  • 1. Data: 2010-06-15 08:30:53
    Temat: Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    Zdecydowaliśmy się z żoną zlecić firmie wybudowanie dla nas domu.
    Firma ma własne działki i za własne pieniądze buduje domy. Takie
    warunki nam odpowiadają bo w tym czasie będziemy mieli szanse na
    sprzedaż naszego mieszkania.
    Zbudowała już kilka domków na nowo powstającym osiedlu.

    Wybraliśmy domek dość mały :
    http://www.projekty.domow.pl/katalog/index.php?Actio
    n=Project&ProjectID=1820

    Ale na nasze potrzeby wystarczający.

    Nie ukrywam że cena jest dość atrakcyjna (320tys) za stan
    developerski , wraz z działką 1000m2.

    STANDART WYKOŃCZENIA :

    Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
    - ławy z zbrojonego betonu B20
    - fundamenty oraz płyta fundamentowa z betonu B15

    -wylewka tarasu do 20 m2

    -wylewka schodów frontowych

    Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    - suporeks o grubości 25 cm
    - warstwa styropianu o grubości 12 cm
    - siatka i szpachla
    - tynk w kolorze białym
    - wewnątrz tynk maszynowy gipsowy

    Jastrych na parterze
    - podłoże betonowe
    - izolacja
    -warstwa styropianu grubości 8 cm
    -warstwa wylewki cementowej (jastrych)

    Stropodach
    - konstrukcja drewnianej więźby dachowej
    - folia paroprzepuszczalna
    - łaty i kontr łaty drewniane
    - dachówka ceramiczna
    - sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
    stalowych,
    -ocieplenie stropu wełną mineralną grubości 15 cm
    - rynny półokrągłe i rury spustowe z tworzywa
    - podbitka dachu wykonana z paneli PCV

    Okna i drzwi
    - profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
    - okna i drzwi tarasowe posiadają mechanizm obrotowo-uchylny
    - drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
    - brama garażowa segmentowa unoszona w kolorze stolarki okiennej
    - parapety wewnętrzne PCV

    Instalacja elektryczna
    - kompletna instalacja elektryczna
    - rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
    - włączniki i gniazdka elektryczne
    -biały montaż

    Instalacja grzewcza
    - piec dwu funkcyjny na eko-groszek
    - ogrzewacz wody 80 litrów wyposażony w grzałkę 230V
    - grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
    - ogrzewanie podłogowe w łazience, kuchni, przedpokój
    - grzejnik drabinkowy w łazience

    Instalacja wod-kan
    - własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
    - zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
    -wyprowadzenie punktów wod-kan

    Wykończenie wnętrza
    - ściany i sufity w pomieszczeniach przygotowane do malowania
    - płytki gresowe w kotłowni

    Zależy mi aby dom był jak najcieplejszy , bo wiadomo , później będą
    niższe koszty utrzymania.
    Jednakże chciałbym znaleźć kompromis pomiędzy zyskiem ciepła a
    kosztami "inwestycji".

    Gdzie warto docieplić ten dom i do jakiej warstwy ocieplenia ?
    Nie chce przeginać , bo rozumiem że czym grubsze ocieplenie tym dom
    oszcżedniejszy , ale nie zawsze zastosowanie super grubego ocieplenia
    będzie miał sens ... ekonomiczny i nie wiadomo czy "inwestycja" w tak
    grube ocieplenie kiedykolwiek się zwróci ...

    Domek nie ma poddasza użytkowego. Dach będzie zabezpieczony tylko
    folią. Nie będzie tam żadnego ocieplenia. Czy w przypadku gdy poddasze
    nie będzie zupełnie użytkowane ani ogrzewane warto ocieplać dach , czy
    zamiast tego lepiej ocieplić sufit ?

    Czy warto w przypadku takiego domu ładować się w okna trzyszybowe
    (U=0,6) czy starczy okna dwu szybowe (U=1.1) ? No chyba że są jeszcze
    cieplejsze niż U=1.1 okna dwuszybowe ...

    Jaka powinna być instalacja jakbym chciał ogrzewać dom piecem na
    ekogroszek zamiast ogrzewania domu piecem na ekogroszek - ogrzewać
    kominikiem ?

    Wiem że na pewno najlepiej samemu by było zbudować dom i itd , ale
    niestety nie mam tylu pieniędzy aby całość od razu wyłożyć , a nie
    mamy możliwości aby przez pół roku - rok mieszkać gdzieś indziej , a
    te warunki jakie oferuje tamta firma jest dla mnie optymalna ...

    Pilne !

    Dzieki !

  • 2. Data: 2010-06-15 08:40:12
    Temat: Re: Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-06-15 10:30, kaszpir pisze:
    > -ocieplenie stropu wełną mineralną grubości 15 cm

    Tu na pewno więcej.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-06-15 08:41:28
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ocieplenie wg. projektu jest zrobione na poziomie minimum:
    - sciany 12cm styro - to jest wyliczeniowe minimum, po przekroczeniu
    ktorego nie ma duzej roznicy w przewodnosci. Od biedy moze byc, obecnie
    wszyscy daja 15cm, ale 12 nie bedzie tragedia tym barzdziej ze suporeks
    cieply jest.
    - strop 15cm welny to malo. 20-25cm to taki obecny standard.
    - podloga 8cm, od biedy moze byc. Ja mam 9cm i ogrzewanie podlogowe
    akumulacyjne. Trzeba pamietac ze ziemia tez grzeje
    - Okna 3-szybowe beda bardzo drogie.. lepiej przyjzec sie jakiej firmy
    sa te w proponowanym wykonaniu. Wazne aby byly solidne i duzej firmy.
    Cena faktycznie interesujaca. Jaki to rejon polski?
    S.

  • 4. Data: 2010-06-15 08:43:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >mamy możliwości aby przez pół roku - rok mieszkać gdzieś indziej , a
    >te warunki jakie oferuje tamta firma jest dla mnie optymalna ...

    Gdzie bedziesz ekogroszek czy inny opał trzymał?
    Kotłownia 4mkw to chyba nawet kocioł z podajniekiem sie nie zmieści.
    2 mikroskopijne łazienki to troche bez senu moim zdaniem

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-15 08:53:41
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    kris napisał(a):
    d.googlegroups.com...

    > Gdzie bedziesz ekogroszek czy inny opaďż˝ trzymaďż˝?
    > Kot�ownia 4mkw to chyba nawet kocio� z podajniekiem sie nie zmie�ci.
    > 2 mikroskopijne �azienki to troche bez senu moim zdaniem

    Wiesz obecnie mamy mieszkanie 65m2 i jedną łazienkę i dajemy radę.
    Tutaj będą dwie.
    Opał będę trzymał w kotłowni i resztę w garażu (garaż ma prawie
    30m2) ..

    A jak zabraknie , to po prostu będę woził ...

    Po prostu stwierdziliśmy że nie zależy nam na wielkich przestrzeniach
    bo potem trzeba je ogrzać i posprzątać ...

    Po prostu projekt pod nasze potrzeby ...

  • 6. Data: 2010-06-15 08:56:44
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Sebastian Sawicki napisał(a):
> [...]
    > sa te w proponowanym wykonaniu. Wazne aby byly solidne i duzej firmy.
    > Cena faktycznie interesujaca. Jaki to rejon polski?

    Kujawsko-pomorskie.
    Lokalizacja - mała wioska :)
    Plus taki że nie aż tak daleko od miasta

    Czyli rozumiem że najlepiej zwiększyć ocieplenie stropu , tak do
    20-25cm ...

    Reszta od "biedy" może być i wielkiego sensu nie ma aby je na "siłę"
    mocniej ocieplać ?

  • 7. Data: 2010-06-15 09:10:15
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    qb.googlegroups.com...

    >Wiesz obecnie mamy mieszkanie 65m2 i jedną łazienkę i dajemy radę.

    Ale dom kupujesz aby sobie "polepszyć" przeciez

    >Tutaj będą dwie.

    Ale dwie mikroskopijne.
    Wolałbym jedna wieksza i ew wc+ umywalka w drugiej. Ta łazienka 2,95mkw z
    prysznicem to bez sensu

    >Opał będę trzymał w kotłowni

    Na 4 mkw?
    A kocioł gdzie wtedy?

    i resztę w garażu (garaż ma prawie
    >30m2) ..

    To zapomnij ze zmiescisz tam samochód. chociaz garaz moim zdaniem nie jest
    konieczny. W Twoim przypadku w "garazu" trzynałbys opał + kosiarke i inne
    graty.
    Jeśli juz to w Twoim przypadku kazałbym przerobić garaz na kotłownie+ skąłd
    opału+ pomieszczenie na inne graty których w domu trochę się nazbiera

    >A jak zabraknie , to po prostu będę woził ...

    Tak łatwo sie mówi.
    Nie wiem czy do przyjemniości należy wożenie codziennie worka wegla

    >Po prostu stwierdziliśmy że nie zależy nam na wielkich przestrzeniach
    >bo potem trzeba je ogrzać i posprzątać ...

    Nie neguje wielkości samego domu ale brak kotłowni i pomieszczenia
    gospodarczego i wielkośc łazienek

    >Po prostu projekt pod nasze potrzeby ...

    ;))

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-06-15 09:14:31
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 15.06.2010 10:56, kaszpir wrote:

    > Reszta od "biedy" może być i wielkiego sensu nie ma aby je na "siłę"
    > mocniej ocieplać ?
    pod warunkiem że będzie dobrze wykonane. To jest największy minus budowy
    domu przez developera, nie jesteś w stanie nadzorować pracy, wyłapać
    wszystkich fuszerek i zmusić developera do poprawek.

    Poz tym jak wspomnieli już inni, poważnie zastanów się nad miejscem na
    opał, ewentualnie czy jest możliwość zapięcia gazu.
    Był tu kiedyś ktoś, kto chciał opał trzymać na poddaszu...
    Na sezon będziesz potrzebować dobrych kilka ton opału, przekłada się to
    na kilka m3 takie pomieszczenie 2x2m^2 wypełnione prawie po sufit to
    minimum. Dowozić po trochę nie ma sensu bo na transporcie popłyniesz.

    Jak chcesz trzymać opał w garażu to od razu zrezygnuj z jego podstawowej
    roli, jak zapakujesz tam rower, kosiarkę, meble ogrodowe, parę pudeł z
    rzeczami "przyda się" no i ten opał to autem tam nie wjedziesz nigdy w
    życiu.

  • 9. Data: 2010-06-15 09:22:50
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 15.06.2010 11:14, Rafał wrote:
    > Był tu kiedyś ktoś, kto chciał opał trzymać na poddaszu...

    Teraz patrze i widzę że to Ty byłeś:)

  • 10. Data: 2010-06-15 09:22:53
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jak zapakujesz tam rower, kosiarkę, meble ogrodowe, parę pudeł z rzeczami
    > "przyda się"

    Na takie rzeczy można postawić drewnianą szopę gdzieś na terenie działki.

    Pozdr.
    www.elipsa.info