  • 41. Data: 2010-05-27 11:37:27
    Temat: Re: Gładź gipsowa wrażliwa na uszkodzenia
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:463b7c97-f3f1-4914-a797-175cc21fbb8c@v37g2000vb
    v.googlegroups.com...
    On 27 Maj, 08:41, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > Wszystko fajnie ale z uwagi na zasadę wiązania gipsu (rekrystalizacja
    > do uwodnionego siarczanu wapnia) wilgoć /woda uszkadza strukturę
    > materiału - bezpowrotnie niszy tynk.
    > Natomiast cement-wapno - wiąże głównie przez karbonatyzację i
    > krystalizację - dzięki temu tynki są bardziej odporne na działanie
    > wody/wilgoci.

    A kto powiedział że trzeba lać wodę na nie związane tynki gipsowe bo tylko w
    takim wypadku wilgoć może uszkodzić strukturę? Poza tym to co Ty się
    martwisz o tę strukturę? Nie widziałem jeszcze aby komuś tynk gipsowy sypał
    się ze ścian. Jedyny mankament gipsu to jest jego słaba odporność
    mechaniczna na uszkodzenia. Nie nadaje się też na baseny, ogrody, nie
    ogrzewane piwnice czy garaże, czyli tam gdzie pomieszczenia z racji swoje
    przeznaczenia będą miały wysoką wilgotność.
    Jeśli budujesz basen to masz racje ale nie dotyczy to tynków wewnętrznych w
    dobrze wykonanym budynku. Ilość wilgoci w obecnie budowanych pomieszczeniach
    jest pomijalna dla właściwości gipsu. W dobrze ocieplonych domach ze sprawną
    wentylacją raczej chodzi o to aby wilgoć jak najdłużej zatrzymać i nie
    dopuścić do przesuszenia powietrza z czym zdecydowana większość ma problemy.

  • 42. Data: 2010-05-27 12:04:54
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > wentylacją raczej chodzi o to aby wilgoć jak najdłużej zatrzymać i nie
    > dopuścić do przesuszenia powietrza z czym zdecydowana większość ma
    > problemy.

    Więcej kwiatków. Nie sztucznych, ale prawdziwych. Sposób znany od setek lat.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 43. Data: 2010-05-27 12:09:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Więcej kwiatków. Nie sztucznych, ale prawdziwych. Sposób znany od setek
    > lat.

    A jak ktoś nie lubi zieleniny w domu;)???

    Krzysiek

  • 44. Data: 2010-05-27 12:16:16
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Więcej kwiatków. Nie sztucznych, ale prawdziwych. Sposób znany od setek

    Mnie już przekonałeś, nie wiem jak innych?

    Inne dobre stare rady to:
    - włączony prysznic 24h
    - ręczniki na kaloryferach
    - suszenie prania w salonie
    - wanna ze wrzątkiem w holu
    - włączone wszystkie palniki na kuchence gazowa - rezultat spalania metanu
    to CO2 + H2O
    - itp

    polecam, same stare, dobre i sprawdzone sposoby na przesuszone
    pomiewszczenia

  • 45. Data: 2010-05-27 12:22:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Maj, 14:16, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > polecam, same stare, dobre i sprawdzone sposoby na przesuszone
    > pomiewszczenia

    W malym pensjonacie w jakim ostatnio bylem na Slowacji (pod Chopokiem)
    pod schodami bylo zrobione piekne oczko wodne z fontanna i mala
    "rzeczka" - plywaly w nim rybki etc - wygladalo fantastycznie - to tez
    sposob :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2010-05-27 13:57:32
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > U mnie nie zauważyłem fal stojących. Każdy początkujący audiofil wie, że
    > pomieszczenie odsłuchowe nie składa się z samych twardych ścian, ale ma
    > mieć wytłumione pewne powierzchnie. Książki napisane 20 lat temu jasno to
    > określają.
    Nie wytłumisz rezonansów < 100Hz. Musiałbyś zrobić naprawde grube warstwy
    pochłaniające dźwięk na odbijających ścianach (np. 20cm wełny). Alternatywą
    (choć marną) jest odpowiednie ustawienie głośników, ale to zwykle nie
    współgra z użytecznoością pomieszczenia i resztą pasma odsłuchowego.

    > Wiesz, prawdziwy audiofil nie stosuje żadnych korekcji. Wogóle posiadanie
    > korektora to niewybaczalny obciach!
    >
    > Więc jak to było z tym Twoim korektorem?
    > ;-)
    Ci prawdziwi audiofile nie mają pojęcia ile filtracji jest w DACach, których
    używają.
    Ja zapewne nie jestem prawdziwym zen-audiofilem, bowiem zdesperowany
    zrobiłem na procesorze sygnałowym bardzo selektywny korektor charakterystyki
    odsłuchu dokładnie dla mojego pokoju, jednego ustawienia głośnikówi jednego
    sweet-spotu i pasma < 150Hz. Taki nieprzenośny custom made system :-).
    Brzmiało rewelacyjnie. Niech zen-owcy sami się katują "czystymi" rezonansami
    w swoich betonowych pokojach.
    To wszystko już jest niepotrzebne w odpowiednio zbudowanym pokoju
    odsłuchowym. Bas BEZ rezonansów. Mało kto to słyszał. Chyba, że ma
    elektrostaty bez części niskotonowej :-D.

    Pzdr.
    Adam

  • 47. Data: 2010-05-27 18:23:44
    Temat: Re: G?ad 1/4 gipsowa wra?liwa na uszkodzenia
    Od: Rentier <f...@g...com>

    sciany sa poprostu
    > idealnie proste i w miare gladkie - fakture im nadal walek z gruntem
    > sniezki, taka sama jak wygladzionemu sufitowi :-)
    > pozdr.

    Nie bardzo rozumiem, po jaką cholerę wygładzać ściany na dupę niemowlęcia,żeby potem
    je uczynić
    szorstkimi poprzez malowanie wałkiem????

  • 48. Data: 2010-05-27 18:37:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Maj, 20:23, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > Nie bardzo rozumiem, po jaką cholerę wygładzać ściany na dupę niemowlęcia,żeby
    potem je uczynić
    > szorstkimi poprzez malowanie wałkiem????

    Jak znasz papier scierny albo siatke, ktory robi fakture jak malowana
    walkiem to daj znac :D Pozatym faktura jest bardzo delikatna. Pozatym
    nigdzie nie pisalem ze wygladzalem sciany - na scianach mam tynki CW,
    gladzie mam tylko na sufitach podwieszanych.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2010-05-27 18:57:59
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > nigdzie nie pisalem ze wygladzalem sciany - na scianach mam tynki CW,
    > gladzie mam tylko na sufitach podwieszanych.

    Nie czepiam się twojej obróbki ścian.
    Tylko zastanawia mnie to ,że robiąc gładzie mozna nawet uzyskać "lustro" a potem
    nadawać wałkiem
    strukturę..Po co więc robienie gładzi na mokro czy wykańczanie drobnym papierem
    ściernym..?
    Wystarczyłoby przecież pojechać Goldbandem, wyrównać go drobnym sitkiem a gęsta farba
    z wałka i tak
    zrobi swoje...
    Zrobili mi gładzie i normalnie zal mi zostawiać na tym ślady po wałku (o czym w
    osobnym wątku)

  • 50. Data: 2010-05-27 19:04:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Maj, 20:57, Rentier <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > zrobi swoje...
    > Zrobili mi gładzie i normalnie zal mi zostawiać na tym ślady po wałku (o czym w

    Mi osobiscie nie podobaja sie sciany na lustro. Sa takie sztuczne.
    Bardzo delikatna faktura satynowa / matowa farba (ja uzywam wylacznie
    tikurilli tudziez beckersa) i powloka wyglada swietnie :) Ja gladzie
    robilem tylko na sufitach - tylko i wylacznie dlatego ze nie lubie
    wiszacych lamp - lubie halogenki, rozne zabawy delikatnym swiatlem i
    ciekawsze formy sufitow - dlatego KG wykonczony gipsem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.