  • 11. Data: 2013-11-04 20:26:59
    Temat: Re: Gdzie zsukac tresci normy?
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Uzytkownik "Budyn" <b...@r...pl> napisal w wiadomosci
    news:l58djd$433$1@speranza.aioe.org...
    > Uzytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > to jest w ogóle jakis absurd - platne obowiazujace przepisy. Moze i kodeks
    > karny tez powinien byc platny...

    Jak nie jest przywolana w rozporzadzeniu to nie jest obowiazujaca tylko do
    dobrowolnego stosowania.
    Ale nie chce mi sie sprawdzac rozporzadzenia czy ona tam jest.
    Nie zmienia to faktu ze pozostaje na pewno tzw wiedza budowlana

  • 12. Data: 2013-11-04 20:37:35
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "szary" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, wiem - dlatego tylko awaryjnie. Oczywiscie grzalki do bufora
    > montuje,
    > kwestia, ze w radiu juz straszyli ze II taryfa ma sie zmienic, w nocy
    > jak
    > dotychczas a w dzien duuzo drozej, zreszta prad jest b.niepewny
    > (cenowo i
    > awarie sieci).

    Jeżeli masz energię dwutaryfową to druga taryfa jest dużo tańsza od
    energii przy liczniku jednotaryfowym.
    W zamian za to przy energii dwutaryfowej, pierwsza taryfa jest droższa
    od energii jednotaryfowej.

    > Za ile mozna taki sensowny kupic?

    Zależy jakiej firmy i jakiej mocy. Cena zależy od wielkości kotła, ale
    na tą cenę ma także wpływ cena palnika, gdyż robi się je w określonych
    przedziałach mocy. W przypadku palnika Ekonergia
    http://www.palnik.com.pl/ produkowane są palniki 25kW, 35kW i 50kW.
    Osobiście preferuję włąśnie tą firmę http://ekoenergia.eu (tu masz przy
    okazji cennik http://ekoenergia.eu/?cennik,3 ) oraz jej sztandarowy,
    rewelacyjny kocioł http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-r-ceramik,7
    Samemu nawet kupiłem od nich kocioł o mocy 35kW z dodatkowym rusztem,
    ale w specjalnej, niskiej wersji http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-m,23 ,
    gdyż mam niską kotłownię.
    Póki co to jeszcze mój kocioł nie jest podłączony. Będę podłączał w tym
    tygodniu. Ale bardzo dobrze znam ich kotły i z czystym sumieniem mogę
    polecić.

    > czy mozna doklejac do ceglanego dymowy+spalinowy, pustaki systemowe
    > wentylacyjne?

    Oczywiście, że można, ale raczej powinny pracować niezależnie, czyli
    musi być pomiędzy nimi luka dylatacyjna wypełniona np. wełną mineralną.
    Tak zazwyczaj właśnie robią.

  • 13. Data: 2013-11-04 22:33:39
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    np. tej:
    "PN-B-10425:1989" - budowa kominow (musze sam sobie zaprojektowac z cegly
    calej, ehh)

    W internecie szukać... tylko wiedzieć co wpisać w wyszukiwarke... ;)

  • 14. Data: 2013-11-04 23:22:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > PN-B-10425:1989

    Pierwszy link Googla.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2013-11-05 09:30:15
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Ja bym jednak sugerował kocioł z żeliwnym podajnikiem retortowym i
    > żeliwnym palnikiem.
    > Obecnie jest to najwygodniejszy, a zarazem najtańszy sposób ogrzewania
    > węglem, gdyż w takich kotłach można palić najtańszymi paliwami (miał,
    > goszek i ekogroszek czeski), a także i biomasą (pelet, zboże, trociny,
    > zrębki drewna), czyli ekologicznymi paliwami odnawialnymi.

    Nie wiem jak jest z pozostałymi biopaliwami, ale do zboża retorta nie
    nadaje się. Podobno spieki blokują i niszczą retortę.

  • 16. Data: 2013-11-05 09:55:05
    Od: szary <s...@n...pl>

    Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Pierwszy link Googla.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    :) dzieki

    Swoją drogą - spotkałem kominiarzy przypadkiem, zapytałem o te 6cm, nie
    bardzo kojarzyli jakieś 12/6cm przegrody tzn. jakoś nie porzywiązywali uwagi
    ,w krótkiej rozmowie podkreślali natomiast że mają być szczelne.

  • 17. Data: 2013-11-05 10:09:42
    Od: szary <s...@n...pl>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > energii przy liczniku jednotaryfowym.
    > W zamian za to przy energii dwutaryfowej, pierwsza taryfa jest droższa

    Nie możemy się dogadać odrobinę, w radiu straszyli że ta I taryfa _ma_
    _wzrosnąć_ _bardzo_ _znacząco_, pytanie czemu redktorek kazał sobie mocno
    przemyśleć czy na pewno opłaci się nam 2 taryfy przy nowych stawkach - chcą
    by ludzie nie brali II taryfy? (bo to był: I pr.PR - czyli..PR).
    Kwestia że obok mam drugi dom - ojciec :), ja od niego I taryfe, a on II ode
    mnie :)) ?

    czyli po prostu ok. 8k. Eee, to chyba lepiej inwestować w jakie PC - albo
    tani piec za 2,5-3k + bufor, albo zmiana koncepcji.

    > Oczywiście, że można, ale raczej powinny pracować niezależnie, czyli
    > musi być pomiędzy nimi luka dylatacyjna wypełniona np. wełną mineralną.
    > Tak zazwyczaj właśnie robią.
    No właśnie: dylatacja -komin w kawałkach, ale w sumie chyba sie nie zawali,
    trochę zabawy w przejściu dachu będzie ? :)

  • 18. Data: 2013-11-05 11:01:58
    Od: "mcs" <...@...pl>

> [...]
    > uwagi
    > ,w krótkiej rozmowie podkreślali natomiast że mają być szczelne.

    Jak chcesz uzyskać odpowiedź, gdy nie wiesz o co pytać?
    Te 6 cm nie jest przypadkiem powiązane z odległością elementów palnych od
    przewodu dymowego?

    pozdrawiam
    mcs

  • 19. Data: 2013-11-05 12:52:12
    Od: szary <s...@n...pl>

    mcs wrote:

> [...]
    >>

    > Jak chcesz uzyskać odpowiedź, gdy nie wiesz o co pytać?
    > Te 6 cm nie jest przypadkiem powiązane z odległością elementów palnych od

    Może inaczej, nie chcę tu oczerniać kominiarzy, zapytałem przypadkiem
    spotkanych, wsiadających do samochodu i rozmowa była na chybcika - skoro nie
    szastali wymiarami w rozmowie, to uznałem że nie są głownym wyznacznikiem
    oceny komina.
    "Jak chcesz uzyskać odpowiedź, gdy nie wiesz o co pytać?"
    Pracujesz jako kominiarz - to Ciebie pytałem? Gdzie nie wiem o co pytać?

    Nie, w podanej normie p.3.5.5 (jak pamiętam) jest podane 12cm przegrody, a
    na końcu jest przypis o zmianach względem poprzeniej normy (z 69r?) i
    wymienione że były przegrody wentylacyjne 1/4 (6 cm) a teraz jest zmiana na
    1/2 (12cm) cegły.

    A palne to chyba było 30cm i 15 cm gdy jakoś tam specjalnie zatynkowane.

  • 20. Data: 2013-11-05 13:49:44
    Od: "mcs" <...@...pl>

> [...]
    > na końcu jest przypis o zmianach względem poprzeniej normy (z 69r?) i
    > wymienione że były przegrody wentylacyjne 1/4 (6 cm) a teraz jest zmiana

    Jak do Twojej odpowiedzi na post uzytkownika dodalem słowo "przegroda" to mi
    sie rozjaśniło ;-)
    Wg mnie to 1/4 cegły dotyczyło wyłącznie kominów wentylacyjnych. Wtedy cały
    komin trzeba zbudować na "wyższy kant", żeby przewiazania się zgadzały. Przy
    łączeniu w jeden komin przewodów wentylacyjnych i dymowych raczej nie do
    wykonania z przegrodą na 6 cm.

    pozdrawiam

    mcs