  • 11. Data: 2009-04-02 16:14:41
    Temat: Re: Gdzie w oknie dać folię paroprzepuszczalną?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    news:gr2108$d3t$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gr1ns2$jg5$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Nie wiem, gdzie folię, ale taśmę daje się paroszczelną od środka
    > pomieszczenia, a paroprzepuszczalną od zewnątrz. Chodzi o to by para z
    > pomieszczenia nie dostawała siędo przestrzenie między ramą okna, a murem.

    A murem to ta para pod tasma sie nie dostanie??

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-04-03 07:01:06
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > A murem to ta para pod tasma sie nie dostanie??

    Tyle co się dostanie murem to spokojnie się wydostanie przez taśmę
    paroprzepuszczalną na zewnątrz.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-04-03 09:42:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tyle co się dostanie murem to spokojnie się wydostanie przez taśmę
    > paroprzepuszczalną na zewnątrz.

    Murem dostanie sie powierzchnia styku ok. 7cm, miedzy oknem a sciana piany
    jest ok. 1cm. Warto by moze policzyc jak istotny to udzial.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-04-03 11:09:58
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Murem dostanie sie powierzchnia styku ok. 7cm, miedzy oknem a sciana piany
    > jest ok. 1cm. Warto by moze policzyc jak istotny to udzial.

    Możma (jak ktoś potrafi), ale po co? Rozwiązanie z taśmami działą dobrze
    (czego nie można powiedzieć o samej pianie), kosztuje grosze więc IMO nie ma
    co się zastanawiać tylko tak robić.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 15. Data: 2009-04-03 12:03:27
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Możma (jak ktoś potrafi), ale po co? Rozwiązanie z taśmami działą dobrze
    > (czego nie można powiedzieć o samej pianie), kosztuje grosze więc IMO nie
    > ma co się zastanawiać tylko tak robić.

    Zaprawa się trzyma folii??? U mnie spada

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2009-04-03 12:22:41
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    wiadomości news:gr4uff$ehm$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    >
    > Zaprawa się trzyma folii??? U mnie spada

    Nie wiem ja u siebie mam listwy drewniane, a u innych widziałem z zewnątrz
    zakryte styropianem (na to siatka i tynk), a od środka specjalna listwa do
    tynku gipsowego.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 17. Data: 2009-04-03 12:28:47
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    >
    > Zaprawa się trzyma folii??? U mnie spada

    Przyklej na FIX-ALL jeśli masz kłopot.

  • 18. Data: 2009-04-03 15:52:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > (czego nie można powiedzieć o samej pianie), kosztuje grosze więc IMO nie

    Z ciekawosci dzis w firmie obejzalem okna i drzwi wejsciowe. Budynek
    budowany ponad 10 lat temu, okna jakies tanie wraz z montazem. miejsce styku
    ramy okiennej i glifu "zaciagniete" chyba akrylem. Zadnych pekniec, odspojen
    czy grzybow w tym miejscu. Nic, doslownie zadnych sladow rozszezalnosci
    okien i drzwi w jakichs kosmicznych wielkosciach, wszystko wyglada tak jak
    po zamontowaniu. Drzwi wejsciowe ciezkie i otwierane setki razy dziennie,
    zadnych sladow oslabienia miejsca polaczenia ze sciana. Wszystkie ogladane
    okna sa od poludnia, wiec nagrzewanie latem jest najwieksze, okna
    plastikowe. W mieszkaniu gdzie mieszkam przy czesci wymienionych okien jest
    tak samo, w nowym domu nie ma zadnych przewiewo czy przeciagow i jak dla
    mnie nie ma tematu. Teoria bardzo piekna, szkoda tylko, albo i dobrze, ze
    tak malo namacalna.
    Z logicznego punktu widzenia zgodze sie, ze montaz na sama piane to blad.
    Jak istotny i wielki to kazdego indywidualna sprawa. Dla mnie temat
    zakonczony. Nikt nie udowodnil, ze piana nie zawilgotnieje od strony sciany,
    a zawilgotnieje napewno nie mniej jak od glifu. Gdzie tu cud metoda to
    wybaczcie nie wiem.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-04-03 16:06:29
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > zakonczony. Nikt nie udowodnil, ze piana nie zawilgotnieje od strony
    > sciany, a zawilgotnieje napewno nie mniej jak od glifu. Gdzie tu cud

    Tak ale już było tyle powiedziane, że człowiek mający zakładane okna wczoraj
    mógł je mieć zamontowane zgodnie z zasadami sztuki, a dał się zapianować
    zamiast zakotwić i uszczelnić dobrze.