  • 21. Data: 2010-05-22 00:34:11
    Temat: Re: Gaz w gore, shit..
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:ht72f3$jct$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Realizacja kazdego systemu ogrzewania wymaga nakladow. Z grubsza sa one
    > porownywalne.

    Zrobienie ogrzewania trzech pomieszczeń kosztowało mnie poniżej 4000 zł na
    instalację i piece.

    Ogrzewanie podłogowe gazowe to: zerwanie podłóg deskowych i wylanie posadzek
    20 000, instalacja kominowa ze st. nierdzewnej 10 000, instalacja gazowa
    5000, instalacja CO 20 000 = 50 000 zł.

    Mi wychodzi, że 4000 to mniej niż 55 000. Tobie pewnie odwrotnie ;)

    > Koszt podlogowki to nie wiele wiecej jak grzejniki. Zamiast kupowac nowe
    > drogie piece elektryczne gdyby co, mogles byc moze za podobne pieniadze
    > zrobic podlogowke i kupic tani kociol elektryczny. Oczywiscie nie kazdy

    Nie mogłem. Musiałbym zerwać podłogi w stropie Kleina. Remont totalny. Po co
    miałbym to robić, jeśli mi stopy nie marzną przy obecnym ogrzewaniu?

    Gdybym miał zainwestować 20 czy 30 tys w ogrzewanie, to zacząłbym od
    izolowania domu. To się opłaca niezależnie od źródła ciepła.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2010-05-22 06:51:53
    Od: M <M...@w...pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    > instalacja gazowa 5000, instalacja CO 20 000 = 50 000 zł.
    >
    > Mi wychodzi, że 4000 to mniej niż 55 000. Tobie pewnie odwrotnie ;)

    W istniejącym budynku koszty założenia ogrzewania podłogowego są
    rzeczywiści dużo większe. Nie wiem też, ile masz metrów w domu, skoro
    wylewki wyszły ci 20 000zł. Koszt robociny to 10-15zł/m^2 materiały
    10-20zł/m^ - trochę duży ten dom masz :-) Resztę sum masz również z
    kosmosu. Tak szacuję, że podałeś liczby 3-5 razy wyższe niż rzeczywiste.
    Np. rura stalowa 10 000zł - ile masz tego komina? 50m?

    Przy budowie domu część tych kosztów i tak ponosisz, więc różnica nie
    jest tak duża.

    M.

  • 23. Data: 2010-05-22 14:18:34
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Zrobienie ogrzewania trzech pomieszczeń kosztowało mnie poniżej 4000 zł na
    > instalację i piece.

    No jak bierzesz pod uwage piece za darmo czy tez pol darmo to nie ma o czym
    pisac. Warto to jednak odniesc do jakichs cen rynkowych. Kto inny zaraz
    napisze, ze dostal dwa kilometry pexa za darmo, wiec podlogowka nic nie
    kosztuje.

    > Ogrzewanie podłogowe gazowe to: zerwanie podłóg deskowych i wylanie
    > posadzek 20 000,

    Nie wiem o czym piszesz. Ja budujac dom nie zaczynam od ukladania podlog
    drewnianych tylko jednak od wylania betonu. Rozumiem, ze kupiles/dostales
    dom wykonczony bez instalacji? Swoja droga albo ktos mial niezly pomysl,
    albo to leciwy dom do remontu.

    > instalacja kominowa ze st. nierdzewnej 10 000

    Za komin przez sciane zaplacilem chyba ze 300zl. Instalacja o ktorej piszesz
    dzis prawie nikomu nie jest potrzebna a i tak nie kosztowalaby 10000 bez
    dostawki kominowej na zewnatrz rzecz jasna.

    >, instalacja gazowa 5000, instalacja CO 20 000 = 50 000 zł.

    Dobra, tylko trzeba uscislic czy robi sie od poczatku czy adoptuje cos do
    istniejacego stanu. Ja pisze o budowie, Ty zdaje sie o przebudowie.
    Instalacja elektryczna do piecow o ktorych piszesz bedzie znacznie drozsza
    od standardowej poczawszy od samego przylacza i tego faktu nie mozna nie
    uwzgledniac. Piece po 3000 za sztuke tez trudno nazwac rozwiazaniem
    bezkosztowym. Piec takich piecow, troche kabla i mamy dwie dychy.

    > Mi wychodzi, że 4000 to mniej niż 55 000. Tobie pewnie odwrotnie ;)

    Niech policze, kociol ze sterownikiem pogodowym do dwoch obiegow 4500, komin
    300, zasobnik z solarem 6000, sprzeglo hydrauliczne, 1500m pexala,
    polipropylen do wody, mieszacz do CO, mieszacz do CWU, pompy trzy sztuki,
    kibel ze stelarzem, odplyw liniowy brodzika, zawory, rozdzielacze, szafki
    wtynkowe i reszta dupereli okolo 16000, razem jakies powiedzmy 27000. Do
    55000 jednak sporo brakuje a dom mam ponad 200m^2 i nie oszczedzalem na
    rozwiazaniach budujac od zera ma sie rozumiec. Gaz sumarycznie nie pamietam
    wszystkich kosztow, ale w moim przypadku 5 - 7 tys., ale to opcja, kociol
    elektryczny kupi sie za 1000zl wiec od kosztow mozemy odjac 3500 kotla
    gazowego i cale przylacze gazowe. Robiac wylacznie podlogowke mozna
    zrezygnowac ze sprzegla (800zl), mieszacza z silownikiem (300 - 400zl) i
    sterownika do dwoch obiegow (1000zl). Koszty wcale nie powalaja jakby sie
    moglo wydawac. Ty masz zdaje sie polowe mniejszy dom, wiec koszty bylyby
    jednak mniejsze. Za 4000 dwoch piecow elektrycznych nie kupisz a co dopiero
    ogrzac caly dom?

    > Nie mogłem. Musiałbym zerwać podłogi w stropie Kleina. Remont totalny. Po
    > co miałbym to robić, jeśli mi stopy nie marzną przy obecnym ogrzewaniu?

    A no to mamy sprawe jasna.

    > Gdybym miał zainwestować 20 czy 30 tys w ogrzewanie, to zacząłbym od
    > izolowania domu. To się opłaca niezależnie od źródła ciepła.

    Zgadza sie.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-05-22 16:04:49
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > czym pisac. Warto to jednak odniesc do jakichs cen rynkowych. Kto inny
    > zaraz napisze, ze dostal dwa kilometry pexa za darmo, wiec podlogowka nic

    Po prostu wykorzystuję fakt, że niezwykle łatwo jest mi kupić prawie nowe
    lub nowe piece za ułamek ceny. Mogę ich mieć np dwadzieścia jeśli bym
    potrzebował. To jest stała sytuacja. Wiem gdzie tego szukać i mam możliwość
    tanio to przywieźć. Dlaczego nie mam tego brać pod uwagę przy rozpatrywaniu
    kosztów?

> [...]
    > dom wykonczony bez instalacji? Swoja droga albo ktos mial niezly pomysl,

    A ja mam już zbudowany. I nie widzę sensu zrywania całkiem dobrych podłóg.
    Rozumiesz, że ja po prostu nie potrzebuję ogrzewania podłogowego? Wyjątkiem
    będzie łazienka.

    Powtórzę: ogrzewanie podłogowe w mojej ocenie nie jest warte tego kłopotu. W
    nowym domu to inna sytuacja. Tam łatwo to zaplanować i niewiele kosztuje
    marginalnie.

    > Za komin przez sciane zaplacilem chyba ze 300zl. Instalacja o ktorej
    > piszesz dzis prawie nikomu nie jest potrzebna a i tak nie kosztowalaby
    > 10000 bez dostawki kominowej na zewnatrz rzecz jasna.

    Komin przez ścianę? No gratulacje. Komin ma być jak w projekcie z piwnicy,
    przez 3 stropy na dacha, ale wg nowej normy wymaga wsadu z kwasówy. Koszt w
    2008 7000 zł.

    > Dobra, tylko trzeba uscislic czy robi sie od poczatku czy adoptuje cos do
    > istniejacego stanu. Ja pisze o budowie, Ty zdaje sie o przebudowie.

    Myślałem, że to oczywiste. Tak, ja remontuję.

> [...]
    > uwzgledniac. Piece po 3000 za sztuke tez trudno nazwac rozwiazaniem
    > bezkosztowym. Piec takich piecow, troche kabla i mamy dwie dychy.

    Mam przyłącze trójfazowe. Pociągnąłęm własnoręcznie 5x2,5 przy okazji
    wymiany instalacji w całym domu. Kosztowała mnie: poszerzenie lub
    pogłębienie bruzd i tyle co kabel w hurtowni. Do tego stycznik i zegar.
    Powiedzmy że razem poniżej 1000 zł.

  • 25. Data: 2010-05-22 16:58:09
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosmosu. Tak szacuję, że podałeś liczby 3-5 razy wyższe niż rzeczywiste.
    > Np. rura stalowa 10 000zł - ile masz tego komina? 50m?

    7 tys, to cena wkładu kominowego z kwasówki, kiedy dwa lata temu chciałem go
    założyć. 3 piętra. Do tego jakieś projekty itp.

    Najśmieszniejsze, że ja wcale nie chcę mieć ogrzewanej podłogi. Wykładziny
    dywanowe na drewnianej podłodze są bardzo przytulne, niedrogie i nie
    wychładzają nóg, jak np płytki czy kamień.

    W łazience to co innego, ale tam to chyba będzie podłogówka elektryczna.

    > Przy budowie domu część tych kosztów i tak ponosisz, więc różnica nie jest
    > tak duża.

    Fakt.

  • 26. Data: 2010-05-22 23:20:01
    Od: M <M...@w...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 7 tys, to cena wkładu kominowego z kwasówki, kiedy dwa lata temu
    > chciałem go założyć. 3 piętra. Do tego jakieś projekty itp.

    3 piętra? To masz 4-piętrowy dom, czy piec w piwnicy? Zwykle wkład się
    zaczyna pod sufitem, więc jedna kondygnacja odpada. A projekt czego
    robiłeś? Nie chce mi się wierzyć, że pojedyncza, cienka rura z kwasówki
    tyle kosztuje.

    > Najśmieszniejsze, że ja wcale nie chcę mieć ogrzewanej podłogi.
    > Wykładziny dywanowe na drewnianej podłodze są bardzo przytulne,
    > niedrogie i nie wychładzają nóg, jak np płytki czy kamień.

    A to jest już zupełnie inna kwestia. Gusta ....

    > W łazience to co innego, ale tam to chyba będzie podłogówka elektryczna.

    Bo łazienki to w ogóle oddzielna kwestia. I tak się w nich ogrzewa
    inaczej niż w domu.

    M.

  • 27. Data: 2010-05-22 23:22:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > potrzebował. To jest stała sytuacja. Wiem gdzie tego szukać i mam
    > możliwość tanio to przywieźć. Dlaczego nie mam tego brać pod uwagę przy

    Sobie indywalnie mozesz wszystko, ale dla ogolnych szacunkow ma to raczej
    mala wartosc. A ja staram sie porownac.

    > A ja mam już zbudowany. I nie widzę sensu zrywania całkiem dobrych podłóg.
    > Rozumiesz, że ja po prostu nie potrzebuję ogrzewania podłogowego?
    > Wyjątkiem będzie łazienka.

    Rozumiem, ale ja np. chce i Twoj pomysl ma te wade, ze takie rozwiazanie
    jest niemozliwe. Znaczy system jak kazdy, ma swoje wady, dla Ciebie dobry,
    dla mnie gdybym nie mial wyjscia pewnie tez, ale skoro mam to zrobie
    inaczej.

    > Komin przez ścianę? No gratulacje.

    A co jest zlego w kominie koncentrycznym przez sciane? Na dzis to niemal
    jedyne rozsadne rozwiazanie.

    > Komin ma być jak w projekcie z piwnicy, przez 3 stropy na dacha, ale wg
    > nowej normy wymaga wsadu z kwasówy. Koszt w 2008 7000 zł.

    Moze projektant byl pijany?

> [...]
    > wymiany instalacji w całym domu. Kosztowała mnie: poszerzenie lub
    > pogłębienie bruzd i tyle co kabel w hurtowni. Do tego stycznik i zegar.

    OK, pozostaje jeszcze sprawa przydzialu mocy.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-05-22 23:43:44
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > zaczyna pod sufitem, więc jedna kondygnacja odpada. A projekt czego
    > robiłeś? Nie chce mi się wierzyć, że pojedyncza, cienka rura z kwasówki

    Kiedys to bylo ok. 80 - 100zl/m biezacy, plus czapka i przylacze do kotla,
    ale zeby projekt na komin?

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-05-23 07:14:54
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Kiedys to bylo ok. 80 - 100zl/m biezacy, plus czapka i przylacze do kotla,
    > ale zeby projekt na komin?

    Chyba, że ktoś się upiera, żeby dobudować stalowy komin zewnętrzny do
    domu. Tylko nie wiem, po co. A przy niedużym piecu można wyrzucić rurę
    na zewnątrz przez ścianę.

    Natomiast zgadzam się, że rujnacja istniejących podłóg i zakładanie
    podłogówki to może być finansowy kiler. Wylewki to jeszcze pryszcz.
    Gorzej z terakotą/gresem ewentualnie deskami. Koszt to od 100zł/m^2
    (50+50) do 400zł/m^2 (300+100) /(materiał+robocizna).

    M.

  • 30. Data: 2010-05-23 10:42:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > zaczyna pod sufitem, więc jedna kondygnacja odpada. A projekt czego
    > robiłeś? Nie chce mi się wierzyć, że pojedyncza, cienka rura z kwasówki

    Piec w piwnicy. Po co mam sobie zagracać mieszkanie???
    Wtedy podejmowałem decyzję na temat ogrzewania i były takie ceny. Teraz mogą
    być inne, ale już wybrałem piece.