  • 1. Data: 2010-12-08 08:28:23
    Temat: Garaż w bryle domu
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Witam Serdecznie
    Mam do was kilka pytan odnosnie garazu:

    Garaz w bryle domu, z projektu ATOS z biura Dobre Domy:
    Blog tutaj
    www.atosik.mojabudowa.pl

    1. W jaki sposob radzicie odizolować go od pomieszczenia na poddaszu oraz od
    pomieszczenia po prawej stronie. i w glebi ?
    2. Czy garaz w bryle domu lepiej delikatnie ogrzewac czy nie ?
    3. Czy sciany i sufit tynkowac czy mozna przykrecic plyty KG?

    Pozdrawiam
    RN

  • 2. Data: 2010-12-08 08:40:51
    Temat: Re: Garaż w bryle domu
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "RN" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. W jaki sposob radzicie odizolować go od pomieszczenia na poddaszu oraz
    > od pomieszczenia po prawej stronie. i w glebi ?

    ocieplić ściany garażu i sufit (ja dałem wełnę na ściany i styropian na
    sufit)
    pilnować ocielenia otowru bramy. ja niestety niedopilnowałem, kierownik
    zamydlił mi oczy jakąś zaprawą izolacyjną, i teraz mam tam zajebisty most
    cieplny

    > 2. Czy garaz w bryle domu lepiej delikatnie ogrzewac czy nie ?

    ja utrzymuję temp ~5'C (mam kran w garażu)

    > 3. Czy sciany i sufit tynkowac czy mozna przykrecic plyty KG?

    na ścianach nieocieplonych (zewnętrznych) ma tynk wapieno-cementowy. ściany
    ocieplone są zaciągnięte klejem i czekają na lepsze czasy :)

    > Pozdrawiam
    wzajemnie

    > RN

    Piotr

  • 3. Data: 2010-12-08 08:41:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Gru, 09:28, "RN" <D...@i...pl> wrote:
    > 1. W jaki sposob radzicie odizolowa go od pomieszczenia na poddaszu oraz od
    > pomieszczenia po prawej stronie. i w glebi ?

    Budując garaż na osobnej płycie fundamentowej obok domu :>

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-12-08 10:11:11
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    > pilnować ocielenia otowru bramy. ja niestety niedopilnowałem, kierownik
    > zamydlił mi oczy jakąś zaprawą izolacyjną, i teraz mam tam zajebisty most
    > cieplny

    Z ktorej strony ocieplales otwor bramy ?

    U mnie bedzie tak:
    z zewnatrz nadproze cale ocieplone (styro 15cm)
    we wnece bramy styropian 2 cm (tak mi doradzaja

    Pozdrawiam
    RN

  • 5. Data: 2010-12-08 11:10:31
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    >
    > U mnie bedzie tak:
    > z zewnatrz nadproze cale ocieplone (styro 15cm)
    > we wnece bramy styropian 2 cm (tak mi doradzaja

    ja mam zewnątrz (cały dom) wełna 20cm
    we wnęce mam tą pieprzoną zaprawę izolacyjną. teraz dałbym styro/wełnę 5cm.

  • 6. Data: 2010-12-08 16:30:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RN napisał:

    > 1. W jaki sposob radzicie odizolować go od pomieszczenia na poddaszu oraz od
    > pomieszczenia po prawej stronie. i w glebi ?

    Ja też mam garaż w bryle budynku, ale nie odizolowywałem go jakoś
    szczególnie od reszty. Po prostu całość domu ma taką samą izolację i
    garaż jest integralną częścią całości domu.

    Jak mnie najdzie i będę miał czas, to nakleję na sufit z piątkę
    styropianu, żeby pom nad garażem były lepiej od niego odizolowane.

    Za garażem jest u mnie pom gospodarcze i mimo że nie grzeję tam - jest
    grzejnik - temp utrzymuje się ok 13 - 15 st C.

    Jak potrzebuję/chcę cieplej, to odkręcam i za chwlię jest już ciepło.

    > 2. Czy garaz w bryle domu lepiej delikatnie ogrzewac czy nie ?

    Dom pracuje jako całość, zatem jakieś szczególne ogrzewanie nie jest
    konieczne, chyba że odizolujesz go od reszty, to musisz uważać, żeby Ci
    grzejnik nie zamarzł.

    > 3. Czy sciany i sufit tynkowac czy mozna przykrecic plyty KG?

    Jednak może potynkuj...

    Ja nie dawałem plyt G-K tam, gdzie to nie było konieczne.

    Zawsze to pod gk zą jakieś szczeliny, a sam nie wiesz co się tam w
    przyszłości zalęgnie... Jak zatynkujesz, to nie ma tych szczelin.

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-12-08 18:48:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > 1. W jaki sposob radzicie odizolować go od pomieszczenia na poddaszu oraz
    > od pomieszczenia po prawej stronie. i w glebi ?

    Taka moda jest aby samochód był członkiem rodziny i dla niego poświęcamy tak
    z 1/3 budynku (jakie koszty!) i generujemy potężne straty ciepła.
    No ale jak ktos nie musi traktować auta w ten sposób, to tak jak liściasty
    pisze - wybudowac garaż obok. A ja dodam - i połączyć galeryjką oba budynki.
    Będzie tanio, energooszczędnie i wygodnie.

    > 2. Czy garaz w bryle domu lepiej delikatnie ogrzewac czy nie ?

    Nie musisz - bedziesz go ogrzewał resztą budynku. To sie nazywa straty.

    > 3. Czy sciany i sufit tynkowac czy mozna przykrecic plyty KG?

    Daj styropian - moze choc troche ograniczysz pkt.2

    b.

  • 8. Data: 2010-12-08 21:06:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RN" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Blog tutaj
    > www.atosik.mojabudowa.pl

    zaraz kiki bnedzie sie nad toba pastwił ze szczyty masz za wysoko wymurowane
    :)

    b.

  • 9. Data: 2010-12-09 05:21:58
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    > zaraz kiki bnedzie sie nad toba pastwił ze szczyty masz za wysoko
    > wymurowane :)

    A mam za wysoko wymorowane ??

  • 10. Data: 2010-12-09 06:47:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A mam za wysoko wymorowane ??

    Styropian zewnętrzny powinien łączyć sie z izolacją dachu czyli na szczytach
    też należy położyć izolację. Chyba nie zmieścisz i tamtędy od dachu w dół
    bedzie wnikało zimno.
    Obejrzyj dobrze czy tam wejdzie chociaż 10cm styropian. Własciwie w razie
    czego to jeszcze można to poprawić.

    b.