  • 21. Data: 2010-05-26 19:16:17
    Temat: Re: Gładź gipsowa wrażliwa na uszkodzenia
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-05-25 11:57, szat pisze:
    > Hej
    > Czy jest jakiś sposób na utwardzenie gładzi gipsowej ? Pól roku temu
    > robiłem gładź i mam teraz w ścianach w cholerę dziur, a to rogiem szafki
    > uderzyłem, a to suszarką zaczepiłem, a to zamkiem z kurtki. Nie
    > spodziewałem się że to takie wrażliwe, mieszkałem w bloku to można było
    > młotkiem w ścianę uderzać bez praktycznie żadnych efektów ubocznych.

    Watek jak zawsze zszedł na manowce, a problem nasączenia ścian czymś cudownym nadal
    jest otwarty..
    Nikt nie wie czy istnieją jakieś preparaty utwardzające??

  • 22. Data: 2010-05-26 19:42:06
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Watek jak zawsze zszedł na manowce, a problem nasączenia ścian czymś
    > cudownym nadal jest otwarty..
    > Nikt nie wie czy istnieją jakieś preparaty utwardzające??

    Mój poliuretanowy lakier do parkietu, który świetnie utwardził sosnę miał
    info, że można nim gruntować beton. Spróbowałem i efekt był niezły. Bardzo
    twarda i wodoodporna powierzchnia.
    Spróbuj na gipsie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2010-05-26 19:57:25
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Watek jak zawsze zszedł na manowce, a problem nasączenia ścian czymś
    > cudownym nadal jest otwarty..
    > Nikt nie wie czy istnieją jakieś preparaty utwardzające??

    IMHO nie ma. To co masz na ścianach zresztą prawdopodobnie niewiele ma z
    gipsem (sensu stricto) wspólnego, ale to zupełnie inna historia. Możesz
    próbować nasycać jakimiś żywicznymi klejami, lakierami, żywicami etc.
    ale na 100% efekt estetyczny będzie straszny, a próby usunięcia później
    powłoki dosyć beznadziejne, a na pewno wqrviające.
    Nie wiem co Ci poradzić -może solidna tapeta na podkładzie z włókna
    szklanego?

  • 24. Data: 2010-05-26 20:07:34
    Od: M <M...@w...pl>

    czupakabra pisze:

    > Wykończyć mieszkanie świadomie - użyć odpowiednich materiałów i
    > zaplanować wentylację żeby te optymalne 60% wilgotności było
    > utrzymywane bez konieczności stosowania "urządzeń".

    Optymalne jest w okolicach 50% (tuż poniżej). W >50% masz roztocza.

    M.

  • 25. Data: 2010-05-26 20:19:42
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Ja narzekam.
    > Płyty GK to badziew i tandeta. Nie nadają się do pomieszczeń, w których
    > się słucha głośniej muzyki. Echo, zła akustyka, wibracje. Pękają na
    > spoinach.

    To po co brałeś jak uważasz że to g... (ips)? Trzeba było zrobić szalunki i
    wylać beton z gruchy. Byłby klimat, wilgotność, dobra akustyka i nic by nie
    pękało.

    Odpowiadałem na to jak gips wpływa na balans wilgoci w domu a nie o tym czy
    komuś płyta GK dudni i pęka (mi nie pęka). Płyta była użyta jako przykład
    dosyć powszechnego stosowania gipsu w naszych pomieszczeniach tak samo jak
    kiedyś wspomniana Pro-monta. Mimo, że materiały te są powszechne to nikt nie
    narzeka na to że akumulują nadmiernie wodę ani że są dobrym podłożem do
    rozwoju grzybów w naszych mieszkaniach. A tak sugerował "czupakabra"

    Co do pękania płyt GK to głównie jest to efekt nadmiernych oszczędności przy
    budowie stelaży lub innych błędów w budowie wszelkiego typu przegród w tej
    technologii.

  • 26. Data: 2010-05-26 21:50:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

  • 27. Data: 2010-05-26 21:54:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]

    > z boku. Poza tym sciany gladziowane o wiele latwiej naprawic bez sladu.

    Absolutnie nie widac tego o czym piszesz - jak moze byc widac kierunek
    zacierania jezeli zacierane to bylo na mokro paca z filcu ?:) Tego nie
    widac!! A moze poprostu miales slabszych tynkarzy! Ja swoich tynkarzy
    chwale pod niebiosa - ich robota to dla mnie majstersztyk - wlasnie
    jestem po malowaniu sufitu gipsowego i montazu oswietlenia
    (kilkanascie malutkich lamp LEDowych) z ktorego w obu kierunkach (w
    dol - na sciany i w bok - na sufit) pod duzym katem pada swiatlo -
    naprawde ciezko rozroznic gdzie byla gladz, a gdzie tynki CW
    wykonczone wspomniana szpachla cementowa (marki STABIL) :) A juz na
    pewno nie widac zadnych przecierek czy niedorobek - sciany sa poprostu
    idealnie proste i w miare gladkie - fakture im nadal walek z gruntem
    sniezki, taka sama jak wygladzionemu sufitowi :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2010-05-26 22:51:27
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > idealnie proste i w miare gladkie - fakture im nadal walek z gruntem
    > sniezki, taka sama jak wygladzionemu sufitowi :-)

    I wlasnie w miare robi te roznice. Dla Ciebie w miare dla mnie nie. Tynki
    tez mialem zacierane na mokro filcem i gabka. To nie to samo co gladz
    dotarta papierem.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-05-27 05:14:42
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Optymalne jest w okolicach 50% (tuż poniżej). W >50% masz roztocza.

    Jak komuś roztocza nie przeszkadzają, to co?

  • 30. Data: 2010-05-27 05:16:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > To po co brałeś jak uważasz że to g... (ips)? Trzeba było zrobić szalunki
    > i wylać beton z gruchy. Byłby klimat, wilgotność, dobra akustyka i nic by
    > nie pękało.

    Nie brałem. U mnie nigdy nie było płyt gipsowo kartonowych.
    Znajomi mają. Niektórzy mają też wilgoć, więc nie za bardzo im ten gips
    pomógł.

    > Co do pękania płyt GK to głównie jest to efekt nadmiernych oszczędności
    > przy budowie stelaży lub innych błędów w budowie wszelkiego typu przegród
    > w tej technologii.

    Taki efekt występuje w większości przypadków. To jeszcze jeden powód
    przeciw.