  • 1. Data: 2011-06-17 00:26:54
    Temat: Glosna praca jednostki zewnetrzrnej klimy
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Mam klimatyzator typu split firm Toshiba. Jednostka zewnetrzna drży, co wywoluje
    dosyc glosna prace (slychac ja przez otwarte okno). Jak sie przylozy reke do
    jednostki zewnetrznej, to czuje sie wyrazne drgania. Czy to jest normalne, ze
    jedn. zewn. wpada w rezonans, czy tez firma cos zle zamontowala?
    pawel

  • 2. Data: 2011-06-17 04:33:28
    Temat: Re: Glosna praca jednostki zewnetrzrnej klimy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pawel wrote:
> [...]
    > sie przylozy reke do jednostki zewnetrznej, to czuje sie wyrazne
    > drgania. Czy to jest normalne, ze jedn. zewn. wpada w rezonans, czy

    sprawdź czy dali podkładki amortyzujące pod nogi jednostki.

    sprawdź czy jednostka jest dobrze przykręcona do wieszaka (śrubami poprzez
    amortyzatory) tak aby nie było luzów.

  • 3. Data: 2011-06-17 11:02:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-17 02:26, pawel pisze:
> [...]
    > jednostki zewnetrznej, to czuje sie wyrazne drgania. Czy to jest normalne, ze
    > jedn. zewn. wpada w rezonans, czy tez firma cos zle zamontowala?
    Nie powinna. Czy to wibracje z kompresora czy z wentylatora? W
    wiekszosci przypadkow winny jest wentylator - w chinszczyznie fabrycznie
    krzywy-niewyważony, w lepszych - uszkodzony wentylator (np
    złamana/uszkodzona jedna z lopatek, krzywy bo dostał czymś itp).
    Sam montaż jest oczywiście istotny, ale to nie jest rozwiązanie problemu
    tylko próba jego ukrycia.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-06-17 13:48:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > złamana/uszkodzona jedna z lopatek, krzywy bo dostał czymś itp).
    > Sam montaż jest oczywiście istotny, ale to nie jest rozwiązanie

    generalnie jednostki zewnętrzne sa źródłe zarówno chałasu jak i wibracji,
    także sprawne.

  • 5. Data: 2011-06-17 23:28:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-17 15:48, Marek Dyjor pisze:

    > generalnie jednostki zewnętrzne sa źródłe zarówno chałasu jak i
    > wibracji, także sprawne.
    Generalnie każdy mechanizm posiadający elementy ruszające się (a
    zwłaszcza drgająco-wirujące) będzie źródłem hałasu i wibracji. Nie
    znamy zakresu, co znaczy dla wątkotwórcy "głośna praca" ani "czuje się
    wyraźne drgania" (na na przykład czuję wyraźne drgania obudowy laptopa,
    jak w dysku głowica jeździ, co wcale nie znaczy że to jest źle). Pytanie
    czy dana sytuacja jest patologiczna, czy w normie dla danego sprzętu -
    to jest do ocenienia przez fachowca na miejscu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173