  • 1. Data: 2009-01-28 12:21:12
    Temat: Geodeta na budowie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Podpowiedzcie mi, doświadczeni, jak obecnie _zwykle_ wygląda obsługa
    geodezyjna budowy normalnego wolnostojącego domku i jak to najlepiej zrobić
    rozsądnie.
    Kiedyś geodeta o ile wiem przyjeżdżał raz, wbijał paliki, na jakimś słupku
    czy drzewie obok wyznaczał poziom "zero", robiło się ławy drutowe i potem
    począwszy od ław fundamentowych, skończywszy na ścianach wszystko się robiło
    do tychże ław drutowych, posługując się najnormalniejszym w świecie pionem
    oraz waserwagą.
    Obecnie jednak czytam na różnych portalach, że w skrajnych przypadkach
    geodeta niemalże mieszka w namiocie koło budowy, ponieważ co i rusz tyczy
    coś nowego i nie opłaci mu się do domu wracać. Składając do kupy wszystkie
    znalezione skrajności, byłoby to:
    - palikowanie obrysu budynku
    - tyczenie w wykopie ław fundamentowych
    - tyczenie na ławach ścian fundamentowych
    - tyczenie poziomu zero
    - tyczenie ścian na poziomie zero
    i tak dalej i tak dalej, nie jestem pewien, ale chyba szczyt więźby również
    geodeta wyposażony w sprzęt alpinistyczny powinien sprawdzić.

    I tu moje pytanie: co geodeta faktycznie powinien zrobić na budowie tak,
    żeby to miało sens zarówno ekonomiczny jak i "wykonawczy"? Albo inaczej, co
    standardowo wchodzi w skład pakietu "obsługa geodezyjna budowy"?

    J.

  • 2. Data: 2009-01-28 12:25:34
    Temat: Re: Geodeta na budowie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > I tu moje pytanie: co geodeta faktycznie powinien zrobić na budowie tak,
    > żeby to miało sens zarówno ekonomiczny jak i "wykonawczy"? Albo inaczej,
    > co standardowo wchodzi w skład pakietu "obsługa geodezyjna budowy"?

    Pzred rozpoczęciem budowy wytyczał obrys budynku(ławy) i po zakończeniu robi
    inwentaryzacje powykonawcza i nanosi budynek na mapy.
    Pierwsza wizyta u mnie kosztowała 300zł a inwentaryzacja 700zł

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-01-28 12:29:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    a inwentaryzacja 700zł czyli:
    400zł obrys budynku + po stówie za przyłącza(prąd woda kanaliza)

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-01-28 12:44:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Pzred rozpoczęciem budowy wytyczał obrys budynku(ławy) i po zakończeniu
    > robi inwentaryzacje powykonawcza i nanosi budynek na mapy.
    > Pierwsza wizyta u mnie kosztowała 300zł a inwentaryzacja 700zł

    Do tego zwykle wykonuje wskazanie granic działki budowlanej (przynajmniej
    powinien to zrobić dla ochrony własnej d*).
    Może także wyznaczyć miejsce zdjęcia humusu.
    U mnie "geodeta" nanosił i sprawdzał również poziomy na każdym etapie budowy
    (ławy, ściany fundamentowe, mury parteru i poddasza, strop, listwa startowa
    ocieplenia itp). Przyda się również przy kształtowaniu terenu działki,
    układaniu kostki, podjazdu. Dziś wyznaczy mi poziom sufitu podwieszanego na
    poddaszu :)
    Właściwie geodeta do tego nie jest potrzebny, bo niwelatorem powinien umieć
    posługiwać się każdy majster na budowie... Ale który majster ma niwelator?
    :)

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-01-28 12:52:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .
> [...]
    > startowa ocieplenia itp). Przyda się również przy kształtowaniu terenu
    > działki, układaniu kostki, podjazdu. Dziś wyznaczy mi poziom sufitu

    Ja pierdziele po co on Ci się tak czesto po tej budowie kręci. Jak dodatkowo
    kasuje Cię za te wszystkie pierdółki to juz nic nie rozumiem. Chyba że to
    Twój tata;))) i robi to gratis.
    A juz załapałem; to nie geodeta a "geodeta";)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-01-28 12:53:03
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

> [...]
    > startowa ocieplenia itp). Przyda się również przy kształtowaniu terenu
    > działki, układaniu kostki, podjazdu. Dziś wyznaczy mi poziom sufitu

    OK, czyli mamy i wersję maxi. A można spytać, ile taka obsługa Ciebie
    kosztowała?

    J.

  • 7. Data: 2009-01-28 13:01:07
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Bartek pisze:

    > Właściwie geodeta do tego nie jest potrzebny, bo niwelatorem powinien umieć
    > posługiwać się każdy majster na budowie... Ale który majster ma niwelator?

    Moj majster mial niwelator... ale jak sie szybko okazalo nie umial sie
    nim poslugiwac za dobrze :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 8. Data: 2009-01-28 13:06:29
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    > OK, czyli mamy i wersję maxi. A można spytać, ile taka obsługa Ciebie
    > kosztowała?

    "geodeta" to ja, musiałem tylko pożyczyć niwelator. Na moje pytanie ile się
    należy za wytyczenie budynku i obszaru pod zdjęcie humusu, usłyszałem, że
    mając 12 lat nie raz naprawiałem mu komputer, więc teraz się rewanżuje :)))
    Zapomniałem jeszcze dodać papierkologii: Płaciłem za mapę do celów
    projektowych, i będę musiał zapłacić jeszcze raz, ponieważ w czasie budowy
    po sąsiedzku wyrosły ze 4 nowe budynki.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2009-01-28 13:13:01
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    > "geodeta" to ja, musiałem tylko pożyczyć niwelator.

    A to co innego, w ten sposób, to możesz sobie geodezyjnie i miejsca pod
    wbijane gwoździe w deski szalunkowe wytyczać :-)

    J.

  • 10. Data: 2009-01-28 13:17:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:
> [...]
    > i tak dalej i tak dalej, nie jestem pewien, ale chyba szczyt więźby
    > również geodeta wyposażony w sprzęt alpinistyczny powinien sprawdzić.

    jak cie stać to możesz zatrudnić geodetę na pełny etat tylko po diabła? masz
    za dużo forsy?