  • 21. Data: 2010-03-22 21:15:20
    Temat: Re: Gdzie w sieci kupic wklad do kominka?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    news:3a0f047b-128e-4907-a85c-

    > Kominki z kratek sa OK! Mam Zuzie 15kW / 12kW z plaszczem wodnym i
    > sobie chwale. 18kW to sporo - ja mam 12kW mocy plaszcza i spokojnie da
    > sie nagrzac caly dom.

    Witam Cie Adamie. :-)
    Twoje 12kW to chyba wiecej jak powietrzne 18kW. Nie chce mi sie sprawdzac,
    ale czy przypadkiem wodne nie beda mialy wiekszej sprawnosci?

    > Wykonanie kominka jak nalezy - mam nadzieje, ze
    > posluzy dlugo ;)

    No dzieki, Twoje zdanie jest dla mnie wazne tym bardziej, ze potwierdza inne
    opinie. :-)
    Gdzie swoj kupiles?

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-03-22 21:30:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Mar, 22:15, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Witam Cie Adamie. :-)

    Joł joł ;-)

    > Twoje 12kW to chyba wiecej jak powietrzne 18kW. Nie chce mi sie sprawdzac,
    > ale czy przypadkiem wodne nie beda mialy wiekszej sprawnosci?

    Kurcze nie wiem :) Moj ma temperature spalin rzedu 260st C, powietrzne
    chyba maja wiecej (wiec i wieksze straty / mniejsza sprawnosc) ale tez
    zwykle sa oferowane w wiekszych mocach. A ten moj i tak ma jedna z
    wyzszych temp. spalin posrod kominkow z plaszczem - szukalem wlasnie
    takiego z dosc niska moca plaszcza, a wiekszym paleniskiem (tak zeby
    polana 50cm wchodzily) i wyzsza temp. spalin (mniejsza ilosc
    plomieniowek odbierajacych cieplo) -> oszczedza komin, szyba sie tak
    nie syfi, a taka moc w zupelnosci mi wystarczy :)

    > No dzieki, Twoje zdanie jest dla mnie wazne tym bardziej, ze potwierdza inne
    > opinie. :-)
    > Gdzie swoj kupiles?

    www.kratki.com - bezposrednio u producenta, na tej stronie :) Dali
    maly rabacik i prezent w postaci wkladu letniego (taki pojemnik co do
    niego lejesz biopaliwo i sie pali ;D

    Wlasnie robie obudowe do niego. I tu tez ciekawostka, projekt mam
    taki:

    http://www.tapis.pl/kominki/obr/kominek-3.jpg

    Firmy chca za to 10-15 tys pln :-) :-) :-) Robie sam - wyjdzie mnie ok
    3k pln z wszystkim na gotowo, a calosc bedzie z marmuru Bianca Carrara
    i Nero Marquita - sam pociety i poklejony kamien to ledwo 2k pln ... W
    cenie jeszcze dodatkowo bede mial plytki z takiego samego marmuru
    dookola kominka.. Nie dajcie sie kroic !! ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2010-03-22 21:59:10
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >takiego z dosc niska moca plaszcza, a wiekszym paleniskiem (tak zeby
    >polana 50cm wchodzily) i wyzsza temp. spalin (mniejsza ilosc

    A no wlasnie. Szukam wiekszego wkladu, zeby wieksze rzeczy wkladac. :-) Moc
    powinna byc powyzej 10kW, ale im wieksza dziura, tym wieksze polana da sie
    upchnac. Nie trzeba przeciez grac na pelnej mocy.

    >Wlasnie robie obudowe do niego. I tu tez ciekawostka, projekt mam
    >taki:

    >http://www.tapis.pl/kominki/obr/kominek-3.jpg

    Nie no projekt super. Tyle, ze ja tego kamienia tam nie widze. To chyba
    zwykla biala gipsowka z kamieniem z boku co najwyzej. No ale kamien to
    kamien.
    Sam planuje cos takiego tylko jeszcze prostsze. Zwykla dziura w scianie i
    chyba nic poza tym. Inspiruja mnie strony Brunner'a, tylko na ich wklady
    chyba malo kogo stac.

    >Firmy chca za to 10-15 tys pln :-) :-) :-) Robie sam - wyjdzie mnie ok
    >3k pln z wszystkim na gotowo, a calosc bedzie z marmuru Bianca Carrara
    >i Nero Marquita - sam pociety i poklejony kamien to ledwo 2k pln ...

    Matko a skad Ty masz te nazwy kamieni?
    Dawaj foty z konstrukcji.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-03-22 22:11:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Mar, 22:59, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > A no wlasnie. Szukam wiekszego wkladu, zeby wieksze rzeczy wkladac. :-) Moc
    > powinna byc powyzej 10kW, ale im wieksza dziura, tym wieksze polana da sie
    > upchnac. Nie trzeba przeciez grac na pelnej mocy.

    Ano. Ja szczerze mowiac bralem jeszcze pod uwage zapotrzebowanie na
    cieplo i bufor jakim dysponowalem -> bufor 1000l i moc 12kW to jakies
    6-7h ciaglego palenia i bufor pelny - co by bylo przy 25kW ? :-) A
    kominek nie chce i nie bede traktowal jako tylko zrodlo ciepla ale
    przede wszystkim jako zrodlo nastroju - bezsensu byloby w srodku
    wieczornej imprezy gasic kominek, bo sie bufor zagrzal :D Te 12kW to
    takie optimum mi wyszlo.

    > Nie no projekt super. Tyle, ze ja tego kamienia tam nie widze. To chyba
    > zwykla biala gipsowka z kamieniem z boku co najwyzej. No ale kamien to
    > kamien.

    Bo tu akurat kamienia nie ma -> chodzi o ta dolna jasna plyte i
    "wneke" z ciemniejszej (brazowej). Tutaj to jest zrobione z chyba
    szczotkowanego aluminium malowanego w jakis fikusny sposob. Ladnie
    wyglada ale ja to sobie z kamienia zrobie - IMHO bedzie trwalsze i
    ladniejsze :)

    > Sam planuje cos takiego tylko jeszcze prostsze. Zwykla dziura w scianie i
    > chyba nic poza tym.

    :)

    > Matko a skad Ty masz te nazwy kamieni?

    Niezly szpan tak szastac nazwami marmurow nie ? haha ;) A tak naprawde
    to bylem u kamieniarza i przegladnalem z setke roznych i te dwa mi
    najbardziej odpowiadaja, a jednoczesnie sa ponoc dosc popularne :)
    Carrera jest biala z czarnym uzyleniem, a ten drugi odwrotnie - czarny
    z bialym uzyleniem. Ladnie wygladaja razem :)

    > Dawaj foty z konstrukcji.

    Na kamien jeszcze z 2 tyg poczekam, jak bede robil konstrukcje to
    obiecuje robic fotki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2010-03-23 00:17:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    q.googlegroups.com...

    > Ano. Ja szczerze mowiac bralem jeszcze pod uwage zapotrzebowanie na
    > cieplo i bufor jakim dysponowalem -> bufor 1000l i moc 12kW to jakies
    > 6-7h ciaglego palenia i bufor pelny - co by bylo przy 25kW ? :-)

    Zawsze mozesz mniej nalozyc i dac minimalny ciag. :-) Te 25kW to wartosc
    chyba maksymalna?
    A lepiej cale drzewo wkitrac z korzeniami. :-)

> [...]
    > przede wszystkim jako zrodlo nastroju - bezsensu byloby w srodku
    > wieczornej imprezy gasic kominek, bo sie bufor zagrzal :D Te 12kW to

    Mozna by go pewnie przyciszyc, ale jak bufor pelny to fakt, moze byc
    problem.

    Gore tez wykamieniujesz?

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-03-23 04:42:06
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Przy okazji, myslisz ze popielnik to rzecz na ktora warto zwracac

    Jesli jest - to trzeba zwrocic uwage jak sie go wyjmuje, czy producent nie
    uraczyl uzytkownika jakims rozwiazaniem podatnym na nieszczelnosc (popiol
    zamiast w popielniku - obok i pod kaseta popielnika plus lewe powietrze do
    spalania jesli kominek ma byc szczelny - to czesto wlasnie "tu" potrafi byc
    nieszczelny) czy zakleszczenie (niedopalony kawalek drewna wpada i blokuje
    wysuw popielnika).

    Jesli go nie ma - to chyba bardzo nieliczne konstrukcje i ta ktora widzialem
    bez popielnika - dziala b.dobrze. Ale gosc pali w tym b. dobry opał plus
    zapewne na pełnej mocy bez przymykania (drewno dla pelnej wydajnosci nalezy
    spalac z naddatkiem powietrza) - bo ten jego kominek to ma 5-6kW jakos tak.

    W Arysto jest np kratka chyba zeliwna bedaca rusztem spalania, ona lezy w
    szamocie ktory jest podfrezowany by wlazla i tworzyla z nim plaszczyzne. Pod
    kratką (po jej usunieciu) mamy kwadratowe wiaderko z uchwytem na popiol, w
    tej samej komorze jest dolot powietrza wyprowadzony (z zewnatrz). Zmiatasz
    popiol z paleniska przez kratke do wiaderka (bo czesc popiolu zawsze bedzie
    na palenisku a nie w popielniku, minimalnie ale zawsze), otwierasz tą
    kratkę, omiatasz boki (podfrezowanie) szamotu, wyciagasz wiaderko,
    wyrzucasz.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 27. Data: 2010-03-23 07:03:20
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Tak przegladam wlkady Supra i nie zauwazylem w zadnym szamotu. >Wklady
    > natomiast chyba wszystkie sa zeliwne.

    Nie wiem jak we wkladach Supra.
    Ale np inna fachowa firma ma takie konstrukcje jak:

    "Konstrukcja: korpus ze stali żarokwasoodpornej Corten A, żeliwny czopuch,
    podwójne - szamotowe i wermikulitowe - wyłożenie paleniska "
    ewentualnie:
    "korpus ze stali żarokwasoodpornej Corten A, czopuch i fasada żeliwne,
    szamotowe wyłożenie paleniska "
    ewentualnie:
    "korpus stalowy, wyłożenie paleniska szamotowe, żeliwna głowica
    odprowadzenia spalin "

    Takze jest jak mowisz: rozne firmy maja rozne rozwiazania. To powyzej to
    akurat wklady Dynamic - droga i porzadna konstrukcja. Jak widac korzystaja z
    zeliwa ale nie w konstrukcji samego paleniska/korpusu.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 28. Data: 2010-03-23 08:29:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Mar, 01:17, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Gore tez wykamieniujesz?

    Zastanawiam sie nad jakims kamieniem elewacyjnym, bo jasna gora z KG
    bedzie sie szybko brudzic :) Choc to przy jakiejs farbie lateksowej z
    gornej polki nie powinno stanowic problemu i dac sie zmyc.. Jeszcze
    nie wiem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.