  • 11. Data: 2014-10-13 18:37:19
    Temat: Re: Głowica termostatyczna - wzdłuż ściany czy na pokój
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-13 o 09:31, Ergie pisze:
    > Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Trzeba było kupić inne zawory:
    >
    > http://allegro.pl/herz-zawor-termostatyczny-1-2-spec
    jalny-t-809-i4656947595.html

    > Fachowiec powinien o to zapytać prze robotą.
    >
    > Użytkownika ma rację że nie w każdej hurtowni je mają ale, jak widzisz
    > to nie problem kupić je przez internet. Są oczywiście trochę droższe
    > niż zwykłe zaworki kątowe.

    Ja już nie wiem co powinien a co nie powinien. Wydaliśmy 100 tysięcy na
    remont mieszkania i z mało czego jesteśmy
    do końca zadowoleni.

    Dokładnie chodzi mi o taki efekt jak na zdjęciach. Kompletnie nie wiem w
    czym problem żeby to tak schować. Chyba, że faktycznie są jakieś techniczne
    przeciwwskazania.

  • 12. Data: 2014-10-13 18:37:52
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-13 o 08:59, Kris pisze:
    >specjalnie ładne.
    > Wiec skoro Tobie nie pasuje to powiedz fachowcowi ze ma zrobic tak jak Ty chcesz i
    tyle.

    Można ale nie o to chodzi.

  • 13. Data: 2014-10-13 19:33:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-10-13 o 18:37, ww pisze:

    > Ja już nie wiem co powinien a co nie powinien. Wydaliśmy 100 tysięcy na
    > remont mieszkania i z mało czego jesteśmy
    > do końca zadowoleni.

    A to mieszkanie, to na Manhatanie?

  • 14. Data: 2014-10-14 09:43:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ja już nie wiem co powinien a co nie powinien. Wydaliśmy 100 tysięcy na
    > remont mieszkania i z mało czego jesteśmy
    > do końca zadowoleni.

    Wow! Za tyle ja wykończyłem cały dom. W mieszkaniu to powinniście mieć
    przysłowiowe "marmury".

    > Dokładnie chodzi mi o taki efekt jak na zdjęciach. Kompletnie nie wiem w
    > czym problem żeby to tak schować. Chyba, że faktycznie są jakieś
    > techniczne
    > przeciwwskazania.

    Problem jest taki że równe zaworki mają różne odległości poszczególnych
    "ramion" trzeba znaleźć taki aby pasował w miejsce tego co jest a to może
    się nie udać. Normlanie to instalator najpierw powinien zapytać Was jak
    chcecie ustawione zaworki i odpowiednio przygotować przyłącza. Jak przyłącza
    do grzejników już są to może nie udać się znalezienie takiego zaworka który
    będzie pasował wymiarami. Jeśli instalacja jest w otulinach to można ją
    "naciągnąć" kilka mm w jedną lub drugą stronę, jeśli odległość jest dużo za
    duża można wkręcić przedłużkę gorzej jeśli jest za mała wtedy pozostaje
    przerobienie przyłączy. do grzejników a to wymaga trochę "zabawy" więc
    fachowcowi się nie chce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-10-14 10:28:34
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wow! Za tyle ja wykończyłem cały dom. W mieszkaniu to powinniście mieć
    > przysłowiowe "marmury".

    Na szczęscie w tym są wliczone jakieś niezbyt drogie meble i może trochę
    podstawowego sprzętu agd. Ale ogólnie 60 tys. za remont to była raczej
    normalna
    cena. A potem do tego doszły takie rzeczy jak okna (8000), drzwi (7000),
    kafelki
    (3000), panele (chyba z 5000), lampy (jeszcze nie wiem ile ale jedna
    kosztuje
    niecały 1000). A to są wszystko rzeczy z średnio-niskiej półki.

    No tu jest chyba problem.

  • 16. Data: 2014-10-14 10:36:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 10:28:34 UTC+2 użytkownik ww napisał:
    >Ale ogólnie 60 tys. za remont to była raczej
    > normalna cena. A potem do tego doszły takie rzeczy jak okna (8000), drzwi
    >(7000), kafelki (3000), panele (chyba z 5000),

    Skoro panele, kafelki , drzwi i okna osobno liczysz to na co poszło "na remont"
    60tys?
    Kosmos jakiś albo potężny apartament.

  • 17. Data: 2014-10-14 11:05:45
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    ps.com...

    >Skoro panele, kafelki , drzwi i okna osobno liczysz to na co poszło "na
    >remont" 60tys?
    >Kosmos jakiś albo potężny apartament.

    Taki potężny to on nie jest bo trochę ponad 80m. Okna i drzwi na pewno były
    osobno. Nie wiem
    czy czegoś nie pomyliłem jeśli idzie o kafelki i panele ale na 99% nie bo od
    początku była
    mowa, że takie rzeczy sami sobie kupujemy.

    Gaz : 1750 (netto)
    Prąd : 6800 << + 2000 zł na gniazdka i wyłączniki
    Woda: 2900
    CO: 14000
    Sufity: 6500
    Ściany: 8500
    Łazienka: 2500 << bez żadnych sprzętów !
    Podłogi (wylewki): 4000 << i tu na pewno nie są wliczone kafelki ani panele
    Montaż drzwi: 1300

    53000 brutto.

    Wstępna wycena. A potem jakieś ścianki trzeba było wyburzyć bo się waliły,
    zamiast planowanych
    maksymalnie 10 metrów tynków trzeba było skuć chyba z 80.

  • 18. Data: 2014-10-14 11:38:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > od początku była
    > mowa, że takie rzeczy sami sobie kupujemy.

    ok

    > Prąd : 6800 << + 2000 zł na gniazdka i wyłączniki

    Sporo ale może dużo punktów więc ciężko coś powiedzieć, ale zakładając że
    masz 80 punktów (na 80 metrów to aż nadto) i licząc po wysokich stawkach
    50zł / punkt to daje 4000 za robociznę dodatkowo 1000 za rozdzielnię.
    Pozostaje 1800 na kable i bezpieczniki. Musiałbyś tego mieć naprawdę sporo
    by wyszło że nie jest drogo.

    No i sam osprzęt też jakiś drogi masz. Zwykły Legrand np. Cariva to koszt
    rzędu 10zł za osprzęt + ramkę. Ty kupowałeś czy wykonawca?

    Woda: 2900

    Też sporo. Rurki są tanie jak barszcz, więc pewnie większość to robocizna,
    ale może było tej roboty tak dużo.

    CO: 14000

    To już zależy od kotła/zasobnika, ale jak nie są to jakieś urządzenia z
    górnej półki to też sporo.

    > Sufity: 6500

    Tu nie mam pojęcia jakie obecnie są stawki

    > Ściany: 8500

    U nas w tym roku są takie stawki: tynk 25/m2, tynk+gładź 32zł/m2. Wychodzi
    że musiałbyś mieć ponad 250m2 ścian a tyle raczej na pewno nie masz na 80m2
    :-) Więc drogo.

    > Łazienka: 2500 << bez żadnych sprzętów !

    Czyli tylko kafelkowanie, bo wodę liczyłeś osobno? U nas cena to w okolicach
    50zł / m2 (przy prostych układach nawet od 35 biorą), czyli cena wychodzi
    mniej więcej ok.

    > Podłogi (wylewki): 4000 << i tu na pewno nie są wliczone kafelki ani
    > panele

    Cena u nas to 25-35zł / m2 dla 80m2 daje to maksymalnie 2000-2800.

    Montaż drzwi: 1300

    Ilu?

    > 53000 brutto.

    > Wstępna wycena.

    W takich cenach to powinieneś mieć wszystko zrobione tak byś był zadowolony.
    Lekko licząc wykonawcy zgarnęli 30-40 tysięcy za samą robociznę, jak im się
    nie chce poświęcić kilku godzin przez własną głupotę że nie zapytali
    wcześniej jakie chcesz zaworki to znaczy że to zwykli naciągacze a nie
    fachowcy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-10-14 11:47:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 11:05:45 UTC+2 użytkownik ww napisał:

    > Wst�pna wycena. A potem jakie� �cianki trzeba by�o wyburzy� bo si�
    >wali�y, zamiast planowanych
    > maksymalnie 10 metr�w tynk�w trzeba by�o sku� chyba z 80.
    Znaczy żle się dogadaliście. Bo chyba widzieli przed robota stan faktyczny i
    wiedzieli co maja zrobić. Takie więc doliczanie w trakcie kilku tysięcy zł bo nie
    wiedzieli ze tynk do skucia to u mnie by nie przeszło.

  • 20. Data: 2014-10-14 12:04:29
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    ps.com...

    >Znaczy żle się dogadaliście. Bo chyba widzieli przed robota stan faktyczny
    >i wiedzieli co maja zrobić. Takie więc doliczanie w trakcie >kilku tysięcy
    >zł bo nie wiedzieli ze tynk do skucia to u mnie by nie przeszło.

    Nie żebym się znał ale chyba nie wszystko da się przewidzieć. Jeżeli ktoś
    zgadza się na opcję "nieprzewidziane wydatki
    pokrywa wykonawca" to chyba znaczy, że już sobie do ceny doliczył na wszelki
    wypadek + 100%.