  • 31. Data: 2010-10-16 21:40:31
    Temat: Re: Glizdy jedza dach
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Czytajac wszystkie posty zastanawiam sie jak robia wiec domy np w USA gdzie
    > wszystko robia z patykow. Jak u nich sie zabezpiecza budulec z ktorego sa
    > nie tylko krokwie ale i sciany i glowne elementy nosne...
    >
    > -
    > F.

    Tu maja wszystko dopracowane do najmniejszeych szczegolow. Jak sie buduje to
    nawet nie trzeba za bardzo myslec tylko zap...lac. Drewno jest impregnowane
    ale czyms nieszkodliwym na kolor rozowy. Ale dawniej drewna nie impregnowano i
    nie heblowano z zaokragleniem kantow wlacznie jak teraz, a to robactwo tez
    jakos masowo sie tego nie imalo. Caly dowcip polega chyba na skutecznym
    zamknieciu drewna przed latajacymi owadami zarowno od zewnatrz, spodu jak i od
    wewnatrz. Od dolu na wiencu scian fundamentowych aplikuje sie cienka gabke
    zabezpieczajaca przed owadami, glownie przed termitami.
    Od zewnatrz sklejke szczelnie otula sie 'tyvek'-iem, jest to wloknina sztywna
    szklana, ktorej zaden owad czy gasienica nie ma prawa sperforowac.
    Dach - na poszyciu kladzie sie normalna cienka pape, ktorej to robactwo jakos
    nie lubi. W podbitkach umieszcza sie drobno perforowane blachy aby tamtedy
    owady najczesciej osy i inne szkodniki drewna do wewnatrz sie nie przedostaly.
    Od wewnatrz aplikuje sie sitrak czyli plyty KG, ktorych robale tez jakos sie
    nie imaja.

    Natomiast czeste sa w scianach duze kolonie czarnych mrowek, takich srednich o
    dlugosci okolo cm.
    W jednym domu wymienialem okna. Nad oknem, ktore mialem wyjac, zobaczylem
    czarna ruchawa mase... Bylo tego z milion... Co ciekawe pod oknem scisle
    upchane byly martwe mrowki; tam zorganizowaly sobie cmentarz.
    Dlaczego to pisze bo wydaje mi sie, ze te mrowki same dla drewwna nieszkodliwe
    konsumuja ew. gasienice, ktore moglyby sie w scianach zalac. Taka wspolpraca
    ekologiczna.
    Pzdr.
    Tornad

  • 32. Data: 2010-10-16 22:20:46
    Od: t...@h...com

    > Gl- edzi p- izda o chu- ju i ki- cha. ?
    Musialem poprawic gdyz cenzura, mimo, ze to cytat mi nie przepuscila.

    > Pewnie wyjdzie ze chlodnemu glep ma nysli...
    A co to jest gleb.
    > PS ale nie wiem co to moze byc ta kucha...

    Zatem nie kucha tylko kicha. (Ktora tez sie czasem podnosi.)
    T.

  • 33. Data: 2010-10-17 12:02:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Paź, 00:20, t...@h...com wrote:

    >  A co to jest gleb.

    Syndrom :) chleb +chlyp (ślązok) + pozna pora :)

  • 34. Data: 2010-10-17 17:43:24
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 20:58:07 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Ostatnio odkrylem jedzone miejscami krokwie przez robale. Cala wiezba
    > byla impregnowana przeze mnie osobiscie kilka razy. Impregnat a jakze
    > zabezpieczac mial przed szkodnikami i plesniami. Rewelacja. Ciekawe co
    > mamy pod ociepleniem. Zakupilem Hylotox, rekawice latexowe i strzykawki.
    Biorac pod uwage, ze glista to pasozyt przewodu pokarmowego, moze trzeba
    bylo zalatwiac sie do kibla, nie na dach? :D

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 35. Data: 2010-10-17 17:54:38
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 13:42:44 +0200, marko1a napisał(a):

    > Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Sra półgłowek - Gra półsłówek
    Wy go jeszcze nie macie z KFie?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 36. Data: 2010-10-17 18:26:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Biorac pod uwage, ze glista to pasozyt przewodu pokarmowego, moze trzeba
    > bylo zalatwiac sie do kibla, nie na dach? :D

    Zeby glisty z mojego g.. mialy jesc dach to musialbym najpierw z jedna miec
    to po pierwsze. Po drugie jajo glisty musi przebyc droge przewodu
    pokarmowego albo wykluc sie gdzies w okolicy pluc i po ponownym polknieciu
    osiagnac stadrium glisty, czy jakos tak. Na dachu to nie wyjdzie. A w tytule
    z pewnoscia nie bylo o glistach ludzkich.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-10-18 19:06:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-17 19:43, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Biorac pod uwage, ze glista to pasozyt przewodu pokarmowego, moze trzeba
    > bylo zalatwiac sie do kibla, nie na dach? :D

    Nie masz racji

    http://www.sjp.pl/co/glizda

    Akurat mianem glizdy określa się dżdżownicę a nie szkodnika więźby -
    jednak wszyscy zrozumieli :-)

    M.

  • 38. Data: 2010-10-21 17:20:14
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 21:06:15 +0200, M napisał(a):

    > Nie masz racji
    >
    > http://www.sjp.pl/co/glizda
    >
    > Akurat mianem glizdy określa się dżdżownicę a nie szkodnika więźby -
    > jednak wszyscy zrozumieli :-)
    A tak, czepiam sie :) A glizd nie ma, moze watkotworcy chodzilo o
    glizdawce? :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 39. Data: 2010-10-21 18:50:02
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-21 19:20, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > A tak, czepiam sie :) A glizd nie ma, moze watkotworcy chodzilo o
    > glizdawce? :)

    Mniema, że wątkotwórcy chodziło o potoczne pojęcie robala (glizdy) :-)

    M.

  • 40. Data: 2010-10-21 19:49:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mniema, że wątkotwórcy chodziło o potoczne pojęcie robala (glizdy) :-)

    Watkotworcy wlasnie o to chodzilo, robala owalnego ksztaltu, koloru bialego,
    bez konczyn i poruszajacego sie ruchem robaczkowym do przodu. Skoro reszta
    swiata zrozumiala to wnioskuje, ze Jaroslaw B. wieczorami nieco sie nudzi i
    udaje greka, bo przeciez uposledzony nie jest, czego wyraz dal nie raz. :-)

    Pozdro.. TK