  • 1. Data: 2012-03-31 13:18:12
    Temat: Gaz ziemny czy pompa ciepła
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam ,
    byłem nastawiony na grzanie wody w lecie za pomocą gazu ziemnego ,
    złożyłem papiery w gazowni, mam warunki itp. ale...

    byłem ostatnio w hurtowni zobaczyć jak sie cenią piece gazowe i gość dał
    mi opcje że zamiast gazu ( koszt w gazowni jakiś 2 tys , koszt przyłącza
    jakieś 2 tys. piec gazowy jakieś 3 tyś. i do tego baniak 250 litrów też
    ok. 2 tyś. to w sumie daje około 9 tysięcy )

    zamontować pompe ciepła Aristona pobierającą ciepło tylko z zasysanego
    powietrza ( wlot i wylot w elewacji i to wszystko ) koszt zaproponował
    8500 zł.czyli w sumie jest to w takich samych pieniądzach jak
    doprowadzenie i osprzęt do gazu. ( pompa jest razem z baniakiem 250 litrów )

    Zrobiłem zdjęcie tabliczki znamionowej tej pompy
    http://img189.imageshack.us/img189/6603/dsc00149vl.j
    pg

    I tu moje pytanie odnośnie eksploatacji takiej pompy a najbardziej
    chodzi o zużycie prądu. Czy nie wyjdzie to o wiele wiecej niż grzanie
    takiego baniaka gazem ? Moc sprężarki to 750W . Sprzedawca zarzeka sie
    że max 40-50 zł. miesięcznie wychodzi za prąd bo sprawdzał...

    Poradźcie coś czy pchać sie w takie wynalazki czy pozostać przy gazie ?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2012-03-31 13:36:31
    Temat: Re: Gaz ziemny czy pompa ciepła
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2012-03-31 13:18, ark_fx pisze:
> [...]
    > że max 40-50 zł. miesięcznie wychodzi za prąd bo sprawdzał...
    >
    > Poradźcie coś czy pchać sie w takie wynalazki czy pozostać przy gazie ?

    A czym grzejesz C.O. ?

    CezaryT

  • 3. Data: 2012-03-31 13:55:24
    Od: <news>

    Użytkownik "ark_fx" napisał:
> [...]
    > sie że max 40-50 zł. miesięcznie wychodzi za prąd bo sprawdzał...
    > Poradźcie coś czy pchać sie w takie wynalazki czy pozostać przy gazie ?

    Twój sprzedawca to typowy cwaniaczek więc odpuść go sobie, tutaj masz taką
    pompę ciepła z 300 litrowym baniakiem za 6500zł:
    http://allegro.pl/pompa-ciepla-do-wody-uzytkowej-rsj
    35-300-litrow-i2187774052.html
    Co do kosztów to policz sobie sam ile kosztuje nagrzanie takiego baniaka
    gazem a ile prądem (cena prądu podzielić przez 3,5)
    Tylko zwróć uwagę ze taka pompa ma sensowną sprawność jedynie dla temperatur
    na zewnątrz powyżej 10 stopni!!!
    Więc w okresie zimowym dla temperatur w okolicach zera grzanie będzie
    kosztowało dokładnie tyle ile grzanie prądem.

  • 4. Data: 2012-03-31 14:36:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 marca 2012, 13:18:12 UTC+2 użytkownik ark_fx napisał:

> [...]
    > jakieś 2 tys. piec gazowy jakieś 3 tyś. i do tego baniak 250 litrów też
    > ok. 2 tyś. to w sumie daje około 9 tysięcy )

    Myślę że zawyżone sa pozycje koszt gazowni+koszt przyłacza cokolwiek to znaczy.No i
    bezwzględnie zawyzony koszt pieca. Pisano tu wielokrotnie nawet ne tak dawno i
    podawano konkretne modele kotłów za 1500zł. Do samej CWU pewnei poniżej 1000zł
    dostaniesz.
    Gość w hurtowni troche cwaniaczy moim zdaniem.

    > Poradźcie coś czy pchać sie w takie wynalazki czy pozostać przy gazie ?

    Czym grzejesz CO?
    8,5 tys za sprzęt do grzanie CWU latem to przesadda. To juz lepiej kup za kilkaset zł
    bojler z grzałką.
    Gaz do samej CWU tez nie bardzo bo oplaty stałe Ciebie zjedza. Będziesz płacil 30zł
    za gaz miesiecznie + 50zł abonamentow i innych kosztow stałych.

  • 5. Data: 2012-03-31 19:47:25
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    C.O. jeszcze nie grzeje bp to nowa budowa i etap dopiero skłądania
    kotłowni, puki co jest kocioł wszystkopalny i rozchodzi sie o grzanie
    latem ... czyli rozumiem że tamtą pompe ciepła moge sobie odpuscic bo
    chca mnie oskubać z pieniędzy ...

    To powiedzmy że zaufał bym firmie Abatronic to jest sens na lato
    zainwestować z taką pompe czy lepiej skierować sie ku sprawdzonej
    metodzie jaką jest gaz ziemny ?

  • 6. Data: 2012-03-31 19:53:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 marca 2012, 19:47:25 UTC+2 użytkownik ark_fx napisał:
> [...]
    >
    > To powiedzmy że zaufał bym firmie Abatronic to jest sens na lato
    > zainwestować z taką pompe czy lepiej skierować sie ku sprawdzonej

    Gaz ziemny tylko jesli bys chcial nim docelow grzać. Do samej CWU na lato nie bardzo
    sie kalkuluje - albo grzej wodę kotłem wszystkopalnym, a jak chcez bezobsługowo to
    pradem.

  • 7. Data: 2012-03-31 20:16:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Twój sprzedawca to typowy cwaniaczek więc odpuść go sobie

    pomijając wszystko to dlaczego obrażasz sprzedawcę nazywając go
    cwaniaczkiem...

    facet ma towar który sprzedaje ktoś kupuje lub nie i nie ma w tym żadnego
    cwaniactwa.

    Ktoś kupi pompe od raczej mało znanej firmy Abatronic albo od raczej znanej
    i uznanej na świeci firmy Ariston jego wybór.

    dodam ze ta firma dość mnie zaciekawiła :)

  • 8. Data: 2012-03-31 20:59:55
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "ark_fx" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > To powiedzmy że zaufał bym firmie Abatronic to jest sens na lato
    > zainwestować z taką pompe czy lepiej skierować sie ku sprawdzonej metodzie

    Ja bym wziął z Allegro. Na pewni nie gaz ziemny jeżeli tylko ma być do wody.
    Na pewno bym nie kupił w sklepie.

  • 9. Data: 2012-03-31 21:08:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-03-2012 o 19:47:25 ark_fx <a...@g...pl> napisał(a):

    > C.O. jeszcze nie grzeje bp to nowa budowa i etap dopiero skłądania
    > kotłowni, puki co jest kocioł wszystkopalny i rozchodzi sie o grzanie
    No fajnie, a jak planujesz z CO? będziesz palił w tym kotle?
    Masz miejsce na opał?
    Bo jak nie to musisz się zastanowić czym grzać CO, jeżeli gazem to
    wg mnie nie ma sensu wtedy inwestować w PC tlko grzać CWU gazem.
    Pytanie dodatkowe, szanowna małżonka wybrała rodzaj kuchni w kuchni?
    Bo to ma też znaczenie, można mieć elektryczną, gazową lub mieszaną.
    Będziesz miał gaz to i większe możliwości wyboru.

    Przy grzaniu węglem, PC będzie oszczędniejsze do CWU tylko że
    różnica w cenie prądu będzie mała i ta PC będzie się dłuuuugo zwracać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-03-31 21:47:54
    Od: <news>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > pomijając wszystko to dlaczego obrażasz sprzedawcę nazywając
    > go cwaniaczkiem...

    A jak miałem nazwać cwaniaka?
    Nie nazywajmy szamba perfumerią, że tak zacytuję klasyka!

    Poza tym skoro ciepła woda ma być na lato, dwa, to można coś znacznie
    tańszego:
    http://allegro.pl/pompa-ciepla-wymiennik-zasobnik-bu
    derus-300l-tanio-i2229121352.html
    7,7kzł, wystarczy żeby miała gwarancję na 2 lata i wystarczy!