  • 31. Data: 2012-04-03 07:01:25
    Temat: Re: Gaz ziemny czy pompa ciepła
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > A widziałes jakie facet podal ceny 'przylacza i gazowni" i w jakiej
    > cenie piecyk do CWU mu zaproponowal?

    hm...

    kocioł gazowy za 3000 to raczej dość normalna cena za kocioł kondesacyjny z
    dolnej półki.

    no mógł mu chińczyka zaproponować byłoby sporo taniej.

    a przyłacza gazu, 10 m instalacji to ok od 800 do 1000 zeta z materiałami i
    zaworami

  • 32. Data: 2012-04-03 07:02:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem skąd wziął takie koszty zwłaszcza w gazowni. Nie wiem ile mb
    > trzeba do podciągnięcia gazu. Myślę, że spokojnie można te koszty

    można sobei wodę grzac w saganie...

  • 33. Data: 2012-04-03 07:03:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Myślę że zawyżone sa pozycje koszt gazowni+koszt przyłacza cokolwiek
    > to znaczy.No i bezwzględnie zawyzony koszt pieca. Pisano tu
    > wielokrotnie nawet ne tak dawno i podawano konkretne modele kotłów za
    > 1500zł. Do samej CWU pewnei poniżej 1000zł dostaniesz.
    > Gość w hurtowni troche cwaniaczy moim zdaniem.

    ale nie do grzania wody w zasobniku 250l...

    mówisz o piecykach przepływowych do cw a nie kotle o mocy ok 20kw

  • 34. Data: 2012-04-03 07:26:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2012, 06:58:49 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > znaczy mówisz o piecyku przepływowym?

    Przeciez do samej CWU nie potrzebny super wypasiony kociol konensacyjny.
    >może i jechac by sie opłaciło ale
    > potem jechać do naprawy by sie nie opłaciło. :)
    warancja jest producenta wiec serwis bylby lokalny;)

  • 35. Data: 2012-04-03 07:28:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2012, 07:01:25 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > kocioł gazowy za 3000 to raczej dość normalna cena za kocioł kondesacyjny z
    > dolnej półki.

    Do samej CWU?

  • 36. Data: 2012-04-03 09:18:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    on-

    >A widziałes jakie facet podal ceny 'przylacza i gazowni" i w jakiej cenie
    >piecyk do CWU mu zaproponowal?

    Akurat przylacze to mnie nie dziwi, rzeklbym, ze to normalna cena. Cena
    kotla pewnie obejmowala instalacje, zreszta w cennikach z kotlami nie ma
    takich rzeczy jak komin np. a to pare setek tez jest.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2012-04-03 09:27:40
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-02 16:32, ark_fx pisze:

    > Zgadza sie, do granicy mam przez droge jakieś 9 metrów ... i okolo 60m
    > przyłącza do domu...

    To może dogadasz się z nimi, że gazomierz będzie na budynku.
    Mi chcieli na początek podłączyć gazomierz na ścianie salonu.
    Nie zgodziłem się to powiedzieli, że podłączą do granicy. Na to się
    zgodziłem ale znalazłem im takie miejsce, że taniej wyszło im podłączyć
    na budynku w miejscu, które wskazałem.

    To co oni chcą, to jedno, co muszą to drugie. Zawsze można się dogadać.
    A ty jak masz 60mb od granicy to mam obawy czy te 2 tys. ci starczy

    Ariusz

  • 38. Data: 2012-04-03 10:09:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2012, 09:18:58 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Akurat przylacze to mnie nie dziwi, rzeklbym, ze to normalna cena.

    Nie wiem czy to aktualne ale w zeszłym roku opłata była zryczałtowana i było chyba
    tak:
    1500 zł za odcinek o długości do 15 m plus 65 zł za każdy dodatkowy metr
    >Cena
    > kotla pewnie obejmowala instalacje, zreszta w cennikach z kotlami nie ma
    > takich rzeczy jak komin np. a to pare setek tez jest.
    Jeśli kocioł dwufunkcyjny to tak, ale tu mówimy o grzaniuy CWU i tylko latem.
    Pal licho sprzedawcę, ale wcale nie widze sensu inwestowania 9000zł dla potrzeb TYLKO
    CWU latem.
    Grzałka do bojlera kosztuje stówe pewnie, niew wiem ile CWU będzie zużywał autor
    postu ale pewnie więcej jak 150zł by nie zapłacił za grzanie pradem. Pompą ciepła
    będzie 3 razy taniej czyli 100zł oszczedności przez 6 miesięcy(w pozostałych
    miesiącach i tak trzeba grzac chałupe więc CWU jest nijako przy okazji) czyli zwrot
    tej pompy po min 10latach.

  • 39. Data: 2012-04-03 10:27:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie zgodziłem się to powiedzieli, że podłączą do granicy. Na to się
    > zgodziłem ale znalazłem im takie miejsce, że taniej wyszło im podłączyć na

    to ze ci sie udało to fajnie, ale jesli oni podlegaja pod prawo energetyczne
    (a chyba tak) to maja ci doprowadzic gaz do granicy posesji. I to oni
    decydują o tym gdzie doprowadzą - wiadomo ze tam gdzie im bedzie najtaniej.
    Im, nie tobie.

    b.

  • 40. Data: 2012-04-03 10:45:42
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.04.2012 13:45, robertr pisze:

> [...]
    > dziennie intensywnie wietrzy dom - zamiast tego możesz 2 razy dziennie
    > włączać pompę. Zależność jest prosta ciepło tracone z wentylacji jest
    > na ogół większe od ciepła do CWU. Inaczej też działa - nie ma ludzi w
    > domu - nie ma potrzeby na jedno i drugie. Musisz jedynie zadbać o
    > nawiewy w domu w odpowiednich miejscach - jak włączy się pompa
    > powietrze powinno przechodzić przez cały dom. Wylot zimnego na
    > zewnątrz.
    >
    > PS
    > Sam mam PC do CWU od ponad roku i jestem bardzo zadowolony.

    A jak by dobrze pokombinować, to i taką bardzo "lajtową" klimę na lato
    można zrobić, wystarczy ino wentylator odwrócić...