  • 11. Data: 2012-09-21 16:22:50
    Temat: Re: Gazowe CO przy braku wody
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Sep 2012 16:14:59 +0200, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > Albo jeszcze inny pomysł - tylko jedna beczka jako źródło wody za to
    > umieszczona kilka metrów wyżej. Czy takie grawitacyjne ciśnienie
    > wystarczy bo coś poleciało z kranu? Wydaje mi się że tak się kiedyś
    > robiło, ale nie jestem pewien czy czegoś nie uprościłem.

    Standardowe rozwiązanie w irlandzkim budownictwie. Zbiornik gdzieś na
    strychu, podejrzewam, że napełniany podobie jak spłuczka w kiblu, a dalej
    leci już grawitacyjnie.
    Tylko jak go napełniać jak nie ma wody?

    RobertP.

  • 12. Data: 2012-09-21 18:22:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba się źle wyraziłem. Odpalenie będzie już chyba na stałe, ale z uwagi
    > na gwarancję zrobi to serwisant producenta.

    Kociol ma mozliwosc wylaczenia wogole podgrzewania wody zasobnika. Robi sie
    to albo w parametrach pracy samego kotla, albo w sterowniku o ile taki
    wystepuje, ustawia sie ladowanie zasobnika oddzielna pompa. Na wszelki
    wypadek lepiej przestawic jedno i drugie, organoleptycznie potwiardzajac
    zmiany. Innym wyjsciem jest dobranie opornika o mniejszej rezystancji niz
    czujnik temp. baniaka, ktorego charakterystyka powinna byc podana w
    instrukcji obslugi. W ten sposob kociol bedzie oszukiwany. Byc moze pomoze
    zwykle odlaczenie czujnika temp.
    Mozliwosci jak widac troche jest.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2012-09-21 22:39:01
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Kociol ma mozliwosc wylaczenia wogole podgrzewania wody zasobnika. Robi
    > sie to albo w parametrach pracy samego kotla, albo w sterowniku o ile taki

    W Junkersie akurat sprawa jest banalna. Odpięcie czujnika c.w.u sprawia, że
    kocioł deaktywuje funkcję ogrzewania zasobnika.

  • 14. Data: 2012-09-22 00:11:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "RobertP." napisał w wiadomości grup

    > Standardowe rozwiązanie w irlandzkim budownictwie. Zbiornik gdzieś na
    > strychu, podejrzewam, że napełniany podobie jak spłuczka w kiblu, a dalej
    > leci już grawitacyjnie.

    Tak mi się właśnie wydawało, że wyspiarze mają podobne rozwiązanie.

    > Tylko jak go napełniać jak nie ma wody?

    A to już najmniejszy problem. Wodę sobie może skądś przywozić tak jak teraz
    w beczce. Do tego jakaś małą pompka i wąż ogrodowy by tę wodę dostarczyć na
    piętro do zbiornika. Ja np. do wypompowywania wody w trakcie budowy używałem
    pompki montowanej na wiertarkę. Pompka ta miała dwa szybkozłącza pasujące do
    złączek na wężach ogrodowych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-09-26 12:03:46
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 21.09.2012 10:22, Ergie wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > A co z zasobnikiem zalać go wodą czy pozostawić pusty?

    Ja mialem odbior mojego Junkersa przy pustym, niepodlaczonym zasobniku.
    Musisz pamietac, aby odlaczyc czujnik CWU z plytki.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z