  • 1. Data: 2012-01-31 19:03:10
    Temat: Głupie pytanie
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
    zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
    razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2012-01-31 19:18:20
    Temat: Re: Głupie pytanie
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    smint <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
    > razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

    Butelka plastikowa. Jasne że mniej pobierze.

  • 3. Data: 2012-01-31 20:45:28
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2012, 20:03:10 UTC+1 użytkownik smint napisał:
    > Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
    > zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
    > razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

    Z całą pewnością, tylko nie przemroź części chłodniczej. Jeśli masz dwa agregaty w
    lodówce to będzie ok, ale jak jeden to może rozmarznąć Ci zamrażalnik - znacznie
    niższa temperatura ogłupi automat sterujący chłodzeniem obu części.
    W ramach oszczędności możesz też zastąpić papier toaletowy szkłem wielokrotnego
    użytku.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2012-02-01 17:05:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Sty, 20:03, "smint" <s...@g...pl> wrote:
    > Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
    > zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
    > razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

    Musisz policzyć, czy otwarcie okna nie spowoduje większej ucieczki
    ciepła na dwór niż zyskasz na wniesieniu lodu :>
    Poza tym zimą straty na lodówce idą na grzanie domu, więc nie marnują
    się aż tak bardzo.

    L.

  • 5. Data: 2012-02-02 12:05:05
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Wyłącz lodówkę a jej zawartość wystaw na balkon.
    Oszczędność będzie 100%.

    t-1

  • 6. Data: 2012-02-02 12:13:54
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Feb 2012 13:05:05 +0100, t-1 napisał(a):

    > Wyłącz lodówkę a jej zawartość wystaw na balkon.
    > Oszczędność będzie 100%.

    u Ciebie to zapewne sarkazm, ale przyznam ze tak wlasnie robilem rok
    temu :) w polaczeniu z kilkoma innymi praktykami (wymiana najczesciej
    uzywanych zarowek na energooszczedne, wylaczanie wszelkich stand by i
    wysiaganie ladowarek z kontaktu, wylaczanie swiatel w pokojach w ktorych
    akurat mnie nie ma) rachunki spadly ze 100zl do 50zl. nie wiem ktory z
    tych czynnikow mial znaczenie najwieksze, ktory w ogole nie mial, ale
    fakt ze efekt byl widoczny :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 7. Data: 2012-02-02 12:27:39
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Konrad Karpieszuk" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > akurat mnie nie ma) rachunki spadly ze 100zl do 50zl. nie wiem ktory z
    > tych czynnikow mial znaczenie najwieksze, ktory w ogole nie mial, ale

    Widzę, że sprawę należy traktować poważnie więc trochę obliczeń:

    Ciepło właściwe wody 4100 J/kgk
    Ciepło właściwe lodu 2100 J/kgk
    ciepło topnienia lodu 335000J/kg

    Powiedzmy wystawiasz butelki na balkon i marzną do temperatury -10 stopni.
    Temperatura końcowa w lodówce wynosi +2 stopnie.
    Więc zgromadzone zimno wynosi:

    (10x2100+2x4100+335000)x6 = 2185200 [J]

    aby obliczyć oszczędzone koszty (cenę prądu przyjmijmy 50gr/kWh) dzielimy
    wynik przez 3600 (tyle sekund w godzinie) i przez 1000 (tyle Watów w kWacie)
    i mnożymy przez cenę.

    W wyniku otrzymujemy 0,3035 zł

    A więc mamy szansę w ten sposób oszczędzić maksimum 30gr.

    pozdrawiam

    t-1

  • 8. Data: 2012-02-02 12:41:05
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Uzupełnienie.
    W założeniach było 2 razy na dobę.
    A więc przy 30 dniach w miesiącu to nawet 20zł. teoretycznej oszczędności

    t-1

  • 9. Data: 2012-02-02 13:07:55
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 lutego 2012, 13:41:05 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > Uzupełnienie.
    > W założeniach było 2 razy na dobę.
    > A więc przy 30 dniach w miesiącu to nawet 20zł. teoretycznej oszczędności

    Raczej się nie uda.
    Wymiana cieplna przy takiej temperaturze jest bardzo słaba (większość wymiany będzie
    przez dyfuzję jako że konwekcja będzie znikoma).
    Trzeba by doświadczenie zrobić czy da radę 2 razy dziennie.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2012-02-02 14:21:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Uzupełnienie.
    >W założeniach było 2 razy na dobę.
    >A więc przy 30 dniach w miesiącu to nawet 20zł. teoretycznej oszczędności

    Coś nie tak te wyliczenia. Lodówki wg katalogów zużywają ok 500 kWh/rok
    energii czyli ok 40 kWh/miesiąc czyli ok 20 zł na miesiąc zużywa taka np
    dość duża lodówka. Więc mrożenie 1,5litrowej butelki wody nie może
    spowodowac tego ze lodówka przestanie pobierac energię