  • 41. Data: 2010-10-21 18:19:14
    Temat: Re: Gaz kontra prąd
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 10:38:24 +0200, Jan Werbinski napisał(a):

    > Przy dużej bezwładności cieplnej można grzać w nocy, a w dzień temperatura
    > spadnie max 1-2 stopnie.

    Mimo wszystko wolę mieć właśnie na odwrót - cieplej w dzień, chłodniej w
    nocy...

    --
    ŁC
    Naukowcom udało się skrzyżować złotą rybkę z rekinem - spełnia trzy

  • 42. Data: 2010-10-21 21:24:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pisałem o domie gdzie jest 60 kWh/m2 - a więc prędzej zapali się
    > instalacja zasilająca telewizor LCD

    Czy aby nić Ci się nie "pozajączkowało" ?
    Co to są za domy, gdzie jest sześćdziesiąt kilowatogodzin na metr kwadratowy
    ?
    A już z tymi sześcioma tysiącami kelwinowatogodzin (6000 KWh) to już całkiem
    "pojechałeś".
    W ogóle o czym piszesz ? Bo ja choć znam się na elektryce, gdyż jest to moja
    profesja to ni chu chu z tego nic nie rozumiem :D

  • 43. Data: 2010-10-21 22:33:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 23:24, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Czy aby nić Ci się nie "pozajączkowało" ?
    > Co to są za domy, gdzie jest sześćdziesiąt kilowatogodzin na metr kwadratowy
    > ?

    Moze chodzilo o zuzycie pradu do ogrzewania w ilosci 60kWh/(m2*rok)?
    Gdzies na Florydzie np. ;)

    WS

  • 44. Data: 2010-10-21 23:50:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Mimo wszystko wolę mieć właśnie na odwrót - cieplej w dzień, chłodniej w
    > nocy...

    Możesz tak mieć inwestując kwotę kilka razy większą. Chcesz, to masz.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 45. Data: 2010-10-22 07:08:13
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > W ogóle o czym piszesz ? Bo ja choć znam się na elektryce, gdyż jest to moja
    > profesja to ni chu chu z tego nic nie rozumiem :D

    Pomogę ci w edukacji:

    Zużycie energii na ogrzewanie przez budynki, wdg badań PIBP :
    1. nieocieplany budynek starego budownictwa = 200 do 300 kWh/( m??a);
    2. 20cm izolacji wszystkich zewnętrznych przegród(dach, ściany, strop)
    + okna ciepłochronne= 70 kWh/( m??a);
    3. 20cm izolacji wszystkich zewnętrznych przegród(dach, ściany, strop)
    + okna ciepłochronne +wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła=50kWh/
    ( m??a);
    4. 26cm izolacji + okna ciepłochronne 3-szybowe=50kWh/( m??a);
    5.wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła + izolacja 26cm + okna
    ciepłochronne 3-szybowe= 30kWh/( m??a);
    6. wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła + izolacja 40cm + okna
    ciepłoc

  • 46. Data: 2010-10-22 07:27:09
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > ciepłochronne 3-szybowe= 30kWh/( m??a);
    > 6. wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła + izolacja 40cm + okna

    Powyższe wyniki możliwe do osiągnięcia bez błędów wykonawczych, przy
    prostej bryle domu, z umiarkowaną liczbą okien - głównie od południa,
    bez okien dachowych
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2010-10-22 07:30:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 21 Paź, 23:24, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    >Moze chodzilo o zuzycie pradu do ogrzewania w ilosci 60kWh/(m2*rok)?
    >Gdzies na Florydzie np. ;)

    Nie trzeba Florydy.
    Mój dom zużywa około 70kWh/m2 rocznie
    Dom o powierzchni niecałe150m2 z czego ogrzewane jest aktywnie nieco mniej
    niż 127m2 gdyż w garażu nie ma grzejnika. Ściana oddzielająca dom od garazu
    odizolowana 5cm styropianem. W garazu tempertura nei spadała poniżej 6stC
    nawet podczas długotrwałych mrozów ostatniej zimy.
    Rocznie zużycie gazu 1050m3 - stan z licznika - przy czym w tych 1050m3
    znalazło się częściowo zużycie na potrzeby grzania widy. Częściowo gdyż w
    lecie kocioł jest wyłączony a CWU jest grzana czymś innym.
    Wartość opałowa gazu 35MJ/m3 więc przy sprawności kotła 92% z 1m3 gazu
    otrzymujemy około 9kWh.
    Prosty rachunek nawet licząc z gazem na grzanie wody, 1050m3 * 9kWh / 127m2
    = 74,41kWh.
    Bez wody byłoby około 70kWh.

    Marek

  • 48. Data: 2010-10-22 10:36:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    =======================

    Nie bredzisz czasem? To co piszesz, to taki pseudonaukowy bełkocik? Pani
    Basia z Biedronki, której pokazałem Twojego newsa mówi, że nie masz pojęcia
    o tym co piszesz i zapytała czy podajesz zużycie na sekundę, minutę, czy
    miliard lat?

  • 49. Data: 2010-10-22 10:45:33
    Temat: Re: Gaz kontra prÄ?d
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Basia z Biedronki, której pokazałem Twojego newsa mówi, że nie masz
    > pojęcia o tym co piszesz i zapytała czy podajesz zużycie na sekundę,

    A co z twoimi bredniami o wymienionych komputerach 100W na takie co to 8W
    pobierają?
    Czy w końcu odpowiesz na zadane pytanie? Też bym sobie taki może sprawił.

    Marek

  • 50. Data: 2010-10-22 10:48:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze jedno, ja mam prąd na firmę po 10 gr za KWH + vat + opłaty stałe,
    > czyli taniej niż do uzytku domowego, więc ogrzewanie moge puścić z
    > licznika w firmie, a to przylega ściana do domu mieszkalnego lub wspólnie
    > grzać jednym na oba budynki czy jeszcze inaczej.

    Nawet się tym nie chwal publicznie, bo Cię fiskus namierzy :D