  • 1. Data: 2013-05-22 10:27:03
    Temat: Gleba kwaśna (trawnik) - najpierw wapnowanie czy STARANE 250 EC?
    Od: "dendix" <d...@o...pl>

    Witam,

    Mam działkę ok. 10ar. Posadziłem trochę tujek na około działki ale cały
    środek to gleba średnio ciężka (glina, trochę piasku i ziemi nawiezionej)
    raczej kwaśna. Dzisiaj zmierzę ph kwasomierzem ale zakładam że będzie ok. 5.
    Ziemia jest ubita twarda skłonna do pęknięć choć była przed zimą bronowana i
    sprężynowana. Zasiałem trawę, nawet już zeszła na ok. 5-8cm lecz najgorszym
    problemem jest skrzyp polny (20-30 centymetrowy). Rośnie go bardzo dużo.
    Wyczytałem że należałoby potraktować go opryskiem Starane 250 EC 0,6-0,8
    l/ha + Aminopielik D 450 SL 2 l/ha oraz wapnem tlenkowym. W jakich
    kolejnościach to zrobić i kiedy najlepiej. Czy przeorać działkę,
    przebronować itp? Szkoda by tylko było tych 400 zł które zainwestowałem w
    trawę :/ A może pomyśleć o nawiezieniu 3-5 cm czarnoziemu i przykryć tą
    niekorzystną glebę? Proszę o pomoc co w jakiej kolejności zrobić. W
    przyszłości chciałbym mieć trawnik (bez skrzypu) + drzewka iglaste i kilka
    liściastych.

    Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość za mało fachowy opis problemu :)

  • 2. Data: 2013-05-23 07:17:51
    Od: "dendix" <d...@o...pl>

    jednak ph mojej gleby wyszło ok. 7

  • 3. Data: 2013-05-23 09:11:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "dendix" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jednak ph mojej gleby wyszło ok. 7

    Hejka. Założenia diabli wzięli. W czasach mojego dzieciństwa popularne
    było powiedzenie, że na oko to chłop w szpitalu umarł.
    Pozdrawiam empirycznie Ja...cki
    PS Koszenia trawnika co kilka dni połączonego z intensywnym nawożeniem
    skrzyp raczej nie wytrzyma.

  • 4. Data: 2013-05-23 11:37:48
    Od: "dendix" <d...@o...pl>

    Hejka. Założenia diabli wzięli. W czasach mojego dzieciństwa popularne
    > było powiedzenie, że na oko to chłop w szpitalu umarł.
    > Pozdrawiam empirycznie Ja...cki

    oczywiście mierzyłem kwasomierzem

    > PS Koszenia trawnika co kilka dni połączonego z intensywnym nawożeniem
    > skrzyp raczej nie wytrzyma.

    nawozić czym? zwykłym wieloskładnikowym nawozem do traw czy np. siarczanem
    amonu, magnezu itp?

  • 5. Data: 2013-05-23 15:12:31
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > nawozić czym? zwykłym wieloskładnikowym nawozem do traw czy np.
    > siarczanem amonu, magnezu itp?

    Hejka.Już widzę jak nawozisz siarczanem magnezu. <rotfl>
    Proponuję po każdym koszeniu zastosować saletrę amonową ale ostrożnie
    czyli w dawce, która nie wypali trawy. Jeżeli przygotowując glebę pod
    trawnik nie dałeś nawozów fosforowo-potasowych to teraz raz w miesiącu
    sypnij wieloskładnikowy nawóz do traw albo polifoskę.
    Pozdrawiam bujnie Ja...cki

  • 6. Data: 2013-05-23 22:07:11
    Od: "Izabela Wójcik" <d...@g...pl>

    Starane zgrabnie usuwa skrzyp. Spróbuj, ew. powtórz za 2-3 tygodnie.
    Opryski trzeba jednak robić na taki skrzyp już trochę większy a nie ledwo
    kiełkujący.

  • 7. Data: 2013-05-24 22:10:45
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-05-23 22:07, Izabela Wójcik pisze:
    > Starane zgrabnie usuwa skrzyp. Spróbuj, ew. powtórz za 2-3 tygodnie.
    > Opryski trzeba jednak robić na taki skrzyp już trochę większy a nie ledwo
    > kiełkujący.

    Według moich doświadczeń żadne Starane nie zlikwiduje skrzypu.
    :-(
    Krycha.