  • 21. Data: 2009-02-19 13:00:58
    Temat: Re: Gdzie kupujecie tanio dachówke ?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote:
    > czemu nie pomyślałeś o tym przed budową?
    >
    > przecież projekty i takie i takie były już wcześniej
    >
    > zawsze mnie zastanawiało dlaczego ludzie budują domy parterowe z kopertą
    > (dach 4 spadowy) z nieużytkowym poddaszem
    >
    > Doszedłem do jednego wniosku
    > takie domy budują ludzie z "bloków" dla których 100m kw. na projekcie to
    > pałac przy wcześniejszym M ilestam wiec wydaje im się ze szkoda kasy na
    > zabudowę poddasza.
    >
    > mylę sie czy moja teoria sie potwierdza???

    Chyba masz rację. Mój sąsiad wybudował sobie parterówkę, poddasza na razie
    nie wykańcza (a po wykończeniu i tak tam będzie jedno pomieszczenie).
    Zrezygnował także z garażu. W zeszłym roku kupił sobie kosiarkę, trochę
    narzędzie ogrodowych i pojawił się problem przechowywania tego.
    Wkrótce na działce stanął więc blaszany garaż na kilkunastu bloczkach
    betonowych z podłogą z palet... Szkaradztwo niesamowite.
    Sąsiad to typowy mieszczuch z blokowiska.
    Wśród moich znajomych również panuje opinia, że jeśli budować dom to do
    100-130m2 max. Nikt nie pomyśli o tym, że miotłę i łopatę do odśnieżania
    trzeba gdzieś trzymać, miejsce na kosiarkę też gdzieś musi być... Do tego
    kotłownia, skład opału, suszarnia... Rowery, wózki dziecięce dobrze jest
    trzymać pod dachem...
    W blokach są wspólne wózkownie, suszarnie, do tego zwykle są piwnice,
    niektórzy mają garaże. W domu trzeba mieć wszystko swoje i niestety parę
    metrów to zabiera.

    --
    Bartek

  • 22. Data: 2009-02-19 16:41:09
    Od: a...@g...com

    On 19 Lut, 13:05, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    [...]
    > czemu nie pomyślałeś o tym przed budową?
    >
    > przecież projekty i takie i takie były już wcześniej
    >
    > zawsze mnie zastanawiało dlaczego ludzie budują domy parterowe z kopertą
    > (dach 4 spadowy) z nieużytkowym poddaszem

    Ale Wolim wcale nie napisal ze zbudowal parterowke z nieuzytkowym
    poddaszem, tylko ze ma niska scianke kolankowa (jak ja!) i dlatego ma
    duzo mniej miejsca niz jakby zbudowal dwuspad. Typowa parterowka (moje
    marzenie) to dach 20st i przy niskiej sciance tam nie ma wogole
    miejsca na nic innego jak maly stryszek :)

    > Doszedłem do jednego wniosku
    > takie domy budują ludzie z "bloków" dla których 100m kw. na projekcie to
    > pałac przy wcześniejszym M ilestam wiec wydaje im się ze szkoda kasy na
    > zabudowę poddasza.

    Nie mozesz generalizowac! Ja sobie wybudowalem koperte z bardzo niska
    scianka z paru powodow. Po pierwsze mam piwnice 140m2 i parter 140m2,
    wiec na cholere mi jeszcze pelne kolejne 140m2 na gorze? ;) Po drugie
    gore przeznaczam dla dzieci (2 pokoje + lazienka). Dzieci male
    przeciez sa, jak zaczna siegac sufitu to kaze znalezc zony / mezow i
    wypad ;)))))) Po trzecie mam dzieki temu pusta sciane kolankowa na
    ukrycie instalacji. Po czwarte wyglad koperty a dwuspadu.. No - prawie
    taki sam.. Prawie! ;) Mimo 25cm scianki kolankowej i kata nachylenia
    35st. - przez to ze dom jest calkiem rozlozysty na gorze powstaly dwa
    naprawde fajne pokoje (jeden cudny - po podlodze bedzie mial z 40m2 :)
    i lazienka. Wystarczy! Ogladalem u sasiadow poddasza ze sciankami 1 -
    1,5m i coz - pokoje sa jak na pietrze, duze, ustawne. Jak ktos TYLE
    miejsca potrzebuje to niech tak buduje :) A wogole to niech kazdy
    buduje jak woli, w koncu kazdy z nas ma inne wymagania ;) Ja mieszkam
    sam z zona + w planach dwojka dzieci, sasiad bedzie mieszkal z
    tesciami - inne potrzeby, inne domy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2009-02-19 17:01:47
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    > buduje jak woli, w koncu kazdy z nas ma inne wymagania ;) Ja mieszkam
    > sam z zona + w planach dwojka dzieci, sasiad bedzie mieszkal z

    Pozwolę sobie dorzuć trzy grosze. W sumie jedno słowo - proporcje.
    Widziałem śliczne projekty, które po dorzuceniu pustaka czy dwóch
    zrobiły się zwyczajnie brzydkie. Mój projekt z założenia jest prosty
    (jak ktoś pyta jak wygląda, odpowiadam, że jak stodoła - moją żona, że
    jak mazurska chata). Gdybym podniósł ściankę musiałbym zmienić kąt
    nachylenia dachu i wyglądałoby to okropnie. Dom wg mnie to połączenie
    funkcjonalności i estetyki za określoną sumę.

    pozdrawiam
    rafał

  • 24. Data: 2009-02-21 15:54:37
    Od: "Tomasz Rudnicki" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jowar <m...@o...pl> napisał(a):

    > Gdzie można kupić tanio dachówkę na dom ?
    > jakie są wasze typy ?
    > Gdzie najtaniej z waszych obserwacji ?

    sesli jestes z slaska albo opolskiego to napisz
    tomek @ baborow com

    w wolne miejsca kropki bez odestepu