  • 11. Data: 2010-04-11 11:16:16
    Temat: Re: Gdzie najlepiej umiescic gniazda do odkurzacza centralnego?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 11 Kwi, 12:10, "Tmek" <g...@o...pl> wrote:

    > Ok, a co w sytuacji kiedy ta rura w scianie sie zapcha, jak z utrzymaniem
    > tego w czystosci? Przeciez to sa o wiele dluzsze odcinki niz gora 2m weza do
    > odkurzacza? Rure od odkurzacza mozna umyc w srodku, tu tego raczej nie.

    To nie ma prawa się zapchać, jeśli jest dobrze zrobione. Przy
    prawidłowym doborze komponentów, "wąske gardło" stanowi samo gniazdko
    (czy też raczej kolanko podejściowe za nim) i w tym momencie jeśli
    cokolwiek ma nam w rurze utknąć, to właśnie tam. A jak dalej przejdzie
    to już poleci a zatrzymać się już nie będzie miało gdzie i jak. Jeśli
    instalacja jest dobrze zrobiona, oczywiście...

    J.

  • 12. Data: 2010-04-11 18:37:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Ok, a co w sytuacji kiedy ta rura w scianie sie zapcha, jak z utrzymaniem

    A co w sytuacji gdy zapcha sie kanalizacja ? Burzy sie dom ? Nie. Przepycha spirala
    :)

  • 13. Data: 2010-04-11 20:36:18
    Temat: Re: Gdzie najlepiej umieścić gniazda do odkurzacza centralnego?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    On 10 Kwi, 15:05, "Tmek" <g...@o...pl> wrote:

    >Nie wiem co jeszcze ale dla mnie same zalety. Instalacja to ~300 pln,
    >jednostka centralna ok 2-2,5k pln.
    http://www.allegro.pl/item979966952_odkurzacz_centra
    lny_profi_30_5_lat_gwarancji.html

    A takie cos np. Co tu brakuje że kosztuje tylko 700zł?

    >Ja mam trzy gniazda na kazdym pietrze - w mniejwiecej centralnym
    >miejscu. Rura 9m dojde do kazdego zakamarka.

    To tak jak ja: gniazdo na parterze, gniazdo na piętrze+garaż(gniazdo w
    jdnostce centralnej)
    Układ pomieszczen mam tak dobry że starczyło 8 metrów instalacji(4m z garażu
    na piętro i ok 4 metrów z garażu na korytarz na parterze.
    Jednostki centralne jeszcze nie mam. Czekam az aktualnie uzytkowany
    tradycyjny odkurzacz(elektroluks mondo-super sprzęt działa juz 7
    rok)wyzionie ducha.

    Kris

  • 14. Data: 2010-04-12 08:32:58
    Temat: Re: Gdzie najlepiej umie?cić gniazda do odkurzacza centralnego?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Powiedzcie z do?wiadczenia gdzie najlepiej umie?cić gniazda do odkurzacza
    > centralnego?
    >
    > Gdzie spisuj? się oki, spełanij? swoje zadania a gdzie s? praktycznie nie
    > uzywane.
    >
    > Pytam, bo widze że większo?ć montuje na korytarzu, ale czy ciaganie ich za
    > winkiel do pomieszczeń, przez jedne drzwi drugie itd. jest wygodne? czy
    > nie niszcz? się oscierznice?
    >
    > Pozdrawiam

    tzw szufelki w kuchni i przy wjeściu

    gniazda w centrum budynku ale w takich odległościchach żeby wąż dostał w
    najdlaszy zakątek. u mnie wyszło 2 gniazda na dole( w centrum mam hol więc
    sa na jego końcach) i jedno u góry.

    jedno gniazd założyłem też bezpośrednio przy odkurzaczu

    pzdr
    Piotr

  • 15. Data: 2010-04-12 09:54:00
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Jako pięcioletni użytkownik takiego odkurzacza:

    - dwa gniazda na dole (do opędzenia ok 100 m2)
    takie na rurę
    - jedno gniazdo na górze (na ok 60 m2)
    - gniazda 'specjalne' w kuchni i wiatrołapie
    (żeby nie wyciągać rury przy każdym zamiataniu
    - wystarczy kop żeby się włączył odkurzacz
    i wessał okruchy/piasek z okolicy gniazda)
    - gniazdo 'robocze' (bez obudowy) na rurę w garażu
    przy jedn. centralnej.

    Moja rura ma ok 7-8 m długości i gniazda są tak
    ułożone, by obsługiwały cały dom (oraz auto ;).
    Nie ma możliwości zapchania się systemu 'w ścianie'
    przy normalnym użytkowaniu - wąskie gardło to końcówka
    rury wtykana do gniazda - to co przejdzie przez rurę
    przejdzie też przez instalację w ścianie.

    Odkurzacz centralny jest istotnie cichszy od zwykłego,
    ale na bezszmerowe odkurzanie w nocy (w sensie że nie
    obudzi) to raczej nie liczcie ;).

    U mnie pojemnik na śmieci opróżniam raz na 1-1,5 roku.

    Pozdumowując - jestem zadowolony z zakupu i użytkowania,
    a przy ew odsprzedaży domu (nie planuję) jak komuś się
    pojawią dylematy co do zasadności/szkodliwości odkurzacza,
    to można je rozwiązać w 2 minuty (tyle chyba będzie razem
    trwało szczelne zaklejenie pokryw gniazd Kropelką).
    Janusz Pawlinka