  • 1. Data: 2014-10-12 19:44:21
    Temat: Głowica termostatyczna - wzdłuż ściany czy na pokój
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Robiliśmy od zera instalację CO i instalator założył regulatory
    temperatury tak, że wystają na pokój. Podobno
    jest to standardowe ustawienie zalecane przed producentów. Mieszkanie
    jest tak rozplanowane, że praktycznie obok
    każdego z grzejników będzie się często przechodziło i moim zdaniem
    będziemy o te regulatory zahaczali. Natomiast
    wzdłuż ściany jest miejsce które aż się prosi żeby je wykorzystać.

    Mam niestety tylko marne zdjęcie na którym nie ma jeszcze głowicy tylko
    biała zaślepka:

    http://imgur.com/TDo19h0

    Czy widzicie jakieś przeszkody jeśli chodzi o umieszczenie głowicy za
    grzejnikiem przy ścianie ?

    Dzięki

  • 2. Data: 2014-10-12 21:03:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-10-12 19:44, ww pisze:
> [...]
    > tylko biała zaślepka:
    >
    > http://imgur.com/TDo19h0
    >
    > Czy widzicie jakieś przeszkody jeśli chodzi o umieszczenie głowicy za

    Trzeba było zastosować grzejnik panelowy typu V, wtedy głowica
    termostatyczna znajdowałaby się z boku grzejnika obrócona o 90 stopni
    względem obecnego ustawienia, wzdłuż ściany.
    W obecnym układzie nie ma możliwości innego montażu głowicy.

  • 3. Data: 2014-10-12 21:13:48
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-12 o 21:03, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > względem obecnego ustawienia, wzdłuż ściany.
    > W obecnym układzie nie ma możliwości innego montażu głowicy.

    Ależ ja nie chce grzejników panelowych typu V. Jeżeli się nie da do
    trudno. Ale instalator twierdzi, że można zastosować jakiś zawór kątowy
    i obrócić głowicę.

  • 4. Data: 2014-10-12 21:43:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-10-12 21:13, ww pisze:

    > Ależ ja nie chce grzejników panelowych typu V. Jeżeli się nie da do
    > trudno. Ale instalator twierdzi, że można zastosować jakiś zawór kątowy
    > i obrócić głowicę.

    Ale już masz zawór kątowy.
    Hydraulikowi zapewne chodziło o zawór kątowy uniwersalny, który można
    wpiąć tak jak u Ciebie lub obrócić tak, żeby głowica była wzdłuż ściany.
    Po pierwsze zawory takie są trudne do kupienia i zazwyczaj można je
    ściągnąć tylko w niektórych hurtowniach na zamówienie.
    Po drugie może się okazać, ze trzeba będzie rozkuć ścianę, aby zrobić
    odpowiednie wyprowadzenie pod taki zawór. Poza tym wszystko zależy od
    tego jak wykonana jest instalacja - jakimi rurami?
    Po trzecie można zamontować głowice termostatyczne w wersji mini, które
    aż tak bardzo nie będą odstawać, a ponadto przecież jeszcze dojdzie
    parapet, który częściowo zasłoni głowicę. Ja bym tego już radził nie ruszać.

  • 5. Data: 2014-10-12 22:02:16
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-12 o 21:43, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > które aż tak bardzo nie będą odstawać, a ponadto przecież jeszcze
    > dojdzie parapet, który częściowo zasłoni głowicę. Ja bym tego już

    Z tymi zaworami coś mogłem pomieszać. Jeden taki mam i może faktycznie
    gdzieś tam był zamawiany. Ale też produkcji nikt specjalnie dla mnie nie
    uruchamiał
    więc nie przesadzajmy z tą trudnością.

    Instalacja to zgrzewane rury z polipropylenu ? Chyba...

    Nie chce żadnych mini głowic. Nie wiem czy docelowo nie będą jeszcze
    większe, elektroniczne.

  • 6. Data: 2014-10-12 22:07:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 października 2014 22:02:16 UTC+2 użytkownik ww napisał:

    > Nie chce żadnych mini głowic. Nie wiem czy docelowo nie będą jeszcze
    > większe, elektroniczne.

    Nawet gdyby to i tak nie będa odstawac od ściany dalej jak 10-15cm. W "częstym
    przechodzeniu" nie będa przeszkadzać. Parapet przeciież tez wystaje troche.

  • 7. Data: 2014-10-12 22:28:46
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-12 o 22:07, Kris pisze:

    > Nawet gdyby to i tak nie będa odstawac od ściany dalej jak 10-15cm. W "częstym
    przechodzeniu" nie będa przeszkadzać. Parapet przeciież tez wystaje troche.

    Nie wiem jak u ww, ale w szkole po założeniu w ten sposób głowic, po
    około 10 dniach wszystkie były "zdemontowane". Część specjalnie
    uczniowie utrącili, zdecydowana większość odpadła po przypadkowym
    potrąceniu.

  • 8. Data: 2014-10-13 08:36:45
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak u ww, ale w szkole po założeniu w ten sposób głowic, po około
    > 10 dniach wszystkie były "zdemontowane". Część specjalnie uczniowie
    > utrącili, zdecydowana większość odpadła po przypadkowym potrąceniu.

    To już dosyć ekstremalny przykład. U mnie prawdopodobnie nigdy nic się nie
    stanie (chociaż
    tam gdzie teraz mieszkam jedno pokrętło udało się urwać). Po prostu skoro
    może to być bardziej
    schowane to czemu nie ? Nie rozumiem rad w stylu "nie wygląda na pewno tak
    źle", "może się
    nie urwie". W tej chwili nie jest to ani funkcjonalne ani specjalnie ładne.

  • 9. Data: 2014-10-13 08:59:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 października 2014 08:36:45 UTC+2 użytkownik ww napisał:
> [...]
    > źle", "może się nie urwie". W tej chwili nie jest to ani funkcjonalne ani

    Wiec skoro Tobie nie pasuje to powiedz fachowcowi ze ma zrobic tak jak Ty chcesz i
    tyle.

  • 10. Data: 2014-10-13 09:31:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czy widzicie jakieś przeszkody jeśli chodzi o umieszczenie głowicy za
    > grzejnikiem przy ścianie ?

    Trzeba było kupić inne zawory:

    http://allegro.pl/herz-zawor-termostatyczny-1-2-spec
    jalny-t-809-i4656947595.html

    Fachowiec powinien o to zapytać prze robotą.

    Użytkownika ma rację że nie w każdej hurtowni je mają ale, jak widzisz to
    nie problem kupić je przez internet. Są oczywiście trochę droższe niż zwykłe
    zaworki kątowe.

    Pozdrawiam
    Ergie