  • 1. Data: 2023-04-18 11:22:29
    Temat: Garaży garść
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Przypadkowo wczoraj byłem z kolegą u człowieka, który sobie na działce
    postawił w szeregu kilkanaście garaży pod wynajem.
    Bardzo proste konstrukcyjnie, z blachy. Stoją na cegłach robiących za
    fundament, w środkku gleba. Garaże wyglądają na jakieś kupowane gotowce.

    Jak wyglądają pozwolenia na takie coś, o ile jakiekolwiek są potrzebne?
    Jak z podatkami?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-04-18 13:24:44
    Temat: Re: Garaży garść
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-04-2023 o 11:22, Adam pisze:
> [...]
    > fundament, w środkku gleba. Garaże wyglądają na jakieś kupowane gotowce.
    >
    > Jak wyglądają pozwolenia na takie coś, o ile jakiekolwiek są potrzebne?

    Pewnie formalnie, tak jak na każdy inny garaż.
    Chyba że to czasowe umiejscowienie i za 2 tygodnie chcesz przenosić w
    inne miejsce...

  • 3. Data: 2023-04-18 14:04:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Apr 2023 13:24:44 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Pewnie formalnie, tak jak na każdy inny garaż.
    > Chyba że to czasowe umiejscowienie i za 2 tygodnie chcesz przenosić w
    > inne miejsce...

    Tylko jako laik w tych tematach widzę kilka rodzajów garaży:
    - stanowiące część budynku mieszkalnego
    - wolnostojące murowane "małe" (1-4 samochody, na własny/rodzinny użytek)
    - murowane "garażowiska" - czyli np. garaże piętrowe, z definicji albo
    wynajem albo jakieś firmowe
    - blaszak za 2 tys. zł. stawiany na czterech cegłach.

    Przypuszczam, ze każdy z nich inaczej się traktuje w aspekcie przepisów.

    Blaszak rzeczywiście dziś można stawiać tu, a jutro przenieść w inne
    miejsce.
    Ja pytam o aspekt prawny: co należy dopełnić stawiając sobie na działce
    (dom rodzinny + budynki gospodarcze + trochę wolnego terenu)
    kilka/kilkanaście takich blaszanych, z których każdy stoi na trawie i
    wspiera się tylko na kilku pustakach. Nie ma podłogi, tulko blachy dookoła
    i blaszany dach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-04-18 14:53:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-04-2023 o 14:04, Adam pisze:

> [...]
    > kilka/kilkanaście takich blaszanych, z których każdy stoi na trawie i
    > wspiera się tylko na kilku pustakach. Nie ma podłogi, tulko blachy dookoła

    Prawo raczej nie różnicuje obiektów z uwagi na posiadanie podłogi.
    Zgłoszenie musisz zrobić, a ilość możliwych do postawienia obiektów
    gospodarczych (czyli garaży też) jest ograniczona wielkością działki.

    Nie nie dopełnisz obowiązku zgłoszenia, to będą samowolą (karalną).

  • 5. Data: 2023-04-18 14:54:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > wynajem albo jakieś firmowe
    > - blaszak za 2 tys. zł. stawiany na czterech cegłach.

    https://www.castorama.pl/garaz-bez-pozwolenia-czy-je
    go-budowa-jest-mozliwa-rozwiewamy-watpliwosci-ins-11
    47336.html

  • 6. Data: 2023-04-18 15:21:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 18 April 2023 at 14:54:51 UTC+2, Cavallino wrote:

    > https://www.castorama.pl/garaz-bez-pozwolenia-czy-je
    go-budowa-jest-mozliwa-rozwiewamy-watpliwosci-ins-11
    47336.html

    Problem jest taki, że obowiązuje zakaz parkowania samochodu na terenach zielonych, z
    uwagi na skażenie środowiska toksycznymi wyciekami płynów eksploatacyjnych z
    samochodu, jak oleje, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy.

    Czyli formalnie wolno lokalizować garaże jedynie na płycie betonowej, czyli wylewce.,
    która zapobiega przedostawaniu się plynów eksploatacyjnych do gruntu.

    Polska to dziki kraj i prawa o ochronie środowiska nie przestrzega, ale to nie
    znaczy, że na wlaściciela garaży nie zostana nałożone kary za potwierdzone
    zanieczyszczenie środowiska.

    W takich Czechach , żaden autokomis nie stawia samochodów na terenach zielonych, bo
    jest zakaz, a gdy stawia na żwirze, to podstawia pod każdy samochód plastikową miskę,
    aby olej do niej splywał.

    W Polsce codziennie 2 miliony samochodów parkują na trawnikach, bo nikt prawa nie
    przestrzega.

    Zatem inwestycja bardzo ryzykowna, bo nie na wlasne potrzeby, czyli zatrucia
    środowiska przez innych kierowców nie zatrzyma, a koszt utylizacji wycieków ponosi
    właściciel inwestycji, a te koszty to demontaż garaży, usuniecie wierzchniej warstwy
    ziemi i przewiezienie do firmy usuwającej oleje z warstwy ziemi, a to może kosztowac
    100.000 zł i więcej,
    bo nie istnieją żadne kosztorysy.

    Zatem prywatny garaz pojedynczy bez podlogi to insza inszośc niż
    wiele garaży bez podłogi na wynajem, bo tutaj biznes musi zostac zarejestrowany i
    musi spelniac wymogi ochrony srodowiska,
    a garaże bez podłogi, takich wymogów nie spelniają, bo to nie sa certyfikowane
    garaże, a metalowe magazynki na różne sprzęty.

    Zarobi 10.000 zł za 2 lata a ochrona środowiska nałoży 100.000 zl kar i kosztów
    oczyszczania gruntu z olejów.

  • 7. Data: 2023-04-18 15:23:45
    Od: a a <m...@g...com>

    Kastorama to biznes reklamowy, a nie prawny i odpowiedzialności za skażenie ziemi
    olejami nie przyjmuje.

    Zatem pelne ryzyko finansowe ponosi klient, bo Kastorama się wypnie od
    odpowiedzialności.

    Podłoga garażu musi być wykonana z plyt betonowych, bloczków, bo inaczej się
    zapadnie, będzie błoto po deszczu.

  • 8. Data: 2023-04-18 16:47:43
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > fundament, w środkku gleba. Garaże wyglądają na jakieś kupowane gotowce.
    >
    > Jak wyglądają pozwolenia na takie coś, o ile jakiekolwiek są potrzebne?

    Na działce budowlanej! można zbudować jeden garaż o powierzchni do 35m2
    na każde 500m2 działki na zgłoszenie. Potem już pozwolenie na budowę.

  • 9. Data: 2023-04-22 08:29:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I tak po glebie będą jeździć?

    -----