pln napewno sie zmiescisz
    przejdz sie do wydzialu geodezji moze maja taka mapke.

    > - 4 egz. projektu budowlanego budynku (gotowy lub indywidualny) - twój
    > wybór
    >
    > Co ma być w takim projekcie?

    Wszystko co w Pb

> [...]
    > no i oczywiście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania
    > nieruchomościa na cele budowlane i wniosek o pozwolenie na budowę.

    a tu czego nie rozumiesz?

    > Dodam, że garaż blaszany ma powstać w ciągu garaży, które już stoją i
    > również są blaszane.

    Nie ma znaczenia, garaz jest budowla i juz.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-04-01 18:07:38
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    >A jaka powierzchnia zabudowy tego garażu?

    GARAZ
    nawet jak ma 10 m2 to pozwolenie jest wymagane

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-04-01 19:06:08
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Fukcję garażu toto może spełniać... Ale z nazwy może być pomieszczeniem
    gospodarczym. ;)

  • 9. Data: 2009-04-01 19:09:34
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    no więc uzpupełniając moją myśl...

    wolnostojące parterowe pomieszczenia gospodarcze o powierzchni zabudowy
    nieprzekraczającej 25mkw nie wymagają pozwolenia na budowe, a jedynie
    zgłoszenie

  • 10. Data: 2009-04-01 19:14:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > no więc uzpupełniając moją myśl...
    >
    > wolnostojące parterowe pomieszczenia gospodarcze o powierzchni zabudowy
    > nieprzekraczającej 25mkw nie wymagają pozwolenia na budowe, a jedynie
    > zgłoszenie

    Zgadza sie
    w budynkach gospodarczych zabronione jest parkowanie pojazdow mechanicznych.
    mozna niezle wtopic jak sie dopatrza (potezna roznica w podatkach od
    nieruchomosci)
    a tu z postu watkotworcy wynika ze to jest ciag garazy

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl