  • 1. Data: 2012-07-31 21:02:25
    Temat: Gdzie warto mieszkać i się budować?
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Chciałbym stworzyć taką małą dyskusję na temat tego "gdzie warto żyć". Nie
    chodzi mi tu tylko o perspektywę "teraz", ale i przyszłośc 10 / 20 / 30 lat.
    Wiadomo, proroków nie szukam, ale ludzi z własnym zdaniem. Mam dzieci i
    chciałbym się przeprowadzić w miejsce, gdzie będzie się im dobrze żyło za 20
    lat.

    Aktualnie mieszkam na śląsku, lecz myślę, że zawsze byliśmy z tyłu i
    Katowice jako wizytówka nie przedstawia się tak atrakcyjnie jak inne
    największe miasta w Polsce. Pozatym widać stale zmniejszającą się ilośc
    mieszkańców śląska - ludzie po prostu stąd uciekają. Budują tu co nieco, ale
    wlecze się to wszystko i duże firmy nie chcą tak inwestować jak np. we
    Wrocław czy Warszawę. Może jakimś światełkiem dla śląska jest RAS i
    autonomia? A może to droga w przepaść.

    Planuję po cichu przenieść się w ciągu 2-3 lat do Warszawy, bo tam są dobre
    perspektywy - pracy sporo, miasto się rozwija. Da się znaleźć ciekawe
    miejsca, gdzie warto zamieszkać. Jest metro, dobra komunikacja - korki nie
    takie straszne więc.

    To tak na wstępie...

  • 2. Data: 2012-07-31 21:24:50
    Temat: Re: Gdzie warto mieszkać i się budować?
    Od: s...@g...com

    Najlepszym miejscem jest Skrzyżowanie A1 z A4 lub A2.
    Wszędzie będziesz mógł sie dostać w miare szybko.

    Kiedyś rozmawiałem z gościem który pracował w Wa-wie a był ze Śląska.
    "Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjeciu ale jak jest PROBLEM to tylko na nią
    możesz liczyć"

  • 3. Data: 2012-07-31 21:28:10
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym stworzyć taką małą dyskusję na temat tego "gdzie warto żyć". Nie
    Dziećmi się nie przejmuj, same pójdą gdzie będą chciały. Do Warszawy wołami
    mnie nie zaciągną. Lubisz całodobowy opętany pośpiech? Lubisz kilkugodzinne
    korki? Lepiej pomyśl gdzie byś chciał emeryturę spędzić i do tego trzeba
    dążyć. Katowice wcale nie są najgorszym miejscem na świecie. A tym metrem,
    rozbawiłeś mnie do łez :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 4. Data: 2012-07-31 22:08:54
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik vitek napisał:

    > To tak na wstępie...

    Widzę, że jesteś 'warszawoofilem'. To tam pewnie będzie Ci dobrze...,
    przynajmniej na początku.
    Mnie tam duże miasta nie kręcą, a zaliczyłem już kilkuletnie
    pomieszkiwanie w Krakowie i kilkunastoletnie na Śląsku... Uciekłem na
    wieś. Jest fajnie, ale i tu nie obywa się bez problemów... Lokalna
    społeczność bardzo specyficzna - ot wieśniactwo ze względu na stan
    umysłu, a nie miejsce zamieszkania hehe... sąsiednia wieś, to już
    zupełnie inni ludzie. Ale zwisa mi to, zatem nie narzekam.
    Jednak jak trafisz, to nigdy nie wiesz i najlepsze miejsce do mieszkania
    będzie zawsze sprawą bardzo indywidualną. Ja w mieście czuję się
    chory... cisza i przestrzeń to jest dla mnie 'to', ale Ty wolisz
    warszawę ;-), bo metro... a u nas kursują autobusy firmy 'v'... i to
    nawet całkiem regularnie, a korków nie ma wcale.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-07-31 22:35:05
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > dążyć. Katowice wcale nie są najgorszym miejscem na świecie. A tym metrem,
    > rozbawiłeś mnie do łez :)

    Możesz przybliżyć?

  • 6. Data: 2012-07-31 22:48:42
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Ja nie mieszkałem nigdy na wsi, choć spędziłem trochę czasu na wsi w domu,
    który wybudował ojciec, ale nigdy tam nie mieszkaliśmy (teraz mieszka
    siostra). Wieś jest dobra na wakacje, żeby odpocząć. A pozatym to trzeba
    życia i czuć to życie - myslę że spokój to będzie jak nas zakopią i to na
    wieki :D Moja siostra już na wsi dłużej być nie może i dobija ją ten spokój
    i brak życia, a dom stoi na Allegro :) Więc chyba takimi ludźmi po prostu
    jesteśmy...

    Zawsze lubiłem jak coś się dzieje, lubię jak jest dużo ludzi. Lubię życie i
    jestem zwierzęciem stadnym :-)
    Może dlatego ciągnie mnie do Warszawy i podejrzewam, że i Warszawa po czasie
    zrobi się dla mnie mała i pójdę znów gdzieś dalej do jeszcze większego
    miasta - już nie w PL :)

    Dobrze jest mieć działeczki trochę koło domu - na grilla i hamak. To muszę
    mieć obowiązkowo. Jakoś będę musiał pogodzić Warszawę z tymi wymaganiami
    (pali kieszeń).

  • 7. Data: 2012-07-31 23:27:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    vitek pisze tak:

    > Aktualnie mieszkam na śląsku, lecz myślę, że zawsze byliśmy z tyłu

    My z północy zawsze myśleliśmy że spijacie śmietanę ;)

    Moim skromnym zdaniem to najlepiej mieszkać gdzieś przy lotnisku żeby
    na piechotkę pojechać dwukółką. Odpada problem dojazdu i parkingu.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2012-07-31 23:44:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    vitek pisze tak:

    > Wieś jest dobra na wakacje, żeby odpocząć. A pozatym to trzeba
    > życia i czuć to życie - myslę że spokój to będzie jak nas zakopią
    > i to na wieki :D

    Sam bym tego lepij nie ujął. Mieszkałem na wsi 29lat i jak teraz
    przejeżdzam tamtędy to mnie na wymioty zbiera.

    Chciałbym pocisnąć drugie mieszkanie gdzieś w okolicy Gdańska.
    Strasznie mi się tam podoba i wielkość miasta w sam raz. Bliskość
    morza. Pażywiom uwidim.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2012-08-01 00:21:31
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "vitek" <v...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Aktualnie mieszkam na śląsku, lecz myślę, że zawsze byliśmy z tyłu i
    > Katowice jako wizytówka nie przedstawia się tak atrakcyjnie jak inne

    Mieszkać blisko cywilizacji i tepić "godonie" gwarą czy to Śląską czy
    Kaszubską.
    czyć języków obcych, ale to trzeba mieszkać blisko cywilizacji. Nie przenoś
    się na wieś bo zgniją ci :-)
    Będą miały dzieci łatwiejszy start w życiu. Prowadzać do szkół w mieście,
    tych lepszych, a na studia wysłac do Londynu.
    I to mówie zupełnie poważnie.

  • 10. Data: 2012-08-01 00:54:32
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

> [...]
    > Będą miały dzieci łatwiejszy start w życiu. Prowadzać do szkół w mieście,
    > tych lepszych, a na studia wysłac do Londynu.

    Nie przesadzaj z tym kierowaniem życiem dzieci. Można ich ukierunkować, ale
    nie słać do Londynu bo już będą pełnoletni i sami dokonają wyboru. Prawdę
    mówiąc studia to pic i sądzę, że ze studiów marny jest pożytek. Zrobią co
    chcą dzieci.

    A z tym tępieniem to nie wiem o co Ci chodzi. Ja umiem mówić po śląsku i po
    polsku, ale nie lubię wewnętrznie godki śląskiej. To tak jak większośc nie
    lubi języka niemieckiego, bo jest denerwujący ;-) Tak czy owak, nie jestem z
    tych co mosty palą za sobą i wiem skąd się wywodzę. Pozatym po śląsku godo
    może jedna na 200 osób tukej. ;P