  • 21. Data: 2010-10-20 20:03:02
    Temat: Re: Gaz kontra prąd
    Od: robertr <e...@o...pl>

    wiadomościnews:i9nd0h$99k$1@news.onet.pl...

    > No i to dopiero jest pożarogenne. Jak widać częściej zdażają się pożary niż
    > zaczadzenia i wybuchy.
    >
    > Marek

    W Ameryce jest 110 V więc przewody bardziej się przegrzewają, Ponadto
    tam przewody biegną w drewnie. Ponadto w domach 60 kWh/m2 (w ameryce
    brak takich) prędzej zapali się instalacja zasilająca telewizor niż
    grzejnik.

  • 22. Data: 2010-10-20 20:15:22
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    wiadomościnews:i9nd0h$99k$1@news.onet.pl...

    > No i to dopiero jest pożarogenne. Jak widać częściej zdażają się pożary niż

    Grzanie prądem to jest może niebezpieczne w ameryce - 110 V - większe
    prady, przewody w drewnie. Pisałem o domie gdzie jest 60 kWh/m2 - a
    więc prędzej zapali się instalacja zasilająca telewizor LCD

  • 23. Data: 2010-10-20 20:46:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    > no niestety żadne z twoich haseł na allegro nie pasi :)

    Jeszcze mam za ciebie szukać ?

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=palnik+o
    lej+przepracowany&from_showcat=1&category=0&sg=0&vie
    w=gtext

  • 24. Data: 2010-10-20 20:47:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    > no niestety żadne z twoich haseł na allegro nie pasi :)

    W Chinach od $400 do $800, u nas sprzedają je 4x drożej.

  • 25. Data: 2010-10-20 20:50:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

  • 26. Data: 2010-10-20 21:06:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "adi" <a...@g...com> wrote in message
    >
    > Jeszcze mam za ciebie szukać ?
    >
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=palnik+o
    lej+przepracowany&from_showcat=1&category=0&sg=0&vie
    w=gtext

    Ciekawe gdzie pisza o filtrowaniu tego oleju, tankowaniu i takich innych. To
    moim zdaniem zabawa dla hardcorowcow. Przy opale bywaja problemy z filtrami
    a co mowic z olejem przepalonym, no i ta cena...

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-10-20 22:14:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Ciekawe gdzie pisza o filtrowaniu tego oleju, tankowaniu i takich innych.
    > To moim zdaniem zabawa dla hardcorowcow. Przy opale bywaja problemy z
    > filtrami a co mowic z olejem przepalonym, no i ta cena...

    Nie filtruje się. nalewasz tylko przez sito żeby odłowić liście i zdechłe
    myszy. Dysze są tak zbudowane że wypluwają paliwo inżektorowo. Potrzebny
    jest kompresor do każdego palnika.
    Dysza ma dziurę na patyk od loda.

  • 28. Data: 2010-10-21 01:23:50
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > elektrycznych + okablowanie (wbrew pozorom sporo kosztujące) będzie dużo
    > taniej niż kocioł gazowy, rozdzielacze, rurki itp.
    > Jednak dla dużego domu to liczba grzejników elektrycznych musi być spora
    > i wtedy cena kotła nie będzie mocno wpływać na cały koszt, bo rozłoży
    > się na dużą ilość grzejników, gdzie grzejnik wodny jest sporo tańszy od
    > elektrycznego.
    > Jak masz wielki dom np powyżej 400m2 to i pompa ciepła zacznie się opłacać.
    > Czyli kosztorys to by trzeba pod konkretny dom robić i nie znajdziesz

    Jest duże przekłamanie w Twoich obliczeniach. Koszt grzania to nie tylko koszt
    nośnika ale i infrastruktury. W materii grzania jest tak ze im tańszy nośnik tym
    jego obsługa drożej kosztuje. Przy prądzie ceny kompletnych i gotowych do użytku
    urządzeń zaczynają się od 35 złotych za 2kW. Nie wnikam jaka jest ich jakość,
    ale bez względu na cenę zawsze mają sprawność 100%. Za stówkę można kupić
    przyzwoity grzejnik olejowy 2kW. Jak by rozpatrywać koszty grzania w okresie
    kilku czy kilkudziesięciu lat to tradycyjne systemy elektryczne oparte na
    grzałkach i taryfach nocnych wcale nie będą dużo droższe od tych niby tańszych.
    A kto wie czy nie będą tańsze.

  • 29. Data: 2010-10-21 07:39:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 03:23, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> [...]
    > grzałkach i taryfach nocnych wcale nie będą dużo droższe od tych niby tańszych.

    Mowisz o takich "zwyklych" grzejnikach + taryfa nocna? Podstawowa
    wada, to grzanie wtedy, gdy nie chcemy ;) tzn. taryfa nocna jest
    zazwyczaj 22-6 i 13-15 a w tych godzinach ustawia sie standardowo
    obnizenie temp. (nocne), a nie grzanie...
    Wode jeszcze mozna nagrzac na zapas w nocnej taryfie, ale do
    ogrzewania to tylko grzejniki akumulacyjne z dynamicznym rozladowaniem

    WS

  • 30. Data: 2010-10-21 08:38:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Przy dużej bezwładności cieplnej można grzać w nocy, a w dzień temperatura
    spadnie max 1-2 stopnie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/